Sprzedaż Grand Theft Auto V przekroczyła próg 100 milionów egzemplarzy. Przebój studia Rockstar Games jest dopiero trzecią grą w historii, której udała się ta sztuka.

Firma Take-Two Interactive pochwaliła się, że sprzedaż Grand Theft Auto V przekroczyła 100 milionów egzemplarzy. To dopiero trzecia gra w historii, która osiągnęła taki wynik. Liderami pod względem liczby nabywców pozostają Minecraft z ponad 150 mln egzemplarzy oraz (425 mln tylko na urządzeniach mobilnych), ale GTA V bez wątpienia zarobiło więcej, gdyż jest droższe, a do tego ma mocno rozbudowany system mikropłatności w ramach GTA Online.
Przypomnijmy, że Grand Theft Auto V zadebiutowało w 2013 r., początkowo wyłącznie na PlayStation 3 i Xboksa 360. Rok później ukazały się wydania na PlayStation 4 i Xboksa One, a w 2015 r. do zabawy wreszcie dołączyli gracze pecetowi.
Kluczową rolę w niesłabnącej popularności gry odgrywa jej moduł sieciowy w postaci GTA Online. Okazał się on tak popularny, że po premierze autorzy w całości skoncentrowali się na jego rozwijaniu, zamiast opracować dodatki fabularne.
W zeszłym miesiącu studio Rockstar wypuściło wreszcie Red Dead Redemption II, ale Take-Two Interactive podkreśla, że premiera tej gry nie oznacza porzucenia GTA Online, które dalej będzie ulepszane i rozwijane o nową zawartość. Wydawca uważa, że oba tytuły mogą spokojnie funkcjonować razem na rynku, bez szkodzenia sobie nawzajem.
Decyzja o kontynuowaniu prac nad GTA Online nie jest żadnym zaskoczeniem, gdyż pierwszy kwartał tego roku był najlepszym okresem w historii tego projektu.
Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
30

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.