Splinter Cell Blacklist: Baza rakietowa
Aktualizacja:
Misja 2 - Missile Plant (Baza rakietowa)
Zinfiltrowanie bazy

Początkowa część tej misji jest bardzo wymagająca, bo nie będziesz mógł doprowadzić do wszczęcia alarmu. Zabronione jest dodatkowo zabijanie wrogów. W trakcie przeprawy przez okolice koszar radzę wykorzystywać to, że panują tu ciemności. Nie śpiesz się, umiejętnie chowając się za zasłonami i chwytając się górnych krawędzi. Jeśli masz zamiar neutralizować wrogów to polecam używać kuszy w połączeniu z ładunkami porażającymi prądem lub usypiającymi, przy czym każdorazowo musisz zadbać o to żeby atakowana osoba nie znalazła się w polu widzenia innych przeciwników.

Cel podróży to oznaczony przez grę większy budynek i jako że jest on dość dobrze oświetlony dobrze byłoby pomóc tu sobie ładunkami EMP. Podejdź do drzwi i we współpracy z drugim graczem odblokuj przejście do kolejnej lokacji. W miejscu tym warto przede wszystkim zaczekać na to aż odjedzie zaparkowany w pobliżu garażu pojazd, dzięki czemu przestanie on oświetlać okolice miejsca startu. W trakcie przemierzania tego obszaru musisz uważać nie tylko na standardowych wartowników, ale i na dwóch snajperów, tak więc nie zapominaj o jak najczęstszym chowaniu się za zasłonami i niszczeniu okolicznych źródeł światła.

Wspomnianych snajperów mógłbyś oczywiście wyeliminować wspinając się na wieże obserwacyjne (najlepiej po jednym z graczy na wieżę), ale nie jest to wymagane do osiągnięcia sukcesu. Warto natomiast zbadać pokazaną na screenie ciężąrówkę zaparkowaną na stacji benzynowej (w pobliżu prawej wieży), bo na jej plandece pozostawiono paczkę (Dead Drop). Sukcesywnie przemieszczaj się w stronę wskazanego przez grę wyjścia, starając się wykorzystywać dachy budynków i dobre zasłony do omijania jednostek wroga. Odblokuj dzięki współpracy z drugim graczem wejście do nowego garażu.

W garażu przebywa tylko jedna osoba, ale uważaj z kolei na kamerę ochrony. Po zbliżeniu się do podstacji zacznij z kolei obserwować trasy przejazdu dronów zwiadowczych. Eliminacja operatora tych dronów nie jest wymagana, tym bardziej, że zniszczenie drona np. z użyciem pistoletu nie jest równoznaczne z wszczęciem alarmu (o ile nie przesadzisz i maszyna nie eksploduje). Zacznij od poniszczenia okolicznych lamp i kamer, a następnie zneutralizuj też drony i szybko podejdź do jednego z dwóch oznaczonych urządzeń, tak by w wyniku kooperacji z drugim graczem odciąć dostawy prądu do ośrodka.

Nie radzę podejmować ryzykownych prób eliminacji wrogów, którzy pojawili się w pobliżu podstacji, tylko jak najszybciej udać się w stronę przejścia do kolejnego obszaru. Jako że zbliżyłeś się do pola minowego rozważ użycie gogli do lokalizowania min, gdyż z racji rozgrywania misji nocną porą odnajdywanie ich we własnym zakresie może okazać się utrudnione. Przeprowadź kolejną kooperacyjną akcję (podsadzenie jednego z graczy), dzięki czemu dotrzesz w okolice głównego wejścia do bazy rakietowej.

W miejscu tym musisz zadecydować czy chcesz jak najszybciej dotrzeć do wejścia do budynku czy zdecydować się na powolny przemarsz. Wyjątkowo radzę rozważyć pierwszy wariant i ogłuszyć kilku z napotkanych po drodze wartowników, albowiem po upływie kilkunastu sekund przywrócone zostaną dostawy prądu i w rezultacie pola widzenia przeciwników znacząco się poprawią. Do bazy najlepiej więc dotrzeć pozostając w prawej części placu i neutralizując co najmniej dwie z napotkanych grup wartowników. Po zbliżeniu się do wejścia do budynku otwórz drzwi dzięki wsparciu ze strony drugiego gracza.
Zabezpieczenie głowicy nuklearnej

Rozpocznij liniowy przemarsz, omijając po drodze czytnik siatkówki oka. Dotarcie w pobliże sali z głowicą nuklearną nie zajmie ci dużo czasu i otrzymasz tu wytyczne dotyczące konieczności neutralizacji wszystkich przebywających w okolicy wrogo nastawionych agentów. Po przedostaniu się do wnętrza głównej sali proponuję najpierw wybrać się do lewego pomieszczenia kontrolnego, albowiem pozostawiono tam pokazany na screenie laptop (Blacklist Laptop).

Dopiero teraz zajmij się eliminowaniem kolejnych przeciwników. Jeśli nie chcesz zabijać wrogów to proponuję szukać okazji do zeskakiwania na nich z wyżej położonych balkoników, a także korzystania z kuszy i granatów usypiających (są one przydatne szczególnie wtedy gdy co najmniej dwóch wrogów stoi blisko siebie). Nie próbuj natomiast chować się w ciemnościach, bo przeciwnicy dysponują goglami . Uważaj też na osobników w ciężkich pancerzach, rozprawiając się z nimi na przykład po zajściu ich od tyłu. Po zabezpieczeniu okolicy jeden z graczy musi wejść w interakcję z oznaczonym przez grę dźwigiem.

Użycie dźwigu zaowocuje pojawieniem się w okolicy kolejnej grupy wrogo nastawionych żołnierzy. Podobnie jak wcześniej najlepiej jest się ich wszystkich pozbyć bez wszczynania alarmów i polegając w głównej mierze na gadżetach znajdujących się na wyposażeniu obu graczy. Jeśli mimo wszystko dojdzie do konfrontacji to uważaj na podrzucane przez wrogów wybuchowe niespodzianki i nie daj się im otoczyć. Po ponownym oczyszczeniu sali jeden z graczy musi wejść w interakcję z terminalem znajdującym się w pomieszczeniu kontrolnym. Tradycyjnie już bądź gotowy na odparcie ataku grupy wrogich agentów. Rozpraw się z przeciwnikami i dzięki współpracy z drugim graczem (jednoczesne aktywowanie dwóch terminali komputerowych) doprowadź do wycofania rakiety.
Opuszczenie sali z głowicą

Na najwyższym balkoniku widocznym w oddali po prawej stronie pojawi się wkrótce ostatnia grupa przeciwników i warto wiedzieć, że wśród wrogów znajdzie się nowy cel o dużym znaczeniu (High Value Target). Postaraj się uniknąć wszczęcia alarmu, albowiem wspomniany przeciwnik korzysta z ciężkiego pancerza i w rezultacie chcąc go ogłuszyć będziesz musiał zajść go od tyłu. Po zneutralizowaniu wszystkich wrogo nastawionych agentów wybierz mostek zlokalizowany pomiędzy dwoma odwiedzonymi niedawno stanowiskami komputerowymi, odbierając przy okazji nagrodę za neutralizację celu o dużym znaczeniu (maksymalnie 30 tysięcy dolarów).
Dotarcie do strefy ewakuacji

Końcowka tej misji nie jest już specjalnie wymagająca, choć w trakcie ucieczki z eksplodującej placówki oprócz polegania na opcji sprintu warto też mieć wciśnięty przez cały czas pokazany na ekranie przycisk/klawisz interakcji. Spowoduje to, że sterowana postać automatycznie będzie omijała wszystkie przeszkody terenowe. Misja zakończy się sukcesem przy założeniu, że obu graczy zdążyło ominąć zamykające się drzwi i wydostać się z budynku.
Po powrocie do mobilnego centrum dowodzenia zapoznaj się z podsumowaniem i odbierz nagrodę pieniężną. Z Briggsem możesz porozmawiać na temat kolejnego opcjonalnego zadania (VORON Station).
Komentarze czytelników
zanonimizowany717615 Chorąży
jeżeli się nie mylę to jest tak przez to że w poprzedniej misji pokonałeś tego złego wiec nie był wstanie zrealizować swojej ostatniej lekcji dla USA która jest tak zatytułowana
zanonimizowany805622 Legend
[12] - po pierwsze spoiler, po drugie:
Venom8705 Junior
Opancerzonych można pyknąć ze snajperki SC-15 oczywiście odpowiednio zmodyfikowanej, zazwyczaj padają po pierwszym strzale ale jak się nie uda to od razu po zestrzeleniu kasku trzeba zestrzelić głowę:)
speedy72 Chorąży
Potrzebuje osobę do co-opa na dwie ostatnie misje Briggsa. Muszę schwytać cele i wziąć laptopy. Jednak grając online,z ludkami z neta jest to praktycznie nie możliwe. Albo jest jakiś rambo,albo kompletny ........ Także proszę o pomoc. Mój nick psn szarki_pl
MarkusCesium Junior
Mam wersję z figurką Sama i jestem całkowicie zadowolony. Również miałem problemy z opancerzonymi przeciwnikami i mogę dodać że jest też trzecia opcja. Jeśli istnieje możliwość chwycenia się albo wiszenia na barierce to w momencie gdy nasz oponent się zbliży jest lub istnieje okazja go zrzucenia z wysokości to można spróbować i zaryzykować. Mam jacht miliardera i troszkę czasu mi zajęło wykombinowanie usunięcia tych ciężkich bydlaków. Jednego udało się pokonać tak jak radził Wasz poradnik a drugiego pozbawiłem na dłuższy czas świadomości moją metodą. Radzę także badać mapkę. Czasami te alternatywne przejścia mogą nam pomóc i znaleźć bonusy. Ten kto ma misję Jachtu powinien poszukać w pomieszczeniu z laserem tajnego przejścia.
zanonimizowany980130 Junior
Cześć,
Chciałbym zapytać czy Misje BRIGGSA są tylko np. na podzielony ekran czy są też na 1 gracza
zanonimizowany982528 Junior
Misje od Briggsa tylko na co-opa.Na dzielony czy online nie ma znaczenia. Ja z olei mam pytanie to to są te raporty do odszyfrowania i szukania na mapie kolejnej lokacji??
zanonimizowany1024474 Junior
Mam pytanko, jak założyć ulepszenia do kuszy. mam na mysli różne rodzaje bełtów.W "dostosowaniu uzbrojenia" nie znalazłem takiej opcji. Wiem ze jest kilka rodzajów ale mi strzela tylko teserem.
zanonimizowany918837 Junior
Zależy na jakiej platformie grasz (PC, ps3 czy Xbox 360) Jeśli na konsoli to mając wybraną kusze klikasz strzałkę w lewo na padzie kierunkowym. Jeśli na PC to trzymając kusze klawisz przypisany do wyboru kuszy.
BartekLab Junior
Witam. Mam problem tego typu; nie mogę pokonać sadiqa, zawsze podrzyna mi gardło, napieprzam w tego X i nic to nie daje. Klikam powoli, klikam szybko, przytrzymuje i nic...Gdzie może być problem, pomocy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
