Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Ekspansja
Aktualizacja:
Najprostsze kierunki ekspansji Nowogrodu

Kierunki działań:
AKT I
1. Zajmij prowincje strefy "A2" ( TOSNO ), przygotuj siły uderzeniowe na dwie prowincje Dani w strefie D1 ( NARWA, REWAL ).
2. Zajmij MIŚCISŁAW za twoimi południowymi granicami.
AKT II
1. Zaatakuj NARWA oraz REWAL, po czym umocnij tam zamek zacznij zbierać armie w strefach "A1" oraz "D1" do ataku na północne prowincje Zakonu krzyżackiego.
2. Zaatakuj również "OLYSTA" przy twoich zachodnich granicach, zdobądź ją jeżeli nadal jest w rękach rebeliantów.
AKT III
1. Zaatakuj przygraniczne prowincje zakonne na całej linii, zdobądź wszystkie ze strefy "D2", Zakon nie powinien kontratakować zważywszy że jest w stanie wojny z Księstwem Litewskim.
2. Zdobądź półwysep ABO oraz DOKSZYCE ( o ile znajdują się nadal w rękach rebeliantów ).

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie II, zaznaczone są czerwonymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie III, zaznaczone są zielonymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV, zaznaczone są niebieskimi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie V, zaznaczone są różowymi strzałkami
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie VI, zaznaczone są pomarańczowymi strzałkami
AKT IV
1. Zaatakuj Mongołów podbijając całą strefę "D3", kieruj się wzdłuż wschodniej krawędzi mapy. Rozbijaj wszelkie napotkane armie, gdy dojdziesz do południowych granic mapy - zmień kierunek na zachód aż dojdziesz do granic Polski. Będzie to długa i ciężka kampania, staraj się ograniczyć konnych strzelców, i obstawiaj na ciężką konnice oraz piechotę.
2. W Strefie "D1" szykuj siły inwazyjne na strefę "D4".
AKT V
1. Z zamków strefy "D2" oraz "A3" zaatakuj Księstwo Litewskie na całej linii ( upewnij się że pozbyłeś się wszelkich porozumień, sojuszów dyplomatycznie przed atakiem ).
2. Kontynuuj ofensywę aż do krańców granic Zakonu ( strefa "D6" ), Polska nie powinna wchodzić ci w drogę a Państwo Zakonne powinno szybko ulec twoim konnym strzelcom.
3. Zrzuć desant w strefie "D4", zdobywając kolejno znaczące prowincje, spychając Norwegów z mapy świata, a Danię z półwyspu.
4. Zrzuć desant na wyspie VISBY, dostarczy niezbędnych przychodów. Zacznij szykować armię w strefie "D6", by móc rozpocząć główną ofensywę na zachód.
AKT VI
1. Zaatakuj prowincje strefy "D7", na całej linii. Królestwo Polskie nie powinno stawiać większego oporu.
2. Zaatakuj prowincje strefy "D8", również na całej linii, spodziewaj się desperackiej obrony Cesarstwa, kieruj armie zgodnie wytycznymi na mapie taktycznej. W tym samym czasie zaatakuj również z prowincji strefy "D4" na strefę "D9". Kontynuuj ofensywę na obu tych frontach do ostatniej prowincji wroga.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie VI, zaznaczone są pomarańczowymi strzałkami
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (6)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (7)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
