Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Sid Meier's Civilization VI PC

Szósta odsłona legendarnego cyklu strategii turowych, pozwalających pokierować własnym imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat ludzkiej historii. Produkcja oferuje sporo świeżych rozwiązań mechanicznych, a także zupełnie nowy silnik graficzny.

Strategiczne, ekonomiczne, turowe, 4X, sandbox, multiplayer, strategiczne wojenne.

Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-10-19 - 357743Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-10-19 - 357742Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-10-19 - 357741Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-10-19 - 357740Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-07-26 - 350989Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-07-26 - 350988Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-07-26 - 350987Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-23 - 340979Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-23 - 340978

Firaxis Games | producent

2K Games | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Sid Meier's Civilization VI | PC

21października2016

21października2016

premiera PL

21października2016

Steam

PC Windows
Okładka Sid Meier's Civilization VI (PC)
Sid Meier's Civilization VI

Wydana na PC Windows gra Sid Meier’s Civilization VI to szósta odsłona legendarnej serii strategii turowych, pozwalających zbudować i rozwijać imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat historii świata. Deweloperem gry jest studio Firaxis Games, czyli założony przez twórcę serii – Sida Meiera zespół, zajmujący się rozwijaniem cyklu od czasu Sid Meier's Civilization III. Sam Meier przyjął zaś ponownie rolę duchowego oraz artystycznego patrona produkcji i nie był bezpośrednio zaangażowany w prace deweloperskie.

Piąta odsłona marki była swoistym restartem serii, upraszczającym wiele elementów, które mogliśmy znaleźć w poprzedniczkach, w związku z czym na starcie brakowało w niej licznych aspektów rozgrywki z wcześniejszych Cywilizacji. W przypadku szóstej części cyku, twórcy nie chcieli popełniać tego samego błędu, więc większość nowości wprowadzonych przez piątkę i jej dodatki na podstawie sugestii graczy znalazła miejsce także w Sid Meier’s Civilization VI. Producenci skorzystali również z doświadczeń, zdobytych podczas prac nad wydaną w 2014 roku poboczną odsłoną serii Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth.

Mechanika

Sid Meier’s Civilization VI jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach.

Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez Civilization VI jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dystrykty metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które – podobnie jak otoczone murami miasta – posiadają jeden atak w turze (podobnie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).

Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolnej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.

Istotnym elementem każdej rozgrywki jest oczywiście konflikt zbrojny. Sid Meier’s Civilization V wprowadziło rewolucyjną zmianę, która sprawiała, że na danym polu może przebywać tylko pojedyncza jednostka. W Sid Meier’s Civilization VI postanowiono złagodzić nieco to obostrzenie, ułatwiając tym samym przemieszczanie wojsk po planszy oraz dodając kolejny aspekt strategiczny do produkcji. Siły wsparcia, takie jak wieże oblężnicze, armaty czy artyleria przeciwlotnicza, mogą być teraz dołączone do innej, standardowej jednostki, np. rycerzy. Podobną ochronę zapewnimy również osadnikom czy robotnikom. To jednak nie koniec: dwie takie same jednostki połączymy na jednym polu w grupę zwaną formacją. Wraz z rozwojem technologii, przyłączymy do niej coraz większą liczbę żołnierzy tego samego typu, tworząc oddziały i armie. Zachowują się one jak pojedynczy wojownik, ale dysponują większą siłą.

Kluczowe zmiany objęły także system dyplomacji. Każdy komputerowy przywódca ma teraz agendy (schematy zachowania), wpływające na jego politykę wewnętrzną i stosunki z sąsiadami. Pierwsza z nich jest stała i wynika bezpośrednio z jego charakteru, pozostałe będą ukryte i przyznawane losowo. Poznamy je, korzystając z pomocy szpiegów lub uważnie obserwując zachowanie oponenta. Jeżeli np. przeciwnik obsesyjnie buduje kolejne cuda świata, a nasze imperium jest w tym lepsze, będzie starał się nam przeszkodzić lub zdobyć miasta, w których zlokalizowane są ważne dlań unikalne budowle.

Tryby gry

Poza typowym dla cyklu trybem dla pojedynczego gracza, który możemy dopasować do własnych wymagań, ustalając wielkość mapy, liczbę surowców lub oponentów, Sid Meier’s Civilization VI oferuje także kilka wariantów rozgrywki wieloosobowej – zarówno przez internet, jak i w trybie gorącego krzesła. Pod względem trybów rozgrywki, od pecetowego oryginału odbiega nieco mobilna wersja gry, pozwalająca na zabawę z innymi graczami wyłącznie w sieci lokalnej.

Kwestie techniczne

Sid Meier’s Civilization VI korzysta z zupełnie nowego silnika, stworzonego przez studio Firaxis Games z myślą o współczesnych komputerach PC. Zgodnie z tradycją serii, szata graficzna gry jest kolorowa, a portrety przywódców i modele postaci przywodzą na myśl filmy animowane. Pod względem oprawy wizualnej, mobilny port gry nie odbiega w sposób znaczący od wydanej na PC Windows wersji oryginalnej. Jedyne elementy, z których zrezygnowano na urządzeniach przenośnych to widok strategiczny, animowane portrety władców oraz rozbudowane efekty wizualne przy wznoszeniu cudów. Gracze mobilni doczekali się także specjalnie przeprojektowanego interfejsu użytkownika oraz modelu sterowania.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / gorące krzesło    

Ocena gry 8.36 / 10 na podstawie 1355 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 733 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 204,90 PLN

Gry podobne do Sid Meier's Civilization VI

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization VI

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Civilization VI

Rekomendowane: Intel Core i5 2.5 GHz/AMD FX 8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon HD 7970 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3.5 GHz/AMD Phenom II 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 450/Radeon HD 5570 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału

Recenzja 25 października 2016, 15:10

Całkiem nieźle funkcjonuje też system „eurek”, czyli swego rodzaju przyspieszaczy odkryć z obu drzewek (idei i nauki). To ogromny bonus (50%), więc odgrywa dużą rolę i nauczenie się sposobów jego zdobywania jest jednym z kluczy do zwycięstwa w grach sieciowych. Na plus oceniam też system korpusów, pozwalający grupować jednostki i z dwóch tworzyć jedną trochę silniejszą. Największym rozczarowaniem okazał się dla mnie natomiast system casus belli, który miał wprowadzić do gry dyplomację wzorowaną trochę na Europie Universalis. W teorii miał on zracjonalizować poczynania komputerowych przeciwników, a także utrudnić stałe wywoływanie wojen. W praktyce działa to różnie, głównie przez dziwne zachowanie sztucznej inteligencji, ale o tym za chwilę.

Komentarze Czytelników (354)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.12.2016 00:21
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaro89
18
Chorąży

Ehh.... Polska w CIV5 to być może była najlepsza nacja w grze a na pewno jedna z lepszych. Tutaj w CIV6 Polska jest państwem nieco słabszym takie w sumie do wszystkiego i do niczego. Cechy Polski sugerują grę na zwycięstwo religijne lub kulturowe. Czyli nie dla mnie. Ja wolę wygrać wojskowo lub naukowo :) Nie mniej Polską można fajnie kasę robić w tej grze. Spore wsparcie do handlu i w każdym ustroju jedna karta wojskowa zamieniana jest na dziką kartę co powoduje, że można dopompować więcej gospodarczych ustrojów. W przypadku Civ6 jednak nadal nie ma kluczowych zmian w rozgrywce przez co nadal jest nijako ;/

30.12.2016 23:29
odpowiedz
1 odpowiedź
yakaart
13
Chorąży
8.5

Grałem we wszystkie części Civilization, trochę zmian w stosunku do poprzedniej części ale te zmiany powodują że według mnie to najlepsza część serii. 8,5/10

31.12.2016 13:27
odpowiedz
lolnox
5
Junior

tragedia, myslalem ze 2K to jakas marka a tu zonk. Zakupilem gre i pobralem przez steam i nie dziala multiplayer nie moge dolaczyc do zadnej rozgrywki, reinstalacje usuwanie reczne pozostalosci po grze nic nei daje. Napisalem do 2K i tydzien bez odzewu juz tak samo na steam etc. Ostatni raz kupilem od nich civke kazde nastepne bede piracic bo jesli ktos liczy byle by kupili i miec juz ich gdzies to ja mam ich tez juz gdzies. Pozdrawiam

02.01.2017 20:37
odpowiedz
roswell1912
19
Chorąży

Jakieś to dziwne, gracze piszą że szybko się rozwijają natomiast ja mam rok 1700 ledwo arkebuzerów mam, a przeciwnicy już pancerniki i lotniska

12.01.2017 12:22
😒
odpowiedz
NoYoN
4
Junior
5.0

Coraz prostsze i głupsze te gry Sid Meiera... Szkoda, to była moja ulubiona seria... Gra nie jest AŻ tak zła, lecz w porównaniu do np. Civ 2, to jak porównać malucha (Civ6) do promu kosmicznego (Civ2).

12.01.2017 14:10
1
odpowiedz
Kwakin
2
Legionista
5.5

Mam mieszane uczucia do tego tytułu.
Civ5 zrobiła na mnie ogromne wrażenie i spędziłem nad nią kilkadziesiąt godzin - miałem zatem ogromny apetyt na civ6.
Rozczarowałem się nią jednak z kilku zasadniczych powodów:
- grafika jak dla 7-latków (moje dzieci oglądają podobne bajki w TV) i ta durna animacja postaci, która nachalnie atakuje mnie co kilka tur; wizualizacja cudów na mapie fatalna i jeszcze jeden cud to jeden heks - mimo, że w rzeczywistości mógł zajmować 10m2;
- rozbudowane miasta, które zajmują kilka heksów na mapie to jakaś porażka - gdyby to przeskalować na prawdziwą mapę, oznaczałoby to, że jedno miasto zajmuje obszar średniej wielkości kraju - co jeszcze bardziej obniża realizm tej gry;
- czas w tej grze jest jakiś przeskalowany - jest XIX wiek, a w moich miastach brak połowy potrzebnych budynków;
- irytuje mnie sytuacja, kiedy nacja, z pozoru nie agresywna, wypowiada mi wojnę, mimo, że ją do tego w żaden sposób nie sprowokowałem i nawet moje miasta są od niej oddalone o wiele heksów - w ciągu kilkunastu tur ją niszczę i zastanawiam się po co jej to było i jaki debil ustawiał AI w tej grze; w ogóle dyplomacja pozostawia wiele do życzenia;
- cena - żałuję tych wydanych pieniędzy na tego średniaka - mogłem poczekać aż będzie przecena - człowiek uczy się na błędach;
Spróbuję przysiąść jeszcze raz do tej gry, ale na dzień dzisiejszy "Oj Miećka, kiepsko z tobą, oj kiepsko".

12.01.2017 15:12
odpowiedz
Sinic
161
Senator

1 - grafika zawsze znajdzie zwolennikow i przeciwnikow. Od dawna Civka robila się coraz bardziej "bajkowo kolorowa" i trudno było oczekiwać czegos innego. Mi za bardzo to nie przeszkadza, nawet się podoba, ale w tym wypadku kwestia gustu i trudno arbitralnie to oceniac.
2 - zawsze de facto pojedyncze miasta zajmowaly "caly kraj" bo przecież te wszystkie pola obok stanowily ich czesc. Tam pracowali mieszkancy, musiales je chronić, zniszczenia oddzialywaly na miasto. Teraz zwyczajnie jest to wyraźniej widoczne na mapie i tyle. Wczesniej to były farmy i kopalnie a teraz dodatkowo stawiasz tam te cale dzielnice.
3 - czas w grze zawsze był "przeskalowany" i ten zarzut jest absurdalny. Przede wszystkim zależy to od ustawienia trudności, oczywiście również od tego jak grasz. Jedni opisują jak szybko maja wszystko, za szybko, inni narzekają jak pozno. Wiec ostatecznie wygląda na to, ze jest wszystko jak najbardziej w porządku w tej kwesti i narzekacze narzekają bo lubia narzekac... ;)
4 - dyplomacja zawsze lezala w civkach od początku i to się nie zmienia. I tyczy się to wlasciwie wszelkich strategii. Ale jest i tak lepiej niż w wielu innych grach i trzeba to jakos przeboleć. Najwyrazniej przerasta ta kwestia programistow.
5 - dlatego ja jeszcze nie kupiłem i pewnie poczekam ze 2-3 lata az wydadzą pelna gre. Bo kupic kupie jako iż serie lubie i sprobowac ta czesc mam zamiar. Jednak na tym etapie nie widze jeszcze sensu.

31.01.2017 21:40
odpowiedz
lolnox
5
Junior

grupa utworzona by latiwej rozgrywac multiplayer :D
https://www.facebook.com/groups/1842145582738038/

04.02.2017 11:48
1
odpowiedz
Jaro89
18
Chorąży

Co jakiś czas próbuje wracać do gry i za każdym razem w pewnym momencie mnie gra zaczyna denerwować. Ale jest kilka rzeczy, które powinno być zmienione. Nastawienie na religię. Irytuje, że komputer każdym państwem lata misjonarzami po mapach i spamuje. Każdy jeden komputer tak gra. W samej rozgrywce przydałoby się casus belli roszczenia terytorialne by można było odzyskać stracone ziemię w wojnie. I co mnie wkurza to to że jak jakiś komputer wypowie wojnę to ja mogę się tylko bronić bo jak przejmę mu miasto to już jestem ten zły. Kurczę komp mnie zaatakował nie chciał rozmawiać o pokoju i dopiero jak przejąłem jego miasto wysunął prośbę o pokój. I cały świat mnie nienawidzi bo mu jedno miasto odebrałem.

06.02.2017 21:09
👎
3
odpowiedz
Cyfrowy Baron
49
Centurion
5.0

Gra jest nużąca. Brakuje jej klimatu poprzednich części. Zabrakło zbyt wielu elementów. Nie można na przykład kolejkować budowli w mieście. Status miasta jest nieczytelny. Aż nie chce mi się wymieniać wszystkich minusów. Gra za bardzo poszła w stronę Endless Legend.
To mi wygląda na jakąś niedoróbkę. Ta gra wymaga olbrzymich zmian zanim będzie można cieszyć się rozgrywką.

09.03.2017 14:50
1
odpowiedz
Linuksiarz
1
Junior

Syf, kiła i mogiła. Tyle mogę powiedzieć o tej produkcji. Żałuje każdego grosza wydany na ten syf.

12.03.2017 17:11
👎
1
odpowiedz
lukstoj
2
Legionista
6.0

Grałem w poprzednie wersje cywilizacji, ale o tej mogę wypowiedzieć się, że jest to gra zrobiona na pałę. aczkolwiek wprowadza ciekawe zmiany m.in ciekawy jest system rozwoju gospodarki. Aby wyprodukować np. bazar potrzebna jest nam wydzielona placówka handlowa (dzielnica) w której możemy budować sklep, giełdę , bank itp. Dotyczy to się wszystkich budynków. do zalet mogę zaliczyć łączenie jednostek. może teraz wady. AI moim zdaniem jest niedopracowane. System dróg - otóż dróg nie budujemy w cale, budują nam kupcy, którzy przemieszczają się z automatycznie miasta do miasta. System dróg w zasadzie nic nam nie dają. Zbyt szybkie odkrywanie technologi na normalnym poziomie trudności, niektórych z nich nawet nie wykorzystamy. Twórcy musza poprawić bilans między odkrywaniem technologi a produkcją jednostek jak i budynków. Stosunki między narodowe - Gdy jesteśmy z jakimś państwem w zaprzyjaźnionych relacjach to po jakimś czasie wypowiadają nam wojnę, lub potępiają nas. System wymiany towarów międzynarodowej - o wymianie towarów powiem, że jest niedopracowany. Z jednym państwem chciałbym prowadzić handel zagraniczny określonym towarem a oni chcą w zamian 3x więcej dóbr. hehe. po 100 turach gra się nudzi i nuży. Cena tej gry to jakaś patologia. 50 zł to może bym dał za tę grę. Byłoby fascynujące gdyby w tej grze dodali okres przejściowy między odkrytymi wszystkimi technologiami a nowymi i w dodatku na innej planecie. Np budujemy statek kosmiczny i wylądowaliśmy na innej planecie i tam zaczynamy kolonizować nieznaną nam planetę. Jakby połączyć cywilizację V z Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

16.03.2017 10:12
odpowiedz
zarci
3
Junior
9.0

Gra fajna... Nie mam uwag, poza sztuczną inteligencją, a właściwie jej brakiem. Niestety głupota SI uniemożliwia cieszenie się rozgrywką w późniejszym etapie.

17.04.2017 00:54
odpowiedz
1 odpowiedź
seya
4
Junior
5.5

Niestety pare innowacji nie sprawia, że V odchodzi w zapomnienie. Oto kilka z nich:
dostajemy dzielnice, bez których nie możemy zbudować większości budynków, robotnicy znikają po jakimś czasie, dostajemy drugie drzewko poza technologią - kultury, gdzie dzięki odkrytym kartom możemy stworzyć swój własny ustrój oraz wg, mnie wisienka na torcie - eureki. Jak najbardziej na plus.
Niestety grę psuję niezbalansowany podział technologie/czas budowania,szkolenia, przez co na normalnym poziomie tempa dostaje technologię co 5-10 tur a buduję dzielnicę 20 tur (każde ulepszenie trzeba budować osobno - dolicz 20 tur od budynku)
Po kilkuset turach gra nuży jak jeszcze żadna cywilizacja. Nic się nie dzieje, nie czuje się presji do budowania nowych osad w celu przejęcia surowców.
AI nie prowadzi wojen tylko strzela fochami, wiecznie ":C" przy ikonce przywódcy pojawia się kilka tur po jego poznaniu.
Do tego strasznie nieczytelne GUI. Oto Cywilizacja 6. Jak pisał mój poprzednik cena to skandal - polecam pobrać demo i jeżeli już to wtedy ściągać... Osobiście polecam póki co CIV 5. Aha no i jeszcze ten lektor - porażka. Dumbledore z 5 miażdży dzieciaka z 6.

26.04.2017 14:08
odpowiedz
Miotacz_Ognia
4
Chorąży
2.5

Gr od początku do końca prowadzi za rączke, polega na klikaniu uaktywnienia proponowanych opcji, gra dla dzieci albo niedorozwinietych strategów. Łapki w dól :D

post wyedytowany przez Miotacz_Ognia 2017-04-26 14:08:52
27.04.2017 09:17
odpowiedz
Miotacz_Ognia
4
Chorąży

Dobra, wiem, troche przesadzilem. Mnie sie nie podoba - a komuś ma prawo. Cofam że dla niedorozwinietych, w końcu idzie tam cos pokombinowac, mimo że klikanie proponowanych opcji sprawdza sie najlepiej

03.05.2017 12:57
odpowiedz
radeq7
1
Junior

Film o zmianach jakie zaszły w Cywilizacji 6, w stosunku do poprzednich części. Wyjaśnia wszystkie zmiany wprowadzone w najnowszej części: dzielnice, dyplomacja, szpiegostwo, turystyka, nowi budowniczowie, wielcy ludzie itp. Fajny filmik wszystko wyjaśnia.
Na YT wpisz: Co zmienia Cywilizacja 6

post wyedytowany przez radeq7 2017-05-03 13:01:17
09.05.2017 17:46
👎
1
odpowiedz
CyboRKg
37
Robocop

Gra "Civilization V: Brave New World" jest bezapelacyjnie najlepsza gra serii 10/10!
A to co? Szostka wyglada jak produkt skierowany do dzieci - tych co na komunie dostali wypasionego kompa z nowym 64-bitowym OS. Kolorowo, bajkowo (konsolowo?) i niepowaznie. Strata czasu i pieniedzy. Na pewno nie kupie.

21.05.2017 10:50
📄
odpowiedz
Zibi1981
5
Junior
8.5

Dodajcie w "wymaganiach sprzętowych", że można grać na Linuksie, przynajmniej na wielu kartach nVidii.

20.06.2017 00:20
odpowiedz
mians
13
Legionista

Po aktualizacji nadal zły balans czas - technologia. Czasami się zastanawiam czy twórcy grają w swoje gnioty. Po aktualizacji mamy rok 1844 a prawie cały świat lata z pałami po mapie i katapultami a łuczników mają ci technologicznie najsilniejsi. Coś mam wrażenie nie zgrało się przy obliczeniach.

23.07.2017 15:56
odpowiedz
Anthar
3
Legionista

Mimo kreskówkowej, niepoważnej grafiki i kulejącej dyplomacji, to nadal jest Cywilizacja, czyli gra, od której nie można się oderwać, bo jeszcze coś trzeba wynaleźć, coś wyprodukować, rozszerzyć granicę, przesunąć parę jednostek itd. itp.

29.07.2017 12:42
😡
odpowiedz
1 odpowiedź
premium492558074
2
Junior
0.0

Po kilku podejściach nie udało mi się znaleźć ani grama przyjemności z grania. Nuda i to wszystko. Nie rozumiem dlaczego prubując wygrać naukowo wygrywam kulturowo. Kiedy zabijam ostatniego przeciwnika wygrywam kulturowo. Gra nawet na poziomie trudnym po 2 podejściach staje się banalnie schematyczna. Nuuuuuuuuuda !!

Dodatkowo płatne DLC - nie kupię żadnej gry od firm które dodają płatne DLC - a gra jest niedopracowana a i tak sprzedawana. Ciekawe co na to urząd do spraw Konsumenta

A najlepsze jest to że zaczołem grać znowu - może jakiś pach, będzie działać lepiej ( no i jest ) po 100 turze gra się wypierdala. Zajebiście wydane pieniądze - żadnych przed premier, żadnych w huj drogich gier. NIE WARTO.

13.09.2017 17:32
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaro89
18
Chorąży

Ja nadal mam problem z tą grą. Niestety nie znalazłem żadnych informacji by kiedyś miał wyjść do niej duży dodatek jak to miało miejsce w poprzednich seriach. Nie potrafię dograć żadnej gry do końca jest jakoś nie przystępnie. Ale nie potrafię zdefiniować problemu nie wiem co dokładnie jest nie tak bo gra ma naprawdę kilka fajnych rozwiązań. Myślałem już nawet, że to nie wina gry tylko może mi się przejadła seria. Ale nie dawno wróciłem do Civilizacji 5 i gra mi się wyśmienicie tak jak i za pierwszym razem co znaczy, że Civilizacji 6 coś jednak dolega.

17.09.2017 20:10
odpowiedz
philip1
11
Legionista
9.0

"Civka" z kolejną częścią idzie sobie do przodu, trzymając swój poziom, zdecydowanie poprawiona wizualnie i dźwiekowo, prezentuje sie dobrze, raczej nie ma się czego czepiać. Ja osobiście chciałbym bardziej złożona grę, ale nie jestem wiernym fanem tej serii, chociaż doceniam grę.

28.09.2017 14:16
😉
odpowiedz
Absolem
53
Pretorianin

Czekam na jakiś spin off Cywilizacji ze światem fantasy :) Coś podobnego jak kosmiczny spin off do piątki.

18.10.2017 21:06
odpowiedz
Felix Polon
3
Junior
8.5

+grafika
+rozwój państwa
-niestety słaba inteligencja
-słabe drzewko technologiczne (komputery bez strzemion)
-niejasne zwycięstwa
-DLC!!!!
Ale gra i tak daje rade. Mi się fajnie grało po za tym czuć że przeciwnicy totalne dno ale mają takie uproszczenia że aż to boli. Jak dla mnie można poczekać aż cena z season passem spadnie do 100zł.

20.10.2017 22:03
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Lobotomia
44
Centurion
6.0

Moim zdaniem da się grać, są plusy, są mankamenty a kilka aspektów jest po prostu debilnych.
- eureki , fajny pomysł ale dają zbyt duże bonusy, moim zdaniem nie powinno to być więcej niż 20-30%.
- dzielnice - pomysł wydaje się fajny , dopóki nie pojawia się szpiegostwo, przed którym praktycznie nie ma obrony. A jeden szpieg potrafi rozpieprzyć dzielnicę której naprawa potrwa potem kilkanaście tur.
- poziomy trudności - kolejność wydaje się przypadkowa. Sprawdziłem cztery najłatwiejsze, z czego najtrudniej było na osadniku! Im wyższy poziom tym łatwiej się grało, a powinno chyba być odwrotnie.
- barbarzyńcy ... ręce opadają. Nie chodzi o to że są upierdliwi. Tacy powinni być. Chodzi o to że po zniszczeniu pierwszej jednostki z obozu, następne dysponują najnowocześniejszymi jednostkami które dostają z otoczonego palisadą obozu. A my nie zdążyliśmy jeszcze wyprodukować, bo produkcja trwa kilkanaście tur.
- dyplomacja, umowy i handel z innymi cywilizacjami trzyma ten sam kiepski poziom od pierwszej części.
- niezależne państwa miasta nie podobały mi się w piątce i teraz też mi się nie podobają. Ale to akurat kwestia upodobań.

01.11.2017 19:43
odpowiedz
Jaro89
18
Chorąży

Pojawił mi się jakiś dziwny bug. Mam +190 złota na turę tylko, że niestety nie przyrasta mi ono.

01.01.2018 18:13
👎
1
odpowiedz
Dylexan
15
Chorąży
5.0

Niestety. Gra nie wygląda na skończoną, masa rzeczy kuleje z resztą już na 1 rzut oka widać, że 6tka to niepoważna i skierowana dla dzieciaków produkcja. Inteligencja i dyplomacja kuleje totalnie, ale to niestety już od dawna. Miałem nadzieję, że w civ6 się za to w końcu wezmą, ale gdzie tam. Psuje to całkowicie zabawę z gry. Szkoda, że wydają teraz nieskończone gnioty aby tylko zarobić.

02.01.2018 23:42
😂
odpowiedz
Legardus
5
Legionista

Przeklikałem się prawie przez 100 tur i nie wiem.. nic się nie dzieje ;d To tak ma być czy jak? Dalej jest to samo co było od początku 1 tury z tym, że więcej mapy już odkryte i coś tam pobudowane i przebadane no ale co z tego to już nie wiem. Nic się nie dzieje, nie czuję potrzeby grać dalej bo nic się nie dzieje. Masło maślane, ale tak to wygląda, mdłe i nudne, bez celu.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze