Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Ekspansja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Najprostsze kierunki ekspansji Dani

Kierunki działań - Królestwo Dani - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Kierunki działań:

AKT I

1. W Strefie "A2" przygotuj siły inwazyjne na Strefe "D3", zajmując prowincje po prowincji, w ostateczności zaatakuj Norwegie całkowicie niszcząc ją na mapie. Atak powinien być prosty o ile rozpocząłeś go odpowiednio wcześnie. Jeżeli nie chcesz marnować armii na walkę przeciwko rebeliantom, zaatakuj wprost na prowincje Norwegi ignorując po drodze wszelkie wojska rebelii.

2. W międzyczasie umacniaj prowincje zamkowe w strefie "A1",oraz zajmij UELZEN przy południowych granicach. Przygotuj tam również 2-3 armie ofensywne stawiając na liczebność.

3. W strefie A3 umocnij koniecznie garnizony miasta, oraz przygotuj 1 armie obstawiając na niskie koszty oraz liczebność, zadbaj by posiadała odpowiednią ilość formacji kuszniczych ( 4 formacje kuszników na armie ).

AKT II

1. Zaatakuj wyspę VISBY ( o ile masz czym ), w strefie "D3", zanim się do tego posuniesz musisz mieć pewność że Norwegii nie ma już na mapie.

2. Zaatakuj półwysep ABO, na północ od strefy "A3", będzie ci niezbędny jako dodatkowa farma dochodowa.

3. Zaatakuj Cesarstwo Niemieckie ( o ile oni nie zaatakowali cię jako pierwsi) z prowincji "A1", kierunek działań dobierz sam, będzie to ciężka wojna, ważne byś zdobył wszystkie jego prowincje. W momencie ataku powinieneś przeważać pod względem jakości dostępnych formacji. Problemy mogą się pojawić wyłącznie z uzupełnieniem strat w armii.

4. Po zakończeniu wojny przeciwko Cesarstwu Niemieckiemu ( strefa "D2"), zacznij kompletować co najmniej dwie armie w strefie "A3"

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami - Królestwo Dani - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie II, zaznaczone są czerwonymi strzałkami

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie III, zaznaczone są zielonymi strzałkami

AKT III

1. Atak na Nowogród, walka powinna być ciężka, lecz przewaga będzie po twojej stronie pod względem jakości wojska. Atak przeprowadzić od Strefy "D5", w pierwszej kolejności eliminując wszelkie napotkanie armie wroga, oraz zajmując stolice jak najszybciej się da. Jest to kolejna ciężka kampania wojenna dla twojej Frakcji, ale najłatwiejsza z dostępnych możliwych. Zajmuj miasto po mieście, zamek po zamku, aż do ostatnich wysuniętych na południe ziem Nowogrodu.

2. Zakonu Krzyżackiego nie powinieneś się obawiać, ma z pewnością inne zmartwienia niż mieszanie się w wojnę przeciwko twej frakcji. Po wyplewieniu prowincji Nowogrodu, zregeneruj straty, i przygotuj się do ataku na Mongolie ( strefa "D7"), miej na oku granice z Wielkim Księstwem Litewskim, pyzatym nie powinieneś się niczego obawiać. Polska również powinna pilnować swoich spraw na wschodnich granicach, nie powinna atakować na strefę D2.

3. Zaatakuj Mongole gdy będziesz gotów, wzdłuż wschodniej granicy dostępnej mapy, od północy, miażdżąc wszelkie napotkanie armie wroga. Obstawaj głównie na kosynierach, skandynawskich łucznikach oraz milicji kuszniczej. Prowincje strefy "D7" są niewygodnie rozdzielone lasami, oraz wystawione na łatwy dostęp posiłków Mongolskich z zachodnich prowincji, kampanie musisz przeprowadzić szybko i zdecydowanie.

AKT IV

1. Kieruj ekspansje w strefie "D7" ze wschodu na zachód, wzdłuż południowych granic dostępnej mapy świata. Aż dojdziesz do granic Polski, gdzie powinieneś zatrzymać ofensywę. Umocnij, uzupełnij straty w zdobytych twierdzach/zamkach przy czym miej oko na granice Księstwa Litewskiego.

2. Musisz zdecydować kogo zaatakować w następnym ruchu. Wybór powinien być zależny od sytuacji przygranicznych, oraz politycznych. Gdy już zdecydujesz zacznij zbierać armie w przygranicznych prowincjach następnego celu.

AKT V

1. Atak na Królestwo Polskie LUB Zakon Krzyżacki LUB Księstwo Litewskie ( strefa "D6"). Sam musiałeś podjąć tę decyzję. Atak powinien być niezależnie od celu przeprowadzony ze wszystkich możliwych stron. Oczywiście liczba twoich armii jest ograniczony zważywszy na koszty utrzymania. Najtrudniejszym przeciwnikiem okaże się naturalnie Zakon Krzyżacki (strefa "D1" oraz "D4"), który powinien być w ciągłej wojnie przeciwko Księstwu Litewskiemu. Mogło się zdarzyć iż Polska zaatakowała cię zanim ty zaatakowałeś Ją, dlatego sugerowany cel to właśnie Królestwo Polskie (strefa "D8").

2. Proszę zauważyć iż na mapie taktycznej, zaznaczone są trzy znaki zapytania w strefie "D7", co oznacza że kierunek ataku jest dowolny a zależny wyłącznie od sytuacji, w jakiej aktualnie znajdują się twoje prowincje oraz skarbiec. Ostatnia wskazówka na ukończenie kampanii królestwa Duńskiego to atakować zgodnie z kierunkami wektorów ruchu oznaczonych na poniższej mapie taktycznej.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV, zaznaczone są niebieską strzałkom - Królestwo Dani - Ekspansja - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV, zaznaczone są niebieską strzałkom.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie V, zaznaczone są żółtymi strzałkami.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2008-03-19
17:58

zanonimizowany541851 Junior

"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.

"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.

"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^

"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"

Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S

ojej starałem się :L

Komentarz: zanonimizowany541851
2008-02-27
11:39

Saed Konsul

Saed

Dziecko Neostrady?
Czuję rychłego bana... :>

Komentarz: Saed
2008-02-14
15:43

dzipsi Pretorianin

👍

Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/

Komentarz: dzipsi
2008-02-14
14:14

zanonimizowany323093 Pretorianin

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....

Komentarz: zanonimizowany323093
2008-02-14
13:37

JOY Generał

JOY
👍

iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .

Komentarz: JOY
2008-02-14
13:35

||Peter|| Konsul

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)

Komentarz: ||Peter||
2008-02-14
13:12

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi

" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""

"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
12:28

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne

"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"

I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-01-28
22:35

Thorvik Generał

Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.

W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.

Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!

Komentarz: Thorvik
2008-01-28
22:13

Miniu Senator

Miniu

Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.

Komentarz: Miniu
2008-01-28
20:20

Azuredragon Konsul

Azuredragon

Aż dziw, że dopiero teraz. Ale jak to się mówi: "lepiej późno niż wcale". ;)

Komentarz: Azuredragon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl