Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XV - poradnik do gry

Final Fantasy XV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Daurell Caverns poradnik Final Fantasy XV

Daurell Caverns to jedna z mniejszych lokacji, jeśli chodzi o opcjonalne podziemia. Mimo, iż gra zasugeruje, iż rekomendowany poziom by sobie wewnątrz poradzić to 28, nie ma sensu wybierać się tam przed wbiciem przynajmniej 40. 28 poziom odpowiada końcowemu bossowi w tej lokacji (Iron Giant), jednak na drodze do samego bossa czeka cię starcie z silniejszymi przeciwnikami (między innymi Necromancer). Nie ma tutaj do zebrania żadnego z Royal Arms, jednak znajduje się wejście do jednego z wysokopoziomowych podziemi (Menace).

Lokalizacja

Lokalizacja na mapie... - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Lokalizacja na mapie...
... a tutaj schody i zaznaczona na czerwono ścieżka. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
... a tutaj schody i zaznaczona na czerwono ścieżka.

Dareull Caverns znajduje się w południowej części Duscae. By się tam dostać, przejedź przez tunel w Schier Heights i znajdź położone przy drodze schody prowadzące na dół od ulicy - miejsce na mapie jak i same schody widoczne są na powyższych obrazkach. Zbiegnij po schodach, wejdź na ścieżkę i podążaj nią aż trafisz do wejścia do jaskini. To właśnie wspominane podziemie Daurell Caverns

Przeciwnicy

Nazwa

Wskazówki

Necromancer

Wrażliwy na Greatswords, Shields, Ice i Light; odporny na Lightning; wróg jest w stanie nałożyć efekt stop, a także spowodować natychmiastową śmierć przy pomocy chwytu - by tego uniknąć załóż przedmioty zapobiegające "Death" i/lub energicznie wciskaj przycisk, gdy wróg cię złapię.

Ronin

Wrażliwy na Swords, Daggers, Lightning i Light; odporny na Fire.

Hecteyes

Wrażliwy na Polearms, Shields i Light; wróg może atakować na odległość przy pomocy wiązki lasera i nakładać efekt Confused.

Iron Giant

Wrażliwy na Light, Shields i Greatswords, odporny na Fire

Przejście

Pierwszy wróg w podziemiach - Ronin. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Pierwszy wróg w podziemiach - Ronin.

Wejdź do jaskini i wbiegnij kawałek niżej, aż dotrzesz do rozwidlenia. Możesz obrać dowolną ścieżkę, jednak w tym rozdziale udamy się w prawo - tak więc też uczyń i przeciśnij się przez wąskie przejście. Po drugiej stronie trafisz na pierwszego przeciwnika - Ronina. Przeciwnicy ci są szybcy i potrafią zadać sporo obrażeń, jednak jest na nich bardzo prosta metoda - wystarczy poczekać aż zaatakują, a następnie skontrować atak i wyprowadzić swoją własną serię cięć. Ronin nie posiada dużo punktów zdrowia, przez co powinien paść szybko na ziemię.

Hecteyes nie są groźni, jednak bardzo irytujący. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Hecteyes nie są groźni, jednak bardzo irytujący.

Kawałek niżej znajdziesz depozyt lodu - uzupełnij zapasy, jeśli tego potrzebujesz, a następnie zeskocz z dwóch kolejnych półek skalnych na niższy poziom. Tutaj czeka cię starcie z grupą Hecteyes i dwójką Roninów. Przeciwnicy nie zadają dużych obrażeń, jednak potrafią nałożyć irytujący status Confused - w twoim przypadku będziesz mieć odwrócone sterowanie, a twoi towarzysze będą od czasu do czasu atakować powietrze. Wykorzystaj jedną ze słabości wroga (tabela wyżej) i jak najszybciej pozbądź się Hecteyes, Roninów zostawiając na deser.

Moogle Charm znacznie zwiększy przyrost punktów doświadczenia. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Moogle Charm znacznie zwiększy przyrost punktów doświadczenia.

Po walce kontynuuj wędrówkę, mijając po prawej stronie kałużę trującej wody - wejście do niej zatruje postać, więc staraj się trzymać od tego typu miejsc z daleka. Po chwili dotrzesz do bardziej otwartej części jaskini, z drogami idącymi w lewo i prawo. Zanim gdziekolwiek się udasz, przeskocz na znajdującą się na wprost wysepkę by zebrać Moogle Charm - przedmiot zwiększający o 20% przyrost punktów doświadczenia na noszącej jej postaci.

Chwila relaksu podczas łowienia ryb... - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Chwila relaksu podczas łowienia ryb...

Po zebraniu Moogle Charm odbij w prawo i biegnij do samego końca korytarza (zignoruj na moment przejście biegnące w lewo). Znajdziesz tutaj łowisko. Zawróć i wbiegnij do przejścia po prawej stronie, które wcześniej zignorowałeś. Czeka cię tutaj jeden z najniebezpieczniejszych przeciwników w grze - Necromancer. Wróg sam w sobie nie zadaje jakichś wygórowanych obrażeń, groźne są jego zdolności specjalne. Wiązka energii potrafi zmienić w kamień, chmura dymu powoduje efekt Confused, lecz najgorszy jest chwyt. Gdy wróg zdoła cię złapać będziesz mieć kilka sekund na oswobodzenie się z uścisku (naciskając klawisz). Jeśli ci się nie uda, nastąpi natychmiastowa śmierć bohatera - warto jest więc być przygotowanym na ten atak, bądź ubrać przedmiot, który niweluje efekt natychmiastowej śmierci (Instant Death).

Jeden Necromancer to już utrapienie, a co dopiero dwóch... - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Jeden Necromancer to już utrapienie, a co dopiero dwóch...

Po ubiciu wroga kontynuuj marsz, by trafić na otwartą przestrzeń, gdzie czeka cię starcie z czterema przeciwnikami - po dwóch Necromancerów i Roninów. Skup uwagę na Roninach, by szybko ich wyeliminować, a następnie zajmij się nieumarłymi. Gdy się ich pozbędziesz, udaj się w dalszą część jaskini, by dotrzeć do kolejnego rozwidlenia. Udaj się w pierwszej kolejności w prawo, by wywołać walkę z trójką Roninów. Ubij wrogów, a następnie dojdź do końca rozwidlenia, by zebrać Oracle Ascension Coin.

Walka w zbiorniku zatrutej wody to niezbyt dobry pomysł, jednak nie będziesz w stanie nic na to poradzić. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Walka w zbiorniku zatrutej wody to niezbyt dobry pomysł, jednak nie będziesz w stanie nic na to poradzić.

Wróć teraz do początku rozwidlenia i skręć w prawo, a następnie biegnij cały czas prosto. Wkrótce dotrzesz do sporego zbiornika zatrutej wody - nie da się jej obejść, musisz więc wejść do wody, by wywołać walkę z grupą trzech przeciwników - Hecteyes, Ronin i Necromancer. Zajmij się wpierw Hecteyes, potem Roninem, zostawiając nieumarłego wroga na sam koniec. Wbiegnij teraz na półkę skalną i kontynuuj marsz, aż dotrzesz do rusztowania.

Nie zapomnij opuścić drabiny. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Nie zapomnij opuścić drabiny.

Dobiegnij do samego końca rusztowania i opuść na dół drabinę - umożliwi ci to powrót do tego miejsca z niższego poziomu. Zejdź na dół przy pomocy drabiny i udaj się na północ, aż dotrzesz do dużego zbiornika zatrutej wody. Ponownie musisz do niego wbiec, by wywołać walkę z grupą Hecteyes i Necromancerem. Pozbądź się wrogów, udaj się w dalszą wędrówkę, aż dotrzesz do rozwidlenia, na którym znajdował się Moogle Charm. Wróć teraz do miejsca, w którym opuściłeś drabinę.

Finałowy boss w tej lokacji jest znacznie mniej groźny, niż zwykli Necromancerzy. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Finałowy boss w tej lokacji jest znacznie mniej groźny, niż "zwykli" Necromancerzy.

Wdrap się po drabinie na górę, podejdź trochę do przodu i przejdź przez wąskie przejście. Kontynuuj wędrówkę zbierając po drodze wszystkie przedmioty, aż dotrzesz do końca tunelu. Zeskocz na dół, gdzie czeka cię finałowa walka w tym miejscu, gdzie zmierzysz się z Iron Giantem, Necromancerem, Roninem i kilkoma Hecteyes. Iron Giant nie jest specjalnie wymagającym przeciwnikiem, jednak powalenie go wymagać będzie zadania sporej ilości obrażeń - warto więc skupić uwagę na Necromancerze, Roninie i Hecteyes, a olbrzymia zostawić na sam koniec.

Widok z punktu zaczepienia. - Daurell Caverns - Final Fantasy XV - poradnik do gry
Widok z punktu zaczepienia.

Zanim zadasz ostatni cios rozejrzyj się - nad tobą znajduje się punkt, do którego wykonać możesz blade-warp. Jest to wymagane, by dostać się do sekretnych drzwi prowadzących do wysokopoziomowego podziemia - Menace Sleeps in Daurell. Punkt zaczepienia aktywny jest wyłącznie podczas walki - jeśli nie uda ci się tam dostać, trzeba będzie powtarzać całe podziemie, gdyż przestanie on być aktywny gdy padną wszyscy wrogowie. Poczekaj, aż na polu walki zostanie tylko jeden wróg z możliwie najmniejszą ilością punktów zdrowia i wykonaj blade-warp do punktu. Poczekaj teraz, aż twoi sojusznicy rozprawią się z przeciwnikiem, a następnie przedostań się przez wąskie przejście do obszaru z bramą. Szczegóły znajdziesz w rozdziale "Menace Beneatch Lucis".

Po wszystkim możesz jeszcze udać się na sam początek podziemia i na rozwidleniu udać się w lewo - po drodze czekać cię będzie starcie z kilkoma Necromancerami i Hecteyes. Wyeliminowanie ich jednak nie jest wymagane, by zaliczyć to podziemie - ubicie Iron Gianta to twój główny cel. Teraz można wyjść z podziemi, gdyż zostały one oczyszczone.