Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Ekspansja
Aktualizacja:
Najprostsze kierunki ekspansji Królestwa Polski

Kierunki działań:
AKT I
1. Twoje początkowe położenie stolicy jest wysunięte pomiędzy prowincjami Zakonu, Cesarstwa Niemieckiego oraz Rebeliantów. W pierwszych ruchach powinieneś zająć jak najszybciej KOSZALIN, SZCZEŚCINEK ( prowincje rebeliantów )
2. Zajmij KŁODZKO oraz PRZEWORKS ( prowincje rebeliantów )
3. Zajmij BIAŁYSTOK ( prowincja rebeliantów ) o ile nie zrobił tego wcześniej ktoś inny, po czym zacznij przygotowywać wojska w strefie "A1" do ataku na Cesarstwo Niemieckie. Możesz oddać Białystok w darze Zakonowi Krzyżackiemu, powinni odpuścić swoje plany ataku na ciebie przez pewien czas. Oddając tę prowincje zakonowi zyskujesz tyle że nie wydasz żadnych kosztów na rozbudowę tej wioski, Zakon cię w tym wyręczy, po czym później odbijesz rozbudowane miasto/zamek.
AKT II
1. Zaatakuj Cesarstwo Niemieckie dwoma lub trzema armiami obstawiając na jakość. We Wczesnym okresie Cesarstwo nie ma formacji która potrafiła by skutecznie oprzeć się twoim najlepszym z dostępnych oddziałów. Atak przeprowadź wzdłuż południowych granic mapy oraz nabrzeża Bałtyku od strony twojego miasta Gdańska
2. Kontynuuj powolną ciężką ofensywę dopóki nie zdobędziesz wszystkich prowincji Cesarstwa w strefie "D1", zatrzymaj ofensywę gdy dojdziesz do granic Dani.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie II, zaznaczone są czerwonymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie III, zaznaczone są zielonymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV zaznaczone są zielonymi strzałkami
AKT III
1. Zacznij przygotowywać ofensywę na strefę "D2" oraz "D3" , następnym celem twojej kampanii powinna być ekspansja na cały dostępny półwysep skandynawski.
2. Ofensywa powinna być prosta, nie ma tam większych skupisk prowincji. Danię zdobywaj prowincja po prowincji aż dotrzesz do strefy "D3" gdzie będziesz potrzebował więcej niż jednej armii.
3. Kontynuuj ofensywę na Północ, potem na zachód, aż do brzegów mapy, Norwegowie mogą w tym okresie stawiać zacięty opór, umocnij więc swoje przygraniczne prowincje na swoich południowych terenach mapy ( zacznij zbierać armie w strefie "A2" ).
AKT IV
1. Tu przypada atak na resztę prowincji Skandynawii, więc zanim do tego przystąpisz ustabilizuj sytuację na południu, oraz uzupełnij wojska.
2. Zdobądź wyspę VISBY
AKT V
1. Zaatakuj strefę "D4" oraz "D5". Będzie to wojna na dwa fronty, z Zakonem Krzyżackim oraz Mongołami. Jeżeli ustabilizowałeś sobie zdobyte tereny jak należy, powinno cię na nią stać.
2. Wyniszcz zakon aż do granic Księstwa Litewskiego ( o ile nikt inny nie zniszczył go w międzyczasie ), zajmując całą strefę "D5"
3. Strefa "D4" również powinna być pod twoją całkowitą kontrolą, ofensywę zatrzymaj dopiero przy granicach Nowogrodu oraz Księstwa Litewskiego.

Polskie rycerstwo nie tylko dobrze walczy, ale również prezentuje się znakomicie.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie V, zaznaczone są różowymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie VI, zaznaczone są żółtymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie VII, zaznaczone są pomarańczowymi strzałkami
AKT VI
1. Zaatakuj i zniszcz Księstwo Litewskie ( strefa "D6" ).
2. Zaatakuj i zdobądź pozostałe tereny Zakonu Krzyżackiego ( strefa "D7" ), aż dojdziesz do granic Danii na północy, wtedy wstrzymaj ofensywę i uzupełnij straty.
AKT VII
1. Zaatakuj i zdobądź półwysep ABO
2. Zaatakuj i zdobądź pozostałe prowincje Duńskie w strefie "D9"
3. Pozostały i oczywisty kontratak na Nowogród ( powinni byli zaatakować cię już wcześniej ), musi być przeprowadzony z zachodu ( prowincji "D6") oraz południowego zachodu ( prowincji "D7"). Ta wojna będzie jedną z dłuższych w kampanii ale właściwie formalnością do ostatecznego zwycięstwa.
0
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (6)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (7)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Miniu Senator
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Thorvik Generał
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mr.Kalgan Legend
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Mr.Kalgan Legend
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
||Peter|| Konsul
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
JOY Generał
iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .
zanonimizowany323093 Pretorianin
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
dzipsi Pretorianin
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
zanonimizowany541851 Junior
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
