Oblivion: Tworzenie i rozwój postaci - wstęp
Aktualizacja:
Tworzenie i rozwój postaci - Wstęp
Kreacja bohatera, choć może wydawać się fundamentem każdej gry RPG, w Oblivionie zepchnięta jest na stosunkowo dalszy plan. Okazuje się, że podejmowane na początku decyzje nie muszą wcale określać późniejszego sposobu gry, nie wiążą nas i nie krępują w żaden sposób. Oczywiście, jeśli odpowiednio skorelujemy ze sobą preferowany przez nas styl z pasującą doń rasą, znakiem i klasą - będzie łatwiej. Nie należy jednak przesadnie dumać nad całym tym procesem. Tak naprawdę jedynym ważnym jego punktem jest dobór umiejętności głównych, tych, których wzrost zostaje przyspieszony, oraz które umożliwiają nam zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia.

Najbardziej podstawowymi wartościami liczbowymi, które charakteryzują naszego herosa, są atrybuty. Jest ich 8. Omówmy pokrótce wszystkie po kolei.
Atrybut | Powiązane umiejętności | Wartości określane |
![]() Siła (Strength)
| Blade, Blunt, Hand-to-Hand. | Udźwig (Encumbrance), kondycja (Fatigue), zadawane obrażenia w walce w zwarciu. |
![]() Inteligencja (Intelligence)
| Alchemy, Conjuration, Mysticism. | Mana (Magicka), efektywność zaklęć. |
![]() Siła Woli (Willpower)
| Alteration, Destruction, Restoration. | Kondycja (Fatigue), odporność na magię, tempo regeneracji many. |
![]() Zręczność (Agility)
| Security, Stealth, Marksman. | Kondycja (Fatigue), zadawanie obrażenia za pomocą łuku, prawdopodobieństwo wykonania uniku. |
![]() Szybkość (Speed)
| Acrobatics, Athletics, Light Armor. | Szybkość poruszania się, wysokość skoków, ilość obrażeń absorbowanych przez lekką zbroję. |
![]() Wytrzymałość (Endurance)
| Armorer, Block, Heavy Armor. | Kondycja (Fatigue), ilość punktów zdrowia uzyskiwana przy awansie na następny poziom (wartość Endurance podzielona przez 10). |
![]() Osobowość (Personalisty)
| Illusion, Mercantile, Speechcraft. | Początkowe nastawienie (Disposition) wszystkich NPC wobec naszej osoby. |
![]() Szczęście (Luck)
| Brak. | ? |
Odnośnie powyższej tabelki należą się dwa słowa wyjaśnienia. Co znaczą "Powiązane umiejętności"? Jest to związane z systemem level-upowania zaimplementowanym w grze.
Na wyższy poziom doświadczenia wkraczamy zawsze, gdy dziesięciokrotnie zwiększymy nasze umiejętności główne (Major Skills - zaglądnij do rozdziału "Umiejętności"). Nie jest ważne który z tych skillów zwiększamy ani ile razy - całkowita liczba ich zwiększeń musi wynieść 10.
![]() | Wartość mnożnika a liczba zwiększeń umiejętności powiązanych: 1-4 - x2 5-7 - x3 8-9 - x4 10 - x5
|
Korzyścią związaną ze zdobywaniem poziomów doświadczenia jest możliwość zwiększania trzech z głównych atrybutów. Na pewno zauważysz jednak, że na ekranie level-upowania (screen wyżej) pojawia się niekiedy właściwy poszczególnym parametrom mnożnik. Może on przyjmować wartości od 1 do 5 - są one określone przez liczbę zwiększeń umiejętności powiązanych. Wydaje się to wszystko zagmatwane, ale w istocie jest bardzo proste. Umiejętnością powiązaną dla Siły jest Blade. Jeśli więc dziesięciokrotnie zwiększymy umiejętność Blade, nie zwiększając w tym czasie żadnej innej z umiejętności głównych, przy wkraczaniu na następny poziom będziemy mogli zwiększyć swoją siłę aż o 5 punktów.
UWAGA: Decydujące o wysokości mnożnika umiejętności powiązane nie muszą należeć do umiejętności głównych. Oznacza to, że poprzez zwiększanie pomniejszych skillów możemy w obrębie jednego levelu zwiększyć np. trzy atrybuty o 5 punktów. Wszystko jest kwestią cierpliwości w treningu.
Komentarze czytelników
Na pierwszą ofiarę najlepszy jest
Oczywiście po wykonaniu questu dla niego. Skurwiel miał
, a dał go
Więc mu się należy.
w 1 części poradnika (fabuła), a ściślej w misji Dragon Shire jest sposób, by nie tracić rzeczy, a co za tym idzie nie musieć ryzykować podczas pouby ich odzyskania. Wystarczy przyjechać pod jaskinię na koniu, wrócić do domu (jeśli takowy mamy) i zostawić w nim cały swój dobytek, a następnie użyć szybkiej podróży by znależć się w jaskini.
Za ortografię przepraszam.
ello na www.oblivion.pl znalazłem w ciekawostkach ze przy Anvil w oceanie na zach od Anvil jest trup na dnie oceanu ze szklanym hełmem gdzie on dokładnie jest? prosze o odpowiedz tu albo na gg: 3523599
gdzie moge Tar-Meene znalesc ?? prosze o odpowiedz
mój numer gg:12699847
Mam problem z questem Defense of Bruma,a konkretnie to z trzema Gate of Oblivion(zrobiłem questa Aid for Bruma).Problem polega na tym,że jest za dużo daedr i nie mogę tego ogarnąć.Co mam robić żeby jakoś dotrwać do Great Oblivion Gate?
zapłaciłem pobrałem i nie moge gówna uruchomić
gra jest zajebista lecz wymagania ma z kosmosu.
ProGracz - - > Patrz oficjalny wątek graczy na Golu o Oblivionie.
Mam pytanie robie drugą misje od gray foxa pierwszą zrobiłem z tymi ślepmi mnichami a teraz dochodze do pewnych drzwi w tajnych katakumbach maga i potrzebuje klucza którego nigdzie nie ma!!!!
Mało coś tego wszystkiego...
Szkoda , żę ten quest główny taki krótki i mało rozbudowany jest ...
szkoda ze nie ma jakiś porad a propo tworzenia postaci...
Poradnik do Morrowinda jest w trzech częściach, w sumie to jakieś 500 stron, potem jeszcze dwa dodatki - o mamo, ktoś sie narobił.
Kilkudziesiecio stronicowa.?
Poradnik do Morrovinda mial cos kolo 300 stron jak dobrze pamietam wiec tu chyba bedzie nie mniej.
Ciekawe jak będzie wyglądał poradnik dot reszty questów skoro jest ich tyle to jakaś kilkudziesięcio stronicowa epopeja będzie??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









