Fallout 3 - poradnik do gry

Pełne poznanie gry Fallout 3 z dodatkami to nie lada wyzwanie. Dlatego stworzono niniejszy poradnik. Zawiera on opis wszystkich zadań głównych i pobocznych, a ponadto zestawienia figurek, potworów i talentów oraz wiele innych, przydatnych informacji.

25 sierpnia 2009Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3
Fallout 3 to bardzo rozległa gra - wzbogacona o oficjalne dodatki staje się zaś jeszcze bardziej rozbudowana - Fallout 3 - poradnik, opis przejścia, questy, mapy

Fallout 3 to bardzo rozległa gra - wzbogacona o oficjalne dodatki staje się zaś jeszcze bardziej rozbudowana. Przygoda w postapokaliptycznym świecie może być niemożliwa do ogarnięcia przez pojedynczego gracza. Właśnie dlatego stworzono niniejszy poradnik. Zawiera on szczegółowy opis wszystkich zadań głównych i pobocznych - i to zarówno do podstawowej wersji gry, jak i jej rozszerzeń. Kompendium dopełniły opisy potworów, porady dotyczące kreacji postaci i jej rozwoju, walki oraz broni. Dla graczy, którzy pragną wycisnąć z rozgrywki ostatnie soki, przygotowano również zestawienie wszystkich osiągnięć (achievements), własnoręcznie wykonywanych broni oraz figurek trwale polepszających statystyki postaci. Całość zaopatrzono w serię przejrzystych map obrazujących każdy zakątek pustkowi oraz najważniejsze wnętrza.

Oto pełna zawartość poradnika:

  • opis wszystkich zadań głównych i pobocznych występujących w grze Fallout 3 oraz dodatkach do niego, wraz z alternatywnymi sposobami ich rozwiązania;
  • instrukcje dotyczące aktywacji dodatków oraz bonusów otrzymywanych po ich ukończeniu;
  • zestawienia potworów, talentów, schematów i figurek;
  • ponad sto map, pozwalających na pełne i wygodne poznanie świata gry;
  • wiele użytecznych porad pomagających podczas zmagań z przeciwnikami, kreowaniu postaci i eksploracji terenu.

Fallout 3 - poradnik do gry

Poradnik do gry

Fallout 3 - poradnik, opis przejścia, questy, mapy

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Fallout 3 - oficjalne dodatki - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Fallout 3 - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 25 sierpnia 2009.

Komentarze Czytelników (50)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.11.2008 16:45
odpowiedz
Hugo_Boss
3
Junior

Ja tylko sprostuję, że książek zwiększających skille jest 324, po 25 książek na każdego skilla (wyjątek to skill barter, do którego są 24 książki). Jeśli weźmiemy perka comprehension, dzięki któremu po przeczytaniu książki otrzymujemy 2 punkty do danego skilla, to teoretycznie możemy za pomocą książek zwiększyć wszystkie umiejętności o 50 punktów. Jeśli dodać do tego Bobbleheada, który dodaje kolejne 10, to na upartego wystarczy każdego skilla zwiększyć do 40 punktów i dojechać do 100 za pomocą przedmiotów. Ale czy komuś się będzie chciało tego wszystkiego szukać...

19.11.2008 20:19
odpowiedz
Miri
65
The Cat Warrior

Ja sam koło 10 poziomu mam kilka Umiejetności w okolicach 70 - właśnie dzięki książko i Perkom.
Hugo_Boss - tym lepiej - ja zwyczajnie łażąc znalazłem ze 40 ksziążek skoro jest ich tak dużo to tym bardziej warto brać tego Perka.

A pro po wie ktoś jak zmienić IMIĘ postaci? Zły klawisz wcisnąłem i ma bez sensu imę :) jest jakiś kod ?

19.11.2008 20:28
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

Miri --> Nie sprawdzałem:
player.setactorfull imię

19.11.2008 20:52
odpowiedz
ROJO.
106
Magia Kontrastu

Przedstawiam Wam mojego syna (joke) ->

20.11.2008 09:47
odpowiedz
Ar2r2
30
Centurion

Zastanawiam sie wlasnie jak rozdzielic punkty
Miri-----> z tego co piszesz mysle wziasc Nauki Ścisłe i Otwieranie Zamków oraz jakas bron (sam nie wiem czy ciezka czy laserowa?)
jak rozdzielic do tego punkty wspolczynnikow by bylo najbardziej optymalnie dla takiej postaci?

21.11.2008 08:18
odpowiedz
Miri
65
The Cat Warrior

Ja bym wpakował wszystko w INT - tak by mieć 8 - booble headami i tak podniesiemy pozostałe statystyki - a lepiej mieć dużo umiejętności.
Nauki Ścisłe i Otwieranie Zamków to zawsze jest obowiązkowe :) trzecią umiejętność weź Broń Energetyczną, broni Laserowych i Plazmowych jest cała masa i szkoda pakować w coś innego.

Pakuj te umiejętności dodatkowo daj punkty na Retorykę i Naprawy - przy czym więcej na Retorykę. Naprawą podrasujemy bronie i zaoszędzimy na naprawach.

Na 4 poziomie koniecznie bierzemy perka Educated.

Im wyżej tym więcej pakujemy w Broń Ciężką można też jeśli skupimy się na książkach i weźmiemy perka oraz poszukamu bobleheadów to bez problemu możemy rozwinąć wszystkie trzy rodzaje broni na max - przy czym mając bronie powyżej 50 spokojnie można zwolnić tempo przyznawania punktów. Jeśli nam coś zagraża to spokojnie można się wycofać :) i nabić parę poziomów. :)
Maksować należy Nauki Ścisłe, Otwieranie Zamków, zaś Naprawy i Retoryka są na kolejnych miejscach.

Broń Ciężką można zastąpić spokojnie Bronią Lekką - dobry karabin Snajperski z odpowiednimi Perkami ZWŁASZCZA w VATS sprawdza się doskonale. Ja nie lubię VAST więc wolę Rakiety i Mini Nuki :) Ale grałem też Snajperem z VAST'em - i dobre snajperki wymiatały.

Należy mie jedną Broń Podstawową i ją maksujemy jak najszybciej, zaś kolejne to drugo i trzeciorzędne bronir rozwijamy wolniej.

Pamiętajmy, że nie zależne od postaci, stylu grania (VAST czy FPP) Nauki Ścisłe, Otwieranie Zamków, Naprawy i Retoryka są ZAWSZE przydatne.

ROJO - niech zgadę fan D&D ed 3.0 lub 3.5 lub 4.0 ? :) :) :)

21.11.2008 12:27
odpowiedz
Yemet
92
Konsul

Czy da sie przed wyjsciem z vaulty miec lockpick na 50? bo jest pare takich zamkow ale mi sie to nie udalo.

21.11.2008 12:50
odpowiedz
claudespeed18
115
LOOT

nie da sie ale mozna potem wrocic do krypty 101 i je pootwierac ;)

21.11.2008 13:12
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

Yemet --> Dokładnie, do Krypty 101 można powrócić w dalszej fazie rozgrywki i pootwierać sobie niedostępne skrytki (np. w biurze Jamesa).

21.11.2008 17:06
odpowiedz
ROJO.
106
Magia Kontrastu

Miri - Exacly !

21.11.2008 17:58
odpowiedz
claudespeed18
115
LOOT

w poradniku jest błąd w składzie schematu miny kapslowej, zamiast bomba cukrowa powinna być bomba wiśniowa ;)

21.11.2008 21:50
odpowiedz
regob
53
Centurion

hmm a gdzie te zapowiadane 200 zakonczen? tak z ciekawosci pytam (ze zamianie jaskin/labiryntow z Obli, na podziemia metra nie wspomne)

22.11.2008 15:10
odpowiedz
yestri
75
Magister Equitum

nie rozumiem idei tworzenia poradników.....
tak samo jak gry z ich pomocą.....

22.11.2008 20:19
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

regob --> No cóż, można pod to podciągnąć wariacje końcowego filmiku. ;) Dobór użytych na jego potrzeby scenek i wypowiedzi lektora uzależniony jest między innymi od podjętych decyzji (nie tylko w samej końcówce), a nawet od tego czy gra się kobietą czy mężczyzną.
yestri --> A dla mnie niezrozumiała jest idea bezsensownego spamowania.

22.11.2008 22:01
odpowiedz
regob
53
Centurion

Stranger. -> nie zebym krytykowal poradnik czy cos, tak tylko zapytalem o te zakonczenia, tyle ich naobiecywali, a questow co kot naplakal,

pomysl z river city fajny, ale chyba stracilem ze 3h na tym lotniskowcu, bo myslalem ze sa jeszcze ze 2 poziomy, a tu megarozczarowanie

gra wydawala sie ciekawa (zupelnie jak Obli) przez 10-15h, a pozniej to juz tylko lazenie po podziemiach=metro i walka, wala, walka....(tak jak Obli)

max 20 poziom i pozniej nie ma motywacji do dalszego grania...

heh zobaczymy czy zakonczenie jast az tak ..... jak mowia

28.11.2008 20:49
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

Mnie questy bardzo się podobały. Poza tym oprócz głównych zadań (tych wliczanych do achievementów) jest całkiem sporo drobnych zadanek, np. z dostarczaniem holotagów Bractwa czy książek sprzed wojny.

Zgodzę się tylko co do jednego - lvlcap na 20 poziomie jest złym pomysłem. Chciałbym co najmniej 2x tyle, nawet kosztem powrócenia do pomysłu nagradzania perkami raz na parę level upów.

28.11.2008 22:40
odpowiedz
strelnikov
78
Senator

Mimir -->

napisales: "...NIE WARTO rozwijać umiejętności Broń Lekka.."

rozumiem Twoj pkt. widzenia ale szczerze powiem: przy odpowiednich perkach i zdolnosci broni palnej lekkej na 100% naprawde karabin mysliwski staje sie powazna bronia ... teraz wez zobacz karabi snajperskji - ... przy takich ustawieniach zabija ZAWSZE na 100% jesli masz sprawna bron i strzelasz z ukrycia wykorzystujac zaskoczenie - nawet behemoty ;)

Gralem szybko bronia energetyczna wlasnie (ale gram glownie noca i razi mnie to czerwone spalanie sie cial oraz czerwone czy zielone smugi - co to? pociski smugowe?;)))) wiec teraz przestawilem sie na bronia lekka - karabin mysliwski i snajperski sa takze bardzo dobra bronia;) snajperski zabija z ukrycia w 9 na 10 przypadkow.

06.12.2008 14:18
odpowiedz
^sv3n
29
Pretorianin

Czy ktoś mógłby mi pomóc ze składem Gwardii Narodowej? Przyszedlem tam w poszukiwaniu figurki i zeby sprawdzic co tam mozna zrobic z tymi holotasmami (zapis rodziny kellerow - mam ich 5/5). Nie wiem jak otworzyc tamtejsze "drzwi towarowe" (zamek - bardzo trudny, a nawet jak probuje otworzyc to pisze ze te drzwi otwiera sei gdzies indziej). Latam tam juz z 1h i nie moge ich otworzyc. W skrzydle szkoleniowym i biurach tez jzu bylem ale nic ciekawszego nie znalazlem.

25.02.2009 18:43
odpowiedz
Ext
1
Junior

gra ogolem zajefajna jednak szkoda ze nie ma calkowicie pozytywnego zakonczenia z tym ze glowny bohater zyje i wysyla fawkesa do komory on wpisuje kod i wychodzi i wszyscy sa szczesliwi

06.04.2009 16:44
odpowiedz
Xelas
2
Junior

Gra jest ogólnie fajna ale brakuje jej tego czegoś

26.05.2009 10:21
odpowiedz
meddlingmage
2
Junior

Mam problem z misja gdzie celem sa holotaśmy , niemoge znalezc 10 czy ktos wie gdzie ja moge znalezc?

20.08.2009 16:47
odpowiedz
karolm9
18
Legionista

kto jaki jest fallout 3 bo ja jesem Bohater pustkowi

10.10.2009 08:51
odpowiedz
karolm9
18
Legionista

mam 48 lewel

23.10.2009 17:20
odpowiedz
kulcia flex xbox360
1
Junior

Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest Laboratorium braterstwa stali

05.05.2012 19:30
odpowiedz
KUNGO314
1
Junior

Wie ktoś gdzie mogę znaleść schemat do miotacza strzałek mam już wszystkie schematy oprócz tego a chcę zdobyć achivmenta :)

05.05.2012 19:35
odpowiedz
Ishimura12
34
Senator

Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.

05.05.2012 19:59
odpowiedz
kong123
100
Grzesław

Są chyba trzy sposoby - po wykonaniu questa od Hannibala Hamlina o Lincolnie , kupieniu w butiku Tempenny Tower i znalezieniu w jakieś stacji przekaźnikowej , ale nie pamiętam już której.

Tia. Zgadza się ;) A co do tej stacji to jest to dokładnie Stacja zasilania MDPL-05 (w pobliżu Raven Rock)

06.05.2012 14:48
odpowiedz
KUNGO314
1
Junior

Dzięki Ishimura12 i kong123 już znalazłem, achivment zawsze się przyda a do tego to fajna broń ;)

06.05.2012 16:31
odpowiedz
KUNGO314
1
Junior

A tak poza tym ,gdzie mogę znaleść aerograf, miotacz strzałek był w kiepskim stanie jak go zrobiłem i szybko się zepsuł a zapomniałem go naprawić więc chcę znowu go zrobić. :]

16.06.2012 23:25
odpowiedz
Ciachovsky(R)
42
Pretorianin

haha :P ja tak swoja droga dodam, że Pułkownik Autumn wygląda zupełnie jak Michael Owen ;) P.S.Quest 13, screen na samym końcu:)