Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 marca 2021, 11:35

Świetne gry, którym zaszkodziły bugi

Błędy i bugi to zmora wielu gier. Na szczęście są tytuły, które mimo problemów poradziły sobie. Dziś nie będziemy im poświęcać czasu. Wybraliśmy gry dobre, które z powodu błędów nie mogły rozwinąć w pełni skrzydeł.

Spis treści

X Rebirth

Data premiery: 15 listopada 2013

Platforma: PC

Producent: Egosoft

Wydawca: Tri Synergy

Sytuacja gry X Rebirth jest w pewnym sensie podobna do opisywanego wcześniej przypadku Total War: Rome II i sporej grupy pecetowych tytułów, które najpierw rozbudzają nadzieje, by po premierze zaskoczyć wszystkich fatalnym poziomem wykonania oraz zerową optymalizacją, zarzynającą nawet najmocniejsze podzespoły.

Szósta odsłona serii X autorstwa studia Egosoft w dniu premiery po prostu nie działała. Ciągłe crashe, notoryczne problemy z płynnością rozgrywki, znikający kursor myszy (i losowo włączające się odwrócenie sterowania), do tego fatalnie zaprojektowany interfejs oraz wariująca sztuczna inteligencja to początek litanii zarzutów, które można było znaleźć na forach i w komentarzach pod materiałami na temat gry.

Początkowo powstawały listy metod, dzięki którym można zminimalizować część błędów lub całkowicie im zapobiec. W późniejszym czasie pojawiły się aktualizacje poprawiające sporo aspektów rozgrywki, ale w dłuższej perspektywie na niewiele się to zdało. Rozbudowane mechaniki i wciągająca rozgrywka zostały zamordowane przez niekompetencję techniczną deweloperów.

  1. Więcej o grze X Rebirth

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jesteś w stanie cieszyć się zabugowaną grą?

Tak, bugi mają mniejsze znaczenie kiedy gra wciąga.
30%
Trawię takie gry, o ile się ciągle nie wywalają.
60%
Nie ma szans żebym zagrał w taką produkcję.
10%
Zobacz inne ankiety
Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki
Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki

Twórcy starają się regularnie wspierać swoje gry wideo po premierze nowymi treściami w postaci dodatków czy aktualizacji. Nie zawsze jednak są to zmiany na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie – czasem potrafią one całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.

Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.