Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 maja 2021, 11:30

autor: Paweł Woźniak

8 trików twórców gier, przez które gracz boi się przegrać

Śmierć czy porażka w grach szybko potrafi spowszednieć. Dlatego niektórzy twórcy stosują sprytne sztuczki, za sprawą których o wiele bardziej zależy nam, by nie przegrać.

Spis treści

Seria Hitman – tryb Elusive Targets

Wraz ze swoistym restartem serii Hitman, który zapoczątkowany został w 2016 roku, twórcy wprowadzili do produkcji kilka nowych form rozgrywki. Jedną z nich był tzw. tryb Elusive Target, który zagościł również w najnowszej odsłonie serii. Jest to unikalny tryb dostępny co jakiś czas, w ramach którego gracze mają wyłącznie jedno podejście do pozbycia się danego celu – gdy skrytobójca umrze, ofiara ucieknie lub graczowi nie uda się umknąć z miejsca zdarzenia, nie można powtórzyć zabawy.

Co więcej, celu nie widać na mapie ani w trybie instynktu – należy go znaleźć samodzielnie w oparciu o informacje przekazane przed rozpoczęciem zabawy przez Dianę albo pozyskane poprzez podsłuchiwanie postaci niezależnych. Zabawa nie należy do łatwych, ale właśnie takie jest jej zamierzenie. Na tych, którym udało się wykonać przynajmniej kilka zleceń z serii Elusive Targets, czekały oczywiście nagrody, m.in. w postaci przedmiotów kosmetycznych czy osiągnięć.

  1. Więcej o grach z serii Hitman
TWOIM ZDANIEM

Grywasz w trybie Permadeath (śmierć oznacza utratę zapisu gry/postaci)?

Tak, do odważnych (i z przemyślanymi buildami) świat należy!
9,7%
Nie, dajcie mi żyć, ja tu chcę się bawić, a nie mieć drugą pracę :(
73%
Czasami, w ramach eksperymentu.
17,3%
Zobacz inne ankiety
Dark Souls i gry soulslike - nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej
Dark Souls i gry soulslike - nasz ranking od najłatwiejszej do najtrudniejszej

Seria Dark Souls wsławiła się wysokim poziomem trudności, uczącym pokory i cierpliwości. Inspirowane nią gry soulslike starają się również nie dawać taryfy ulgowej, czasem stanowiąc większe, a czasem mniejsze wyzwanie od dzieł FromSoftware.