Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 3 listopada 2015, 10:55

autor: Adrian Werner

Need for Speed wjechało na rynek amerykański

Do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych trafiła gra Need for Speed, czyli nowa odsłona popularnej serii wyścigowej firmy Electronic Arts. W Polsce premiera odbędzie się pojutrze.

Amerykanie już grają, a Polacy dołączą do zabawy 5 listopada. - Need for Speed wjechało na rynek amerykański - wiadomość - 2015-11-03
Amerykanie już grają, a Polacy dołączą do zabawy 5 listopada.

Nadszedł dzień, na który fani zręcznościowych gier wyścigowych czekali od dawna. Do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych trafiło nowe Need for Speed, czyli kolejna odsłona popularnej serii firmy Electronic Arts. Gra dostępna jest w wersjach na konsole Xbox One oraz PlayStation 4. W Polsce premiera odbędzie się pojutrze i na obu platformach sprzętowych otrzymamy lokalizację kinową. W planach jest także wydanie na pecety, ale na tę edycję będziemy musieli poczekać do wiosny przyszłego roku.

W sieci pojawiły się już pierwsze recenzje:

  1. USGamer - 4.5/5
  2. Gamespot – 8/10
  3. EGM – 7/10
  4. Venture Beat – 7/10
  5. IGN – 6.3/10
  6. Game Rant – 3/5
  7. Gaming Age – 3/5

Generalnie recenzenci chwalą klimat, grafikę i fizykę jazdy, a krytykują konieczność stałego połączenia z Internetem, niedopracowanie techniczne i szwankująca optymalizację na Xboksie One.

Przypomnijmy, że grę zaprojektowano jako powrót do klimatów z wydanego dwanaście lat temu Need for Speed: Underground, które do dzisiaj pozostaje jedną z najbardziej lubianych odsłon cyklu. Akcja toczy się w fikcyjnej metropolii Ventura Bay oraz jej okolicach, a gracz wciela się w kierowcę biorącego udział w nielegalnych wyścigach miejskich. Produkcja posiada rozbudowaną warstwę fabularną, w prezentowaniu której pomagają liczne scenki FMV z aktorami. Ponadto podczas zabawy możemy spotkać takie sławy świata motoryzacji jak Magnus Walker, Ken Block, Morohishi San, Nakai San czy grupa Risky Devil.

Need for Speed pozwala zasiąść za kierownicą 51 licencjonowanych samochodów, a wyścigom towarzyszą 64 utwory muzyczne. Poza zabawą solo gra oferuje także tryb multiplayer, bazujący na znanym fanom cyklu systemie AllDrive. Został on zintegrowany z kampanią i to według autorów było powodem wprowadzenia wymogu stałego połączenia z Internetem.

  1. Need for Speed – kompendium wiedzy
  2. Graliśmy w Need for Speed – gratka dla miłośników tuningu i nocnych wyścigów (zapowiedź)
  3. Oficjalna strona internetowa gry Need for Speed