Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2018, 18:53

NBA 2K19 największym hitem w historii gier sportowych - raport finansowy Take-Two

Firma Take-Two Interactive opublikowała raport finansowy za okres lipiec-wrzesień 2018 roku. Miniony miesiąc okazał się bardzo udany dla wydawcy, głównie dzięki dobrym wynikom Grand Theft Auto V oraz NBA 2K19. 53% przychodów pochodziło z mikropłatności i DLC.

Kontrowersyjne mikropłatności nie przeszkodziły nowemu NBA 2K w podboju rynku. - NBA 2K19 największym hitem w historii gier sportowych - raport finansowy Take-Two - wiadomość - 2018-11-09
Kontrowersyjne mikropłatności nie przeszkodziły nowemu NBA 2K w podboju rynku.

Do grona koncernów chwalących się swoimi wynikami dołączyło Take-Two Interactive, które udostępniło raport finansowy za okres lipiec-wrzesień 2018 roku (via BussinessWire). W minionym kwartale fiskalnym firma odnotowała przychód 492,7 miliona dolarów oraz dochód 25,4 miliona dolarów, wypadając znacznie lepiej niż rok temu (kiedy to straciła 2,7 miliona dolarów przy o 11% gorszym przychodzie). Niemały wpływ miała na to sprzedaż cyfrowa, która stanowiła 73% przychodów spółki. Szczególnie dobrze wypadły zarobki z kategorii „powtarzalnych wydatków konsumentów”, obejmujących DLC oraz mikrotransakcje. Tylko ta grupa przyniosła 53% całego zysku, co raczej nie ucieszy tych, którym nie przypadły do gustu mikropłatności w tytułach wydawcy – na przykład w NBA 2K19.

Co zabawne, spośród produkcji Take-Two najbardziej wyróżniło się właśnie NBA 2K19. Tegoroczna odsłona koszykarskiego cyklu zaliczyła najlepsze otwarcie w historii serii, stając się zarazem najlepiej sprzedającym się tytułem sportowym 2018 roku. Co więcej, jego premierowy przychód w Ameryce przebija wynik każdej innej gry z tej kategorii co najmniej od 1995 (tj. odkąd grupa analityczna NPD śledzi statystyki).

Nawet po pięciu latach GTA V nie zwalnia tempa. - NBA 2K19 największym hitem w historii gier sportowych - raport finansowy Take-Two - wiadomość - 2018-11-09
Nawet po pięciu latach GTA V nie zwalnia tempa.

Na plus wyróżniło się także Grand Theft Auto V, które zdołało się sprzedać w 100 milionach egzemplarzy jako trzecia produkcja w historii (wcześniej udało się to MinecraftowiTetrisowi). Dobrze wypadło też Grand Theft Auto Online – sieciowy moduł piątki wciąż generuje zyski powyżej oczekiwań wydawcy. I choć na horyzoncie czai się Red Dead Online, Take Two nie przewiduje, by ta premiera wpłynęła negatywnie na wyniki wieloosobowego GTA. Skoro zaś już o Red Dead mowa, październikowa premiera Red Dead Redemption 2 nie została – rzecz jasna – uwzględniona w raporcie, ale nie przeszkodziło to firmie w pochwaleniu się wynikami swojego ostatniego bestsellera. Do sklepów rozesłano aż 17 milionów egzemplarzy dwójki, a gra zarobiła więcej niż jakakolwiek pozycja w historii rozrywki. Wygląda więc na to, że kolejny kwartał fiskalny będzie jeszcze bardziej udany dla amerykańskiego wydawcy niż ostatni.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej