autor: Paweł Woźniak
8 trików twórców gier, przez które gracz boi się przegrać
Śmierć czy porażka w grach szybko potrafi spowszednieć. Dlatego niektórzy twórcy stosują sprytne sztuczki, za sprawą których o wiele bardziej zależy nam, by nie przegrać.
Spis treści
- 8 trików twórców gier, przez które gracz boi się przegrać
- Pathologic 2 – utrata statystyk po każdej śmierci
- Demon’s Souls – Old King Allant
- NieR: Automata – ostateczne poświęcenie
- Sinner: Sacrifice for Redemption – postać słabnie wraz z postępem w grze
- Seria Hitman – tryb Elusive Targets
- Eternal Darkness – Sanity Effects
- Klasyczne zagrywki – permadeath i limitowanie zapisów
Seria Hitman – tryb Elusive Targets
Wraz ze swoistym restartem serii Hitman, który zapoczątkowany został w 2016 roku, twórcy wprowadzili do produkcji kilka nowych form rozgrywki. Jedną z nich był tzw. tryb Elusive Target, który zagościł również w najnowszej odsłonie serii. Jest to unikalny tryb dostępny co jakiś czas, w ramach którego gracze mają wyłącznie jedno podejście do pozbycia się danego celu – gdy skrytobójca umrze, ofiara ucieknie lub graczowi nie uda się umknąć z miejsca zdarzenia, nie można powtórzyć zabawy.
Co więcej, celu nie widać na mapie ani w trybie instynktu – należy go znaleźć samodzielnie w oparciu o informacje przekazane przed rozpoczęciem zabawy przez Dianę albo pozyskane poprzez podsłuchiwanie postaci niezależnych. Zabawa nie należy do łatwych, ale właśnie takie jest jej zamierzenie. Na tych, którym udało się wykonać przynajmniej kilka zleceń z serii Elusive Targets, czekały oczywiście nagrody, m.in. w postaci przedmiotów kosmetycznych czy osiągnięć.