Halo: The Master Chief Collection. 12 świetnych gier, którym zaszkodziły bugi

Paweł Musiolik

61

Halo: The Master Chief Collection

Data premiery: 11 listopada 2014

Platformy: XOne, XSX/S, PC

Producent: 343 Industries

Wydawca: Microsoft

Nie będzie przesadą, gdy napiszę, że aktualnie marka Halo jest cieniem samej siebie. Do tego stanu rzeczy przyczyniło się nie tylko krytykowane Halo 5: Guardians, ale także zremasterowana kolekcja wcześniej wydanych gier, która trafiła na Xboksa One (a ostatnio także na PC). Halo: The Master Chief Collection na papierze zapowiadało się fenomenalnie. Zbiór świetnie ocenianych gier z poprawioną oprawą graficzną, pozwalający na nowo przeżyć zapierającą dech w piersiach historię. Co mogło pójść nie tak?

Tryb wieloosobowy, który nie działał. O ile jeszcze kampanie dla jednego gracza dało się normalnie ukończyć (choć dwie pierwsze odsłony przeniesiono z PC, za co też dostało się studiu po uszach), tak uwielbiany przez społeczność tryb multiplayer był w tak złym stanie, że na 343 Industries wylało się gigantyczne wiadro pomyj. Kompletnie skopany kod sieciowy uniemożliwiał dołączenie do rozgrywki, nie działała w ogóle lista znajomych i rzeczy z niej korzystające. Jeśli komuś udało się rozegrać jakiś mecz, nękany był przez notoryczne błędy, w tym brak zapisujących się statystyk.

Powiecie – błędy okresu dziecięcego i studio to wszystko naprawiło. Niestety, nie. 343 nie miało kompletnie pojęcia, jak sobie z tym poradzić. Wypuszczano kolejne łatki, pomniejsze problemy znikały, ale tryb sieciowy nadal leżał niczym trup. Sytuację ratowali sami użytkownicy, wymyślając kolejne tricki, by zmusić grę do wyszukiwania sieciowych potyczek. Ostatecznie po kilku latach od premiery najpoważniejsze błędy zostały wyeliminowane, ale – jak to się potocznie mówi – smród pozostał.

  1. Więcej o grze Halo: The Master Chief Collection
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

42

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Jesteś w stanie cieszyć się zabugowaną grą?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl