Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 lutego 2022, 11:30

autor: Marek Jura

Najlepsze kampanie fabularne, które stworzyli fani gier

Mody do gier kojarzą się przeważnie z poprawkami wizualnymi albo bardziej płynnymi animacjami towarzyszy. I tak najczęściej jest. Fabularna zawartość przygotowana przez fanów to rzadkość – żeby wszystko działało, jak należy, wymaga bowiem ogromnego nakład

Spis treści

Dear Esther – Source

  1. Baza: Source (silnik)
  2. Czy projekt ewoluował w samodzielny tytuł: tak

Dear Esther na początku miało być kawałkiem kodu stworzonym przez pracowników The Chinese Room, chcących poeksperymentować z konwencją gry w ramach projektu badawczego na Uniwersytecie w Portsmouth. Projekt ten udało się rozwinąć wykładowcy Danowi Pinchbeckowi dzięki stypendium naukowemu.

Zainteresowanie tą eksperymentalną produkcją okazało się jednak na tyle duże, że komercyjną edycją Dear Esther zajął się Robert Briscoe, były pracownik studia DICE. Koszty produkcji zwróciły się już po sześciu godzinach (!) od premiery, a gra szybko stała się najgłośniejszą niezależną pozycją początku 2012 roku. Zgarnęła przy tym całe mnóstwo nagród, udowadniając, że sukces artystyczny może iść w parze z komercyjnym. Nawet jeśli stoją za tym nie wielkie korporacje, tylko pasjonaci. A może właśnie dlatego.

Zostało jeszcze 44% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grywasz w fanowskie kampanie?

Tak
71,1%
Nie
28,9%
Zobacz inne ankiety
11 najlepszych modów, które stały się przebojami
11 najlepszych modów, które stały się przebojami

Wiele gier, którymi się tak zachwycamy i wsiąkamy w nie na wiele godzin, kryje za sobą nieoczywistą historię związaną ze sceną moderską. Oto jak wyglądała droga do sukcesu hitowych produkcji zaczynających jako modyfikacje.