Cyberpunk 2077. 12 świetnych gier, którym zaszkodziły bugi

Paweł Musiolik

61

Cyberpunk 2077

Data premiery: 10 grudnia 2020

Platformy: PC, PS4, XOne

Producent: CD Projekt RED

Wydawca: CD Projekt RED

Najświeższy przykład. Cyberpunk 2077 polaryzuje branżę dziennikarską i społeczność graczy jak żaden inny tytuł ostatnich lat. CD Projekt RED, jadąc na opinii studia przychylnego graczom i mając na koncie udanego Wiedźmina 3, ustawił sobie poprzeczkę wyjątkowo wysoko. Marketing przedpremierowy starał się wszystkich przekonać, że nadchodzi growy mesjasz, po premierze którego nic nie będzie już takie samo. No i jak to często bywa – nastąpił upadek z wysokiego konia, który ponoć boli najbardziej.

Gdy pojawiły się pierwsze recenzje pecetowej wersji gry, branżowe media były zgodne i pozytywnie wypowiadały się na temat Cyberpunka 2077, choć gdzieniegdzie pojawiały się głosy zaniepokojenia. Bomba została zdetonowana dopiero w dniu premiery, gdy do ludzi trafiła wersja konsolowa. Powiedzieć, że była ona niegrywalna, to jak nie powiedzieć nic. Nie będę tutaj wymieniać wszystkich błędów, z jakimi borykała się ta produkcja, bo podejrzewam, że w ciągu ostatnich tygodni przynajmniej raz trafiliście na ich kompilację. Przypomnę tylko o fatalnej optymalizacji (choć nie ona jest tu największym problemem), ciągłym wieszaniu się gry, niedziałających skryptach i animacjach oraz zerowej SI wielu postaci.

Doszło do tego, że osoby grające w Cyberpunka 2077 nie wiedziały, czy dana scena jest taka, jak zaplanowali to twórcy, czy może natrafiły one właśnie na jeden z wielu błędów. Tytuł ten nadal jest łatany (i będzie przez najbliższe miesiące) i być może ostatecznie dostaniemy grę w połowie tak dobrą, jak sobie to obiecywaliśmy. Jednak łatka największej porażki ostatnich lat pozostanie już na zawsze.

  1. Więcej o grze Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

42

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Jesteś w stanie cieszyć się zabugowaną grą?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl