Świetne gry, którym zaszkodziły bugi
Błędy i bugi to zmora wielu gier. Na szczęście są tytuły, które mimo problemów poradziły sobie. Dziś nie będziemy im poświęcać czasu. Wybraliśmy gry dobre, które z powodu błędów nie mogły rozwinąć w pełni skrzydeł.
Spis treści
- Świetne gry, którym zaszkodziły bugi
- Cyberpunk 2077
- Vampire: The Masquerade – Bloodlines
- Fallout 4
- Total War: Rome II
- Batman: Arkham Knight na PC
- Battlefield 4
- Driveclub
- X Rebirth
- Halo: The Master Chief Collection
- Grand Theft Auto 4 na PC
- Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords
X Rebirth
Data premiery: 15 listopada 2013
Platforma: PC
Producent: Egosoft
Wydawca: Tri Synergy
Sytuacja gry X Rebirth jest w pewnym sensie podobna do opisywanego wcześniej przypadku Total War: Rome II i sporej grupy pecetowych tytułów, które najpierw rozbudzają nadzieje, by po premierze zaskoczyć wszystkich fatalnym poziomem wykonania oraz zerową optymalizacją, zarzynającą nawet najmocniejsze podzespoły.
Szósta odsłona serii X autorstwa studia Egosoft w dniu premiery po prostu nie działała. Ciągłe crashe, notoryczne problemy z płynnością rozgrywki, znikający kursor myszy (i losowo włączające się odwrócenie sterowania), do tego fatalnie zaprojektowany interfejs oraz wariująca sztuczna inteligencja to początek litanii zarzutów, które można było znaleźć na forach i w komentarzach pod materiałami na temat gry.
Początkowo powstawały listy metod, dzięki którym można zminimalizować część błędów lub całkowicie im zapobiec. W późniejszym czasie pojawiły się aktualizacje poprawiające sporo aspektów rozgrywki, ale w dłuższej perspektywie na niewiele się to zdało. Rozbudowane mechaniki i wciągająca rozgrywka zostały zamordowane przez niekompetencję techniczną deweloperów.