Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (1)
Aktualizacja:
Najprostsze kierunki ekspansji Zakonu

Początkowe położenie prowincji zakonu jest naprawdę ciężkie. Część prowincji jest odcięta od stolicy, większość otoczona przez granice 2-3 frakcji. Po rozpoczęciu kampanii Zakonu, pierwsze co rzuca się w oczy to naprawdę niekorzystne położenie stolicy, zaledwie jedna prowincja dzieli ją od śmiertelnego wroga Zakonu - Wielkiego Księstwa Litewskiego.
Kierunki działań:
AKT I
1. Po rozbudowie dróg we wszystkich prowincjach zamkowych, skoncentruj siły w strefie "A1". Postaraj się przebić drogę do swych prowincji na północy zajmując PALANGĘ, zwróć uwagę na rebeliancką prowincje BIAŁYSTOK, jest to wartościowy łakomy kąsek zajmij go po czym oddaj w prezencie Cesarstwu Niemieckiemu. Przy odrobinie szczęścia w niedalekiej przyszłości za pośrednictwem tego aktu, tej prowincji - wybuchnie wojna pomiędzy Cesarstwem i Polską lub Litwą.
2. Postaraj się jak najszybciej zawiązać sojusz z Cesarstwem Niemieckim, po czym przygotuj obronę Strefy "A1" od strony wschodniej. Strefa D1 jest teraz prowincją o strategicznym znaczeniu, komputer będzie się wahał zanim zaatakuje, ale zrobi to na pewno - kwestia czasu.
3. Skoncentruj się na Prowincjach strefy "A2" - DUNABURG jest prowincją którą powinieneś wzmocnić i chronić przed wszelkimi atakami, to właśnie z tamtej przyszłej fortecy będziesz prowadził ekspansje od południa na Nowogród, oraz od Północy na Księstwo Litewskie. Zwróć uwagę na dwie Duńskie prowincje na północ od strefy "A2" NARWA oraz REWAL, zajęcie ich stanie się kluczowym znaczeniem w przygotowaniu do wojny przeciwko Nowogrodowi, póki gotów nie jesteś, utrzymuj pokój i w międzyczasie wykorzystaj statek, przetransportuj skromne siły desantowe na wyspę VISY oraz na półwysep Skandynawii do UPPSALA ( strefa "D2"). Spodziewaj się częstych prób odbicia PALANGI przez Księstwo Litewskie, w obecnej sytuacji wykorzystuj dwie armie w defensywie, oraz jedną w ofensywie na półwysep skandynawski.
4. Po zajęciu VPPASALA ( Strefa "D2" - cała strefa powinna być kontrolowana wyłącznie przez rebeliantów o ile przeprowadziłeś inwazję na czas ), postaraj się jeszcze zająć sąsiadujące prowincje, TINGUALLA oraz SKARA, będziesz do tego celu musiał użyć sił miejskich z miasta VPPASALA, przewiduje że niewiele z regularnej armii zostało ci po zajęciu samego Vppasala oraz Visby. Jeżeli masz jeszcze czym i za co, to postaraj się zająć KALMAR, z niego również uczyń zamek, zabezpieczy twoje "kolonie" w strefie "D2" od południa. Rozpocznij regularną budowę, rozwój świeżo zdobytych prowincji w Skandynawii, Po czym powróć do strefy "A2" i szykuj armie do ataku na REWAL oraz NARWA ( północna część strefy "A2" ), które obecnie są w posiadaniu królestwa Duńskiego.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie I, zaznaczone są czarnymi strzałkami.
AKT II
1. Cała druga faza opiera się na wojnie przeciwko Nowogrodowi, pamiętaj że wpierw musisz się do niej przygotować ( ulepszając zamki NARWA oraz DUNABURG ), będą one bowiem kluczowymi miejscami uzupełnień strat, oraz rekrutacji świeżego wojska do kontynuacji ofensywy. Od tego momentu pamiętaj byś wraz z ruchami wojsk, pozostawiał na podbitych prowincjach kapłanów/biskupów, w celu chrystalizacji oraz uspokojenia tym samym ludności podbitej m miastach/zamkach.
2. W pierwszej kolejności atakuj na OLYSTA/ WIELKIE ŁUKI / ZBUTSOW oraz NOWOGRÓD, by nie mieć problemów finansowych przy rekrutacji armii, składaj ją głównie z Krzyżackich Włóczników oraz Lancknechtów ( lekkiej konnicy )., gdy już zajmiesz priorytetowe osady, reszta będzie formalnością. Upadek frakcji Nowogród będzie kwestią czasu. Oczywiście przeciwnik będzie wysyłał przeciwko tobie chaotycznie składowe armie, gdzie głównie możesz się spodziewać lekkiej jazdy, oddziałów lekkich włóczników, kuszników chłopskich, oraz katapult, balist.
3. Gdy dojdziesz do granic południowych Nowogrodu ( WITEBSK, SMOLEŃSK, DOKSZYCE ), umocnij je, oraz broń tak jak do tej pory broniłeś PAŁANGI nieustannie atakowanej przez Księstwo Litewskie.
4. Zwróć uwagę na rebelianckie miasto na północy "ABO", znajduje się na wyspie, jest łatwym oraz użytecznym celem, miasto po zdobyciu będzie ci dostarczać niezbędnych funduszy na utrzymanie już trzeciej armii ofensywnej.
5. Na półwyspie skandynawskim powinien panować spokój ( strefa "D2" ), lecz może się zdarzyć iż Norwedzy mogą mieć odmienne zdanie co do utrzymania z tobą pokoju - w razie czego na zamkach TINGVALA oraz SKARA ( o ile stosowałeś się do poprzednich wskazań poradnika ), stwórz małą armię obronną złożoną głównie z Kawalerów mieczowych. Utrzymanie wskazanych wcześniej prowincji na półwyspie skandynawskim ( strefa "D2" ) oraz ich rozwój , znacznie ułatwi działania ofensywnie w późniejszym etapie kampanii.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie II, zaznaczone są czerwonymi strzałkami
0
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (6)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (7)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Miniu Senator
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Thorvik Generał
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mr.Kalgan Legend
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Mr.Kalgan Legend
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
||Peter|| Konsul
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
JOY Generał
iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .
zanonimizowany323093 Pretorianin
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
dzipsi Pretorianin
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
zanonimizowany541851 Junior
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
