

Najciekawsze materiały do: Sid Meier's Civilization VI

Recenzja dwóch DLC do Civilization VI – Polska to miły dodatek, ale czemu tyle kosztuje?
gramy dalej29 grudnia 2016
Światowa premiera 21 października 2016. O jedno DLC za daleko. Dwa pierwsze płatne rozszerzenia do Civilization VI nie są złe, szczególnie cieszy Polska jako nacja, ale ich cena zupełnie nie przystaje do zawartości.

Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy / FAQ
kompendium26 marca 2017
Niniejszy artykuł zawiera kompendium wiedzy o grze Sid Meier's Civilization VI, czyli kolejnej odsłonie kultowego cyklu strategii turowych, powstałej w założonym przez samego Sida Meiera studiu Firaxis Games. Zawarte tu informacje będą przez nas systematycznie uaktualniane - nie tylko przed premierą gry, ale także po jej rynkowym debiucie.

Sid Meier's Civilization VI - Sid Meier's Civilization VI Intro Skip
modrozmiar pliku: 247 B
Sid Meier's Civilization VI Intro Skip modyfikacja do gry Sid Meier's Civilization VI, której autorem jest Garrett.

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
poradnik do gry26 maja 2020
Poradnik do gry Civilization VI opisuje dokładnie mechaniki rozgrywki oraz zawiera liczne praktyczne porady. W opracowaniu znalazły się opisy wszystkich nacji, budynków, badań naukowych i ideologicznych, a także systemów zarządzania i ekonomi.

Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
recenzja gry25 października 2016
Światowa premiera 21 października 2016. Czy Civilization VI oferuje więcej na starcie niż wydana kilka lat temu „piątka”? Z pewnością. Nie oznacza to jednak, że autorom udało się dobić do poziomu poprzedniej odsłony z dodatkami. Prawie ideał, ale „prawie” robi różnicę.

Temeria z Wiedźmina trafiła do Civ 6
wiadomość17 maja 2022
Wiedźmińskie uniwersum w Civilization 6 jest coraz bliżej. Twórca kolekcji modów The World of The Witcher udostępnił drugą z frakcji – Temerię.

Świat Wiedźmina w Civ 6 - jest pierwsza frakcja
wiadomość11 maja 2022
Do kolekcji The World of The Witcher w steamowym warsztacie Civilization VI trafiła pierwsza modyfikacja. Wprowadza ona Kaedwen jako grywalną frakcję.

Wszystkie cywilizacje z serii Civilization na naszym zdecydowanie za dużym obrazku
wiadomość6 maja 2022
Ile cywilizacji przewinęło się przez serię strategii sygnowanych nazwiskiem Sida Meiera? Które nacje zawitały do niej na stałe, a które zaliczyły jedynie gościnny występ? Które z nich mają największą szansę, by powrócić w siódmej odsłonie? Na te pytania odpowie Wam nasza ogromna infografika.
- Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier 2022.02.28
- Jacy przywódcy mają szansę powrócić w Civilization 7 - fani mają swoje typy 2021.11.26
- Firaxis szuka pracowników - Civilization 7 niewykluczone 2021.08.15
- AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji 2021.07.15
- Civilization 6 - gracze wybrali najlepsze nacje; Polska na szarym końcu 2021.06.02
- GTA 5 wciąż sprzedaje się niesamowicie. RDR2 i Civilization również imponują 2021.05.19
- Civilization 6 - aktualizacja wprowadza głaskanie psa oraz nowe jednostki i mapy 2021.04.23

10 świetnych narratorów z kultowych gier
artykuł14 września 2021
Najlepszy kawał można zepsuć, a najciekawszą historią wywołać drzemkę u słuchaczy. Chcąc uniknąć tego problemu, twórcy gier wideo zatrudniają pierwszej klasy aktorów, którzy później czarują nas swoimi głosami.


''...i trzeba kupować oryginały!'' Tylko w tym wypadku płaci się za content którego się nie dostaje.
Co mam zrobić w tym wypadku? Pisać do Firaxis? Do Epica?

Ok, po trzykrotnej weryfikacji i braku efektów postanowiłem przeinstalować grę i w końcu dostałem styczniowego NFP. Dziwna sprawa i tak, ale ważne że działa.
Wygląda na to że barbarzyńcy są nadal szaleni. Na moich oczach jeden obóz stworzył 3 jednostki konnicy w ciągu 4 tur (sic!). I to tylko jeden obóz, a w pobliżu miałem jeszcze 2. Ponad 20 tur zajęło mi założenie drugiego miasta bo barbarzyńcy dosłownie są wszędzie i musiałem się przez nich przebijać... ja sobie jakoś poradziłem, ale gracze komputerowi już nie radzą sobie i prawie każdy ma poplądrowane kilka pól. Masakra, heh. Serio myślę, że ktoś w Firaxis przypadkowo dodał o jedno zero za dużo w kwestii spawnowania barbarzyńców, bo zmiana jest ogromna a w changelogu nic nie ma o zwiększeniu ilości barbarzyńców.
Słaba część. Przeszedłem i nic się nie działo. Cukierkowatość trochę psuje klimat. W zasadzie to żadnego klimatu nie ma. Rozwaliła mnie porada na karcie dominacji . Gra poleca... stworzenie dużego wojska by osiągnąć cel. Serio ? Ja myślałem, że do zdobycia wszystkich stolic wystarczy kopalnia kwiatków i plantacja kredek.
Piszą takie bzdury za to zrezygnowano nawet z podpisu jednostek z którymi prowadzimy wojne. Wszystko jest mało czytelne. Zrezygnowano z wielu fajnych rzeczy na poczet bzdurnego kombinowania.
Ogólnie Civilizacja schodzi na psy. Gra staje się mocno nijaka bo ma się podobać jak największej liczbie graczy. Z jednej strony masz poważnego lektora, a z drugiej te śmieszne animacje.
- brakuje klimatu ( nawet jedynka miała fajne animacje wkroczenia wojsk do miasta czy powiadomienia o plotkach ze świata)
- dlaczego nie ma statystyk ? Liczby mieszkańców, obszaru itp ?
- zrezygnowano z wielu fajnych pomysłów z poprzednich części.
- mapa nieprzejrzysta
- nudy
- AI dramatycznie złe. Kraj wypowiedział mi wojnę po czym zjechałem go jedną armatą i kawalerią.
- niektóre cytaty są tak idiotyczne i niedopasowane, że czytam je kilka razy z niedowierzaniem. ( w założeniu mają być śmieszne, ale nie są )
Opinie, które mają najwięcej plusów i są na górze, są najbardziej trafne.
Odradzam każdemu zakup tej gry
Poza całkowitym zgadzaniem się ze wspomnianymi opiniami, dodam parę groszy od siebie.
1. Nie poprawiono mankamentów z poprzednich części, z których najbardziej drażni niekontrolowane i niemożliwe do powstrzymania zakładanie miast przez AI 4 heksy od naszego miasta (i kilkanaście od swoich terytoriów).
2. Nawiązując do pkt 1, wypowiadamy wojnę AI, które stworzyło miasto tuż obok naszego. Zdobywamy miasto. Burzymy je. I JE*UDU. Wszystkie cywilizacje nas krytykują za agresję. #Logic :)
3. Nawiązując do pkt 2. Jesteśmy ofiarą wypowiedzenia wojny. Bronimy się. Przechodzimy do kontrataku. Zdobywamy jedno miasto agresora. Zatrzymujemy je. I replay z pkt 2, JE*UDU, wszystkie cywilizacje nas krytykują za agresję :)
4. AI zwyczajnie nie uważa za potrzebne sprawiedliwego handlu z nami. Przez około 100h w tej grze nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, żeby AI kupiło od nas luksusowy towar. ALE! proponują nam za niego 10% ceny (w civ 5 zwyczajowa cena to ~200 złota), 1 złoto na turę i otwarte granice. Jeśli nas nie lubią, to żądają towarów, a jak nie damy, to nas potępiają. #Logic2 :)
5. W dalszym ciągu nierozwiązany problem z brakiem balansu w technologii. Są sytuacje, gdy my budując kampusy i inwestując w naukę mamy w turze 100 muszkieterów. A cywilizacja obok w jedną turę przeskakuje z 60 nauki/tura na 180 nauki/tura i ma jednostki ppanc. #Logic3 :)
6. W związku z pkt 5. To działa w dwie strony. Kiedy my, nawet nie wysilając się, mamy muszkieterów, AI atakuje nas zbrojnymi. #Logic4 :)
7. Zwyczajnie chamska postawa developerów. Problem z pkt 1 został rozwiązany w DLC przez dodanie opcji gubernatorów i nacisku. To jest opcja must have w tej części civki. Tylko że każde DLC kosztuje tyle, co nowa gra. Dla osoby nieszczególnie bystrej dosyć proste do zauważenia jest, że developerzy zwyczajnie wykańczają grę w biegu, a każdy kolejny, najmniejszy dodatek, wyceniają jak nową grę.
Sukces cywilizacji wynika tylko i wyłącznie z pozycji tej serii na rynku, tj. monopolu, za którym nie idzie jakakolwiek jakość. Dla każdego spragnionego dobrej strategii w podobnym stylu polecam szukać innych gier, jak chociażby nowo powstające Humankind. Developerzy cywilizacji nie zasługują na jakiekolwiek pieniądze za odwalaną chałturę i podejście do klientów. Pozdrawiam :)
Nawet fajna to była gra w multi, do czasu aż po którejś aktualizacji wykrzaczała się za każdym razem po kilkudziesięciu turach, a developer przez miesiące udawał że nic nie wie, nic nie widzi, nic nie słyszy. Kuriozalne, bo to to jednak duża produkcja, z wydawanymi regularnie płatnymi DLC, a nie jakiś zapomniany indyk. Jak jest teraz nie wiem. Raczej obrzydziło mnie to na zawsze.
W singlu nie polecam, bo AI to wyjątkowy dzban.


Sami barbarzyńcy potrafili dać mocno w kość, a jeśli do tego dodamy zombie... no cóż :D


AI w najnowszej wersji nadal kuleje jeśli chodzi o prowadzenie wojen. Majowie się wkurzyli że osiedlam się za blisko nich i zaatakowali taką armią...

A śmiali się z jedynki :P
Ogólnie szkoda że cywilizacja poszła w kierunku poprawności politycznej i cukierkowej grafiki. Pograłem ostatnio w pierwszą część i gra dalej się broni. Klimat trzyma poziom do dziś.


Kawaleria Courserska w obstawie Karaweli i Kapra popłynęła przejąć dwie wioski plemienne na pewnej wyspie, ale cóż, to może być trudne... :D
Imperator to nie jest przypadkiem przedostatni poziom? jakos nie chce mi sie wierzyc, ze ci dobrze idzie na tym poziomie patrzac na science w 1/3 gry na poziomie 40-50.... ale to juz z rok temu mowilem, jak inne bajki opowiadales o glupim AI


Rozgrywkę Indiami chyba i tak mam z głowy bo ilekroć wczytam grę to po zakończeniu tury gdy Macedonia atakuje moje wampiry mam crasha... :(


https://www.youtube.com/watch?v=_0NkDRQwjsA
Jaram się :P
2 nowe mapy (w tym ogromna realistyczna mapa ziemi), 3 nowe jednostki które mogą być używane przez wszystkie cywilizacje oraz znaczące zmiany w balansie wielu cywilizacji. Jak na darmowy update to sztos. Cóż, nie mogę się doczekać :)


Sumeria chyba chciała mi wojenkę wypowiedzieć ale barbarzyńcy przybyli z odsieczą :D
A Gruzja mnie potępiła bo po prostu mnie nie lubi. Taki był powód :D Pewnie kiecka Dido jej się nie podoba :D

Trójkąt bermudzki koło lądu ? (Gra Chiny (Kubilaj) - Maorysi, mapa Małe kontynenty)
Jasne, czemu nie. (Jeszcze zdążyłem przed Portugalią)
Jeszcze Hiszpania założyła miasto na tej samej części wyspy, gdzie się również się osiedliłem w tej samej turze, widząc hiszpańskich osadników i akurat miasto się zbuntowało. Teraz tylko muszę położyć większy nacisk i drugie wolne miasto zostanie przejęte (poprzednie było zuluskie).
Aż dziw bierze 300 złota na turę (185 tura). Korporacje oczywiście włączone.
Na razie to ja zabieram wszystkich admirałów, mimo obecności Anglii (Wiktoria) i Hiszpanii. Jakoś się nie kwapią na budowanie stoczni bądź dzielnic portowych.
Btw. 179 kultury na turę, bo jedna osada barbarzyńska przekształciła się w miasto państwo Nan Madol. A to dało mi wzrost o 60 punktów kultury za premię suzerena.

Nie grałbym w nią nawet gdyby była darmowa. W porównaniu z poprzednimi częściami absurd. Niegrywalna, bezsensowna, beznadziejnie. Ostatnio się tak zmęczyłem na siódmym sezonie "100" gdy już oglądałem tylko dlatego, że tak daleko dotarłem. Tak samo w tej grze rozegrałem jedną grę "mapa świata" i poszedłem [email protected]ć. Największe rozczarowanie od dawna. Żałuję że nie kupiłem kebaba zamiast tej gry.
Świetna gra żeby się rozerwać, co 2-3 miesiące wracam żeby sobie rozegrać nową grę na mapie ogromnej z maksymalną ilością cywilizacji i w tempie epickim (750 tur). Ale tak jak i poprzednia część, ta gra to żadne wyzwanie. AI jest głupie jak but, często robi nielogiczne rzeczy. I wystarczy podbić jakąś inną cywilizację na początku gry a przez następne kilka tysięcy lat będziesz znienawidzony przez cały świat. Ale ogólnie gra bardzo przyjemna, kocham tak sobie eksplorować mapę i zobaczyć co mi tym razem wylosowało.

Po wolniejszych wygranych czas na szybką religijną wygraną (tym razem czas na Gruzję po remoncie, to się znaczy po zmianach). Grę zakończyłem przy okolicach 230 turze. Moim rywalem była tym razem Portugalia. Pod koniec gry miałem około 300-350 wiary na turę dzięki odpowiednim wierzeniom, ale też Ciche zrobiły swoje podczas złotych er.
Jakimś cudem epokę starożytną udało się przebrnąć na złotą erę (przez pierwszą połowę gry myślałem cały czas po kolorach, że trafiło mi się Mali albo Zulusi, a Wielką Kolumbię brałem za barbarzyńców, ze względu na podobne kolory). Stąd już była prosta droga do kolejnych złotych er przez nawracanie miast (do epoki przemysłowej). Do końca renesansu zostało mi tylko do nawrócenia Wielka Kolumbia i Portugalia (Wcześniej już nawróciłem część portugalskich miast, ale oczywiście był suzerenem też państwa miasta Watykan i z powrotem nawrócił na swoją religię przez aktywację wielkich ludzi).
Pod koniec gry (gdy została mi tylko Portugalia do nawrócenia) Portugalia zaczęła atakować nadmorskie państwa miasta ze swoją flotą (oczywiście prawie od razu potępiłem). I ok, Fez prawie padło, ale zmienił cel na Antananarywę (której byłem suzerenem), więc gdy tylko wypowiedział wojnie temu państwu miastu, ja wypowiedziałem natychmiast wspólną wojnę o protektorat (razem z Sumerią, w której byłem w sojuszu... religijnym).
I tak, Portugalia myślała, że za murami inkwizytorzy są bezpieczni... szkoda tylko, że podczas wojny mogłem zaatakować miasto apostołami z Dyskutantem (pierwszy inkwizytor w mieście od razu padł (Dyskutant + dodatkowe 10 do siły religijnej za głosowanie w kongresie + jeszcze dodatkowe 5 za kartę ustroju). Oczywiście część apostołów straciłem przez swoją nieuwagę, ale w następnej turze drugi inkwizytor padł będąc w mieście (równocześnie kończąc grę, gdyż 50% miast zostało osiągniętych)
Przez DLC gra nabrała rumieńców i wciąga jeszcze bardziej niż podstawowa wersja. Super się gra. A gram na konsoli. W ogóle nie męczy obsługa za pomocą pada. Wspaniale zaprojektowana gra od strony obsługi kontrolera.
Gra nie ma sobie równych w swoim gatunku. Nawet taki Humankind - dalece odstaje.
Jest gdzies jakas opcja zakupu Civ 6 ale w jednej paczce tego co wyszlo do tej pory?

W Marcu pojawił się news podsumowujący ostatni Sezon Pass do CIV VI. Wtedy to twórcy zastanawiali się, nad jeszcze jednym Sezon Passem ale do tej pory ani widu ani słychu... a szkoda :/
O CIV VII też nic... :(((
Mogliby wydać jeszcze jeden SezonPass dla grających w CIV VI a w między czasie tworzyć VII.


Wróciłem do CIV VI po długiej przerwie, pierwsza gra i od razu dziwna sytuacja... nie dość że miałem okropnie pechowy start (3 obozy barbarzyńców po 10 turach gry na poziomie trudności Król, ledwo udało mi się jakoś ich rozgromić, założyłem w końcu drugie miasto a tu Zwiadowca Francji się władował... i blokuje mi kamień :P
Co zrobić? Wywoływać wojny nie chcę... serio nie da rady go stamtąd jakoś usunąć?


Po raz pierwszy mam ponad 100 produkcji i ponad 90 żywności w stolicy na tak wczesnym etapie gry :O

Przed zakupem Humankind postanowiłem znowu wrócić do Civilization 6 i w końcu ograć dodatek Gathering Storm, który kupiłem już dawno ale, że w sumie ta część lekko mnie rozczarowała to zwlekałem z jego ograniem. Muszę powiedzieć, że teraz jest to kawał dobrej cywilizacji. Znowu wpadłem w syndrom jeszcze jednej tury, a po drugiej z rzędu rozgrywce dokupiłem brakujące nacje.
Ostatnią rozgrywką była gra Babilończykami na poziomie trudności Bóstwo i z tej rozgrywki mam jeden wniosek: tak przegiętej cywilizacji to jeszcze chyba nie było, zwycięstwo naukowe osiągnięte bez większego problemu.
Jest też kilka innych fajnych cywilizacji jak np. Celtowie. Szkoda, że Polska w przeciwieństwie do piątej części nie jest tak mocna.
Teraz dałbym tej części mocne 9/10.

Biedna Korea (gra Nubia-Inkowie)... Nie dość, że była na tundrze, to nie zdążyła nawet dobrze się rozwinąć, bo nacisk z powodu pobliskich miast Inków, nie zdążyła nawet mnie ostrzec przed osiedlaniem się blisko niej (nie miała względów dyplomatycznych). Skończyło się na tym, że całą Koreę przejąłem pokojowo (ale -5 względów na turę dalej się uaktywniło po przejęciu pokojowym sposobem stolicy)
ta gra to jeden wielki ERROR
normalnie ręce opadają
mam kompletną wersję na ps4 i co chwilę wyrzuca mnie
Od jakiegos czasu nie da sie grac, gra albo wywala do pulpitu albo laduje sie nastepna tura w nieskonczonosc.
Wymagania gry spelniam, gra na roznych DirectX nie robi roznicy.
Z cywilizacją doświadczenia dużego nie miałem. Słyszałem o niej sporo i widziałem ją u kolego na AMIGA 500. Sam miałem wtedy COMMODORE 64 i z wiadomych względów zagrać nie miałem jak.
Z nim coś pograć próbowałem, ale nie moje klimaty.
On sam zniechęcił się, kiedy jednostka pikenierów strąciła mu samolot.
Mijały lata. Staliśmy się dorośli, każdy z nas miał już komputer PC i naprawdę było wiele innych gier. W 2008 roku grał w którąś cywilizację na PC, ale nie wiem w którą.
Dalej to nie były moje klimaty.
Lata mijały, grałem w Wiedźmina, Cyberpunka, GTA V i nawet w stare Panzer General, a do cywilizacji nie wracałem.
W tym roku na steamie wyskoczyła mi promocja. Cywilizacja 6, za 39zł.
I wiecie co? Kupiłem.
Na początku mi nie szło. Nie wiedziałem o co chodzi, że raz produkują szybciej, a raz wolniej .Nie wiedziałem skąd się biorą pieniądze itp.
Po kilku dniach i kilkunastu próbach, chyba wreszcie zacząłem rozumieć, ale nawaliła sama GRA.
Pomijam już absurdy, że najszybciej rozwijającą się cywilizacją w grze są barbarzyńcy na pustyni. Nie mają miast, nie mają fabryk, ale pojawiają się znikąd w pojazdach opancerzonych i z bronią przeciwpancerną.
Chciałem zaatakować śmigłowcem jakiś barbarzyński stateczek.
Więc cała grupa nowoczesnych śmigłowców wleciała nad wodę, automatycznie zmieniła się w stateczki i została zatopiona przez średniowieczny okręt wojenny.
Tak jak w pierwszej cywilizacji, tak i w najnowszej, głupota goni głupotę.
Co mi jeszcze w tej grze nie pasuje.
Wysyłasz jakiś oddział na rekonesans i zanim dotrą na drugi koniec wyspy i wrócą, na świecie zostaje wynaleziony proch, zmieniają się dwie epoki i minął czas kilkunastu pokoleń. Dlaczego ten oddział po kilku rundach nie zmarł ze starości?
Jak i w roku 1994, tak i dzisiaj w roku 2021 cywilizacja jest po prostu grą głupią.
Czy to się kiedyś zmieni?
Rozumiem, że twórcy poszli na łatwiznę i zaprogramowali, że jednostki sie wodują. No ale żeby jednostki latające musiały korzystać z dróg i przeszkody terenowe zmniejszały im zasięg, to już zwykłe lenistwo.
Nawet w grze z roku 1997 o tym pomyślano i jednostki latające latały nad przeszkodami.



Czy coś wiadomo o nowej zawartości do gier Cywilizacje? Na 30lecie serii miały być różnego rodzaju dodatki i nic o tym nie słuchac ?
https://civilization.com/pl-PL/news/entries/it-s-civilization-s-big-30-year-celebration/
"przez najbliższych kilka miesięcy oddajemy cześć minionemu 30-leciu świetności gry Civilization, oferując graczom nowe wyzwania, miłe niespodzianki i świetne oferty."