Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Najprostsze kierunki ekspansji Księstwa

Kierunki działań - Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Kierunki działań:

AKT I

1. Ze strefy "A2" oraz "A1", zaatakuj prowincje Zakonu Krzyżackiego, leżące na północ od twoich granic, zdobądź wszystkie aż dojdziesz do prowincji Duńskich na północnym nabrzeżu, tam Zatrzymaj ofensywę. Zajmij również prowincje D1, po czym oddaj ją w prezencie Mongołom. Twój nabrzeżny zamek w prowincji strefy "A2" ( PAŁANGA ) będzie narażony na nieustanne ataki ze strony Zakonu od południa, upewnij się że garnizony w miastach GRODNO, KOWNO oraz innych zamkach w prowincjach graniczących z zakonem od zachodu, są wystarczająco umocnione.

2. Mongołowie powinni wstrzymać ich planowane ataki na ciebie od południa, po twoim miłym geście oddania im prowincji strefy "D1",ale wyłącznie tymczasowo. Ufortyfikuj więc wszystkie prowincje w strefie "AI"

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami - Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie II, zaznaczone są czerwonymi strzałkami

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie III, zaznaczone są zielonymi strzałkami

AKT II

1. Zajmij "HOMEL" na wschód od strefy "A1", o ile nie zrobili jeszcze tego Mongołowie, oraz zaatakuj Danię na północy zajmując ( Rewal oraz Narwa ), pamiętaj jednak że zanim wykonasz ten krok, musisz wzmocnić obronę przy graniczących na zachodzie z Zakonem, twoich cennych prowincjach. Zajmij również OLYSTA, i rozbuduj tam zamek.

2. Po zajęciu REWAL, NARWA, przygotuj tam zamek z którego będziesz mógł zaatakować Nowogród.

3. Ulepszaj zamki w DUNABURG oraz NARWA, szykuj tam armie do ataku na Nowogród, możesz wykorzystać również OLYSTA.

AKT III

1. Zaatakuj bezpośrednio na NOWOGRÓD, siłami z NARWA, pamiętaj liczy się liczebność. Likwiduj po drodze wszelki opór, wycofuj się po uzupełnienie strat to NARWA, w razie otrzymania dotkliwych strat oczywiście.

2. Wbij się wojskami z DUNABURG w głąb terytorium Nowogrodu, likwiduj wszelkie napotkanie armie wroga.

3. Ze Strefy A1, skieruj wszelkie wolne siły na zdobycie południowych prowincji Nowogrodu, zgodnie z wytyczonymi kierunkami ataku na mapie. Po dokonaniu tego zdobądź resztę prowincji Nowogrodu w strefie D4.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV, zaznaczone są niebieskimi strzałkami - Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV, zaznaczone są niebieskimi strzałkami

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie V, zaznaczone są żółtymi strzałkami

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie VI, zaznaczone są różowymi strzałkami

AKT IV

1. Zdobądź ABO, znajdujące się na północ za morzem od REWAL

2. Szykuj siły inwazyjne w strefie A1, po czym zaatakuj na całej linii Mongolie ( zerwij wpierw prawa handlowe i inne wszelkie porozumienia ). Atak powinien być dynamiczny i zdecydowany, nie spiesz się - przygotuj się dobrze. Zajmuj wszystkie prowincje, miasto po mieście, zamek po zamku.

AKT V

1. Umocnij przygranicze miasta z Polską w strefie "D2", przenieś większość armii do strefy "A2", po czym zaatakuj Zakon Krzyżacki na całej linii, priorytetem jest zajęcie MALBORKA. Spodziewaj się ciężkich i długich walk.

2. Zaraz po zajęciu MALBORKA, atakuj na TORUŃ, po czym uzupełnij wojska i szykuj się do ataku na Polskę

AKT VI

1. To już nie wyzwanie, tylko formalność, posuwaj się na zachód zaczynając od ataku na Polskę, wzdłuż całej linii granicznej, główne siły powinny zaatakować od strefy "A2" oraz "D2", priorytetem jest zajęcie strefy "A3", w której będziesz mógł wznieść zamek niezbędny do stworzenia oraz uzupełnienia armii do ataku na Cesarstwo Niemieckie.

2. W obecnej sytuacji powinieneś być na tyle bogaty by spróbować stworzyć dodatkowy front, spróbuj przygotować jedną potężną armie którą mógłbyś zrzucić w desancie pod KALMAR ( na południe od strefy "D3"), zajmij po drodze VISBY ( wyspa na Bałtyku ).

3. W KALMAR przygotuj zamek, oraz armie po czym rozpocznij ekspansje na cały półwysep

( strefa "D3") - umożliwi ci to atak na danie z dwóch stron, znacznie ułatwi ci to sprawę w późniejszym okresie rozgrywki.

4. Po wzmocnieniu/uzupełnieniu wojsk na byłych prowincjach Polski, zaatakuj Cesarstwo Niemieckie na całej linii, miażdżąc wszelki opór miasto po mieście, zamek po zamku. Jeżeli desant oraz ekspansja w strefie "D3" posuwa się równie łatwo, w ostateczności powinieneś wkrótce dojść do granic Dani z obu kierunków, zakleszczyć ją po czym zmiażdżyć.

1 - Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2008-01-28
22:13

Miniu Senator

Miniu

Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.

Komentarz: Miniu
2008-01-28
22:35

Thorvik Generał

Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.

W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.

Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!

Komentarz: Thorvik
2008-02-14
12:28

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne

"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"

I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:12

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi

" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""

"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:35

||Peter|| Konsul

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)

Komentarz: ||Peter||
2008-02-14
13:37

JOY Generał

JOY
👍

iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .

Komentarz: JOY
2008-02-14
14:14

zanonimizowany323093 Pretorianin

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....

Komentarz: zanonimizowany323093
2008-02-14
15:43

dzipsi Pretorianin

👍

Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/

Komentarz: dzipsi
2008-02-27
11:39

Saed Konsul

Saed

Dziecko Neostrady?
Czuję rychłego bana... :>

Komentarz: Saed
2008-03-19
17:58

zanonimizowany541851 Junior

"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.

"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.

"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^

"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"

Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S

ojej starałem się :L

Komentarz: zanonimizowany541851

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl