Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 marca 2021, 11:35

Świetne gry, którym zaszkodziły bugi

Błędy i bugi to zmora wielu gier. Na szczęście są tytuły, które mimo problemów poradziły sobie. Dziś nie będziemy im poświęcać czasu. Wybraliśmy gry dobre, które z powodu błędów nie mogły rozwinąć w pełni skrzydeł.

Spis treści

Batman: Arkham Knight na PC

Data premiery: 23 czerwca 2015

Platformy: PC, PS4, XOne

Producent: Rocksteady Studios

Wydawca: Warner Bros. Interactive Entertainment

Zanim zaistniał Cyberpunk 2077, na pecetach zadebiutował port Batmana: Arkham Knight. Konsolowa wersja zgarniała nagrody na lewo i prawo, grający na PS4 i Xboksie One fani Batmana cmokali z zachwytu. Co robiły osoby, które postawiły na wersję PC? Rzucały mięsem, złorzecząc na dewelopera, który dostarczył jeden z najgorszych portów na blaszaki.

Batman: Arkham Knight na PC okazał się tak złym portem, że mimo początkowych prób bagatelizowania tematu i „urabiania” graczy studio Rocksteady i firma Warner Bros. Interactive ostatecznie skapitulowały i przyznały się do wypuszczenia bubla. Efektem było usunięcie pecetowej wersji gry ze sprzedaży oraz obietnica ponownego wydania tej produkcji, gdy będzie ona spełniać normy jakościowe. Gdy popatrzymy na te problemy ze świeżej perspektywy Cyberpunka 2077, wydają się błahostką. Ot, gra miała kompletnie skopaną optymalizację, na Windowsie 7 non stop wyrzucała do pulpitu, a rzekomym remedium na część niedogodności miało być dokupienie pamięci RAM, gdyż Warner zalecał przynajmniej 12 GB. Grę ostatecznie poprawiono, choć do idealnego stanu nadal jej daleko. No i plakietka wtopy 2015 roku pozostanie z nią już na zawsze.

  1. Więcej o grze Batman: Arkham Knight

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jesteś w stanie cieszyć się zabugowaną grą?

Tak, bugi mają mniejsze znaczenie kiedy gra wciąga.
30%
Trawię takie gry, o ile się ciągle nie wywalają.
60%
Nie ma szans żebym zagrał w taką produkcję.
10%
Zobacz inne ankiety
Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki
Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki

Twórcy starają się regularnie wspierać swoje gry wideo po premierze nowymi treściami w postaci dodatków czy aktualizacji. Nie zawsze jednak są to zmiany na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie – czasem potrafią one całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.

Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.