Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Artykuły i opinie na temat gry Fallout 3

Spokojnie, to tylko koniec świata - jak Fallout wyśmiewa postapokaliptyczne lęki
Spokojnie, to tylko koniec świata - jak Fallout wyśmiewa postapokaliptyczne lęki

artykuł11 kwietnia 2024

W 1997 roku twórcy Fallouta pokazali, że świat po nuklearnej zagładzie nie musi być tylko mroczny i brutalny. Ich orężem stała się satyra, dzięki której ta seria od lat już nie bierze jeńców, pokazując nas i nasz świat w krzywym zwierciadle.

Adam Adamowicz - człowiek, który dał nam Fallouta 3 i Skyrima
Adam Adamowicz - człowiek, który dał nam Fallouta 3 i Skyrima

artykuł29 maja 2021

Niezapomniane światy Fallouta 3 i Skyrima, pełne niezwykłych istot i miejsc, do dzisiaj potrafią budzić zachwyt. Nigdy nie zyskałyby jednak obecnego kształtu, gdyby nie jeden człowiek – obdarzony wielkim talentem artysta, Adam Adamowicz.

Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta
Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

artykuł1 grudnia 2020

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Nawiedzony kartridż i zabójczy automat - straszne legendy miejskie i mity ze świata gier
Nawiedzony kartridż i zabójczy automat - straszne legendy miejskie i mity ze świata gier

artykuł2 września 2019

Samokasująca się gra, nawiedzony kartridż, duch zmarłego brata Notcha nawiedzający Minecrafta czy pechowy automat, zagranie na którym potrafiło zabić - świat gier doczekał się wielu mrocznych i niepokojących miejskich legend.

Dobrzy czy źli - jakie decyzje podejmujemy w wirtualnych światach?
Dobrzy czy źli - jakie decyzje podejmujemy w wirtualnych światach?

artykuł5 września 2018

W bardzo wielu grach stajemy przed wyborami, które w mniejszym lub większym stopniu określają naszą postawę moralną. Jakie decyzje podejmujemy w takich sytuacjach? Czy w cyfrowych światach staramy się żyć inaczej niż w tym prawdziwym?

Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii
Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii

artykuł30 września 2017

Vault-Boy, maskotka serii, już za rok będzie mogła legalnie upić się w Ameryce. Minęło 20 lat od wydania pierwszej części Fallouta, a my przedstawiamy 20 elementów, które najbardziej przypominają nam o wielkości serii!

Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika
Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika

artykuł14 maja 2017

Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której nie mogliście wciągnąć się w grę w realiach postapo, bo nie byliście w stanie „kupić” świata po zagładzie? Nam też. Dlatego dziś analizujemy kuriozalne patenty, które stosują twórcy atomowych Pustkowi.

Testujemy grę Van Buren - tak wyglądałby Fallout 3, gdyby nie Bethesda
Testujemy grę Van Buren - tak wyglądałby Fallout 3, gdyby nie Bethesda

artykuł14 grudnia 2015

Gdyby nie zawirowania prawne i problemy finansowe, kolejne odsłony Fallouta zapewne wciąż wychodziłyby spod ręki Black Isle. Studio przed utratą marki zdołało stworzyć technologiczne demo, które pokazuje, jak wyglądałaby gra jego autorstwa.

Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część II
Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część II

artykuł22 października 2015

Druga część naszego artykułu poświęconego uniwersum serii Fallout, w którym przybliżamy zainteresowanym wydarzenia z kanonicznych odsłon tego cyklu. Dziś skupimy się na wybranych Kryptach oraz przybliżymy sylwetki najciekawszych bohaterów niezależnych.

Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I
Życie po bombie - wszystko, co musisz wiedzieć o uniwersum Fallouta - część I

artykuł19 października 2015

23 października 2077 roku na całym świecie zawyły syreny alarmowe zwiastujące nadciągającą nuklearną apokalipsę. Z okazji tej szczęśliwie fikcyjnej rocznicy przyglądamy się bliżej uniwersum Fallouta, szykując się na nadchodzącą premierę nowej odsłony.

Van Buren, V13, czyli Fallouty, których nie było - pustkowia pełne anulowanych gier
Van Buren, V13, czyli Fallouty, których nie było - pustkowia pełne anulowanych gier

artykuł16 lipca 2014

Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. Nie zmienia się także to, iż co jakiś czas nawet szalenie obiecujące produkcje zostają przez twórców porzucone. Gry z kultowego uniwersum Fallouta nie są niestety wyjątkiem. W które z nich nigdy nie zagramy?

Would you kindly, czyli słynne hasła i cytaty z gier komputerowych
Would you kindly, czyli słynne hasła i cytaty z gier komputerowych

artykuł13 kwietnia 2014

Przed wyruszeniem w drogę musimy zebrać drużynę, na przedwczesną emeryturę może wysłać nas strzała w kolanie, a koniec końców księżniczka i tak będzie w innym zamku – przyglądamy się najsłynniejszym cytatom z gier komputerowych.

Cenzura w branży - za co banuje się gry
Cenzura w branży - za co banuje się gry

artykuł13 października 2013

Co łączy River Raid i Call of Duty, Medal of Honor i Mass Effect, Fallout i Beyond: Dwie Dusze? Wszystkie te gry wpadły w oko cenzorów. Powody są czasami... kuriozalne.

Droga przez pustkowia - historia serii Fallout, cz. 3
Droga przez pustkowia - historia serii Fallout, cz. 3

artykuł21 października 2010

Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?

Droga przez pustkowia - historia serii Fallout, cz. 2
Droga przez pustkowia - historia serii Fallout, cz. 2

artykuł20 października 2010

Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?

Droga przez pustkowia - historia serii Fallout, cz. 1
Droga przez pustkowia - historia serii Fallout, cz. 1

artykuł19 października 2010

Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1
Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1

artykuł20 kwietnia 2009

Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.

Fallout, czyli jak zbudowano bombę atomową
Fallout, czyli jak zbudowano bombę atomową

artykuł30 października 2008

W przededniu polskiej premiery kolejnej części cyklu rozbieramy legendę na czynniki pierwsze.

Gorąca 20 końca roku!
Gorąca 20 końca roku!

artykuł10 października 2008

Prezentujemy 20 najgorętszych tytułów, które ukażą się do końca tego roku. Będzie w czym wybierać!

Nowe gry w nowym roku
Nowe gry w nowym roku

artykuł7 lutego 2008

Czy rok 2008 będzie nam w stanie zaoferować choć zbliżoną ilość atrakcji co poprzedni? Sprawdźmy zatem listę najbardziej obiecujących tytułów i zobaczmy, które z nich będą warte naszej uwagi.