Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

BUDOWNICTWO/EKONOMIA

Budownictwo i ekonomia Zakonu różni się od standardów zachodnioeuropejskich, mimo iż wykorzystuje najwięcej z jego elementów.

Poniższe procedury rozbudowy miast/zamków Zakonu, wydają się być najlepszym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających, jednocześnie liczących na zyski oraz potęgę armii.

Miasto (kolejność według znaczenia ):

1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy miasta

2. Buduj Pola Uprawne ( farmy / połączone farmy / płodozmian/ nawadnianie )

3. Zacznij rozwijać Handel:

4. Punkt Handlu Żywnością > Rynek > Targowisko > Wielki Rynek > Dzielnica Kupiecka

5. Nabrzeże kupieckie > Magazyn > Doki

6. Port > Mała Stocznia > Duża Stocznia

7. Budynki typu kościoły / duży ratusz buduj wyłącznie w pierwszej kolejności gdy niezadowolenie obywateli miasta jest poniżej 100% ( żółta główka )

8. Kowali, odlewnie, akademie buduj w ostatniej kolejności

9. Strażnice/ koszary miejskie buduj/ rozbudowuj wtedy gdy kościoły oraz siedziby władz zawodzą.

10. Garnizon miasta powinien wynosić - 5 formacji ( szczegóły patrz w rozdziale ARMIA)

11. Potrzebujesz co najmniej jedno miasto z budynkiem typu " WIELKA KATEDRA" do rekrutacji biskupów, niezbędnych do skutecznej/szybkiej chrystalizacji wschodnich ziem pogańskich.

12. Priorytetem jest rozbudowa miasta na większe ( np. kamienny mur itp. ), gdy tylko przyjdzie wiadomość iż "miasto się rozrasta". Zwlekanie powoduje niezadowolenie mieszkańców.

13. Budowa wież obronnych / balistycznych/ armatnich jest kosztowna i zbędna, o ile miasto nie jest obiektem kluczowym, bądź o ile nie spodziewasz się żeby dane miasto było celem ataków nieprzyjaciela.

14. Do miast w których nastroje pogarszają się z niewiadomych przyczyn, wysyłaj szpiegów ( zalecane posiadanie co najmniej jednego szpiega we wszystkich przygranicznych miastach ), pomogą oni w zdemaskowaniu wrogich szpiegów, rozpuszczających buntownicze plotki/propagandę.

15. Zawsze kupuj okazyjne budynki ( wszystkie budynki oferowane w wiadomościach specjalnych które prawie zawsze noszą przed nazwą główną słowo "gildia", szczególną uwagę zwróć na budynek poniżej ).

Niezwykle cenny nabytek, zwiększający handel we wszystkich posiadanych miastach - Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Niezwykle cenny nabytek, zwiększający handel we wszystkich posiadanych miastach.

Zamek(kolejność według znaczenia ):

1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy zamku.

2. Buduj/ulepszaj budynki rzemiosła zbrojeniowego - priorytet ( warsztat grabarski > kowala > płatnerza > płatnerza dla ciężko zbrojnych > mistrza płatnerstwa > warsztat płatnerski)

3. Ulepszenia budowli według kolejności:

a. Stajnie

b. Koszary

c. Łuszczarz

d. Areny turniejowy, gdy tylko będą dostępne

4. Gdy nie masz niczego z priorytetów na liście do budowy, zbuduj i ulepszaj kaplice zamkowe, oraz bibliotekę/akademię.

5. Wypatruj z niecierpliwością za gildą płatnerzy, propozycja pojawi się na zamku w którym często szkolisz jednostki/ masz najwyższy poziom kowala/płatnerza oraz poziom rozbudowy zamku to minimum "forteca"

6. Z rozbudową zamku na wyższy poziom nie musisz się spieszyć, chociaż jest to zalecane.

Poniższa mapa ukazuje najbardziej rozsądne rozlokowanie zamków/miast ( byś wiedział co i kiedy zmienić by uniknąć problemów na przyszłość),

Czarne kropki to lokacje miast/zamków, literka wskazuje rodzaj obiektu - Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Czarne kropki to lokacje miast/zamków, literka wskazuje rodzaj obiektu.

Ważne jest by jednostki pilnujące przygranicznych miejscowości z garnizonów zamkowych, miały szybki prosty dostęp do każdego miasta. Rozlokowanie zamków/miast według powyższego schematu zminimalizuje ryzyko utraty jakiegokolwiek miasta - do minimum, działa skutecznie dla wszystkich frakcji obecnej kampanii.

Dodatkowe informacje: Kilka razy zdarzy się iż przybędzie Generał Angielski, który zamierza wymazać swoje grzechy zabijając niewiernych. Nie dość że wesprze cię jego własnym wojskiem, to jeżeli zabije wystarczająco wielu żołnierzy wroga - zapłaci nawet 5000 sztuk złota/florenów. Aby zapłacił maksymalną sumę, używaj jego formacji do pogoni za uciekającym wojskiem wroga, w ten sposób uniknie narażenia życia. Nabije niezbędne doświadczenie za które zapłaci wyznaczoną sumę. 5000 florenów to zapłata za doświadczenie jego formacji na 3x Srebna Belka, jest to 6ósty poziom awansu.

1 - Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2008-01-28
22:13

Miniu Senator

Miniu

Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.

Komentarz: Miniu
2008-01-28
22:35

Thorvik Generał

Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.

W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.

Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!

Komentarz: Thorvik
2008-02-14
12:28

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne

"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"

I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:12

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi

" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""

"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:35

||Peter|| Konsul

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)

Komentarz: ||Peter||
2008-02-14
13:37

JOY Generał

JOY
👍

iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .

Komentarz: JOY
2008-02-14
14:14

zanonimizowany323093 Pretorianin

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....

Komentarz: zanonimizowany323093
2008-02-14
15:43

dzipsi Pretorianin

👍

Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/

Komentarz: dzipsi
2008-02-27
11:39

Saed Konsul

Saed

Dziecko Neostrady?
Czuję rychłego bana... :>

Komentarz: Saed
2008-03-19
17:58

zanonimizowany541851 Junior

"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.

"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.

"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^

"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"

Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S

ojej starałem się :L

Komentarz: zanonimizowany541851

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl