Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (2)
Aktualizacja:
AKT III
1. Kampania przeciwko Wielkiemu Księstwu Litewskiemu, zaatakuj w momencie kiedy będziesz miał odpowiednio przygotowane siły w strefie "A1"( jedna armia ) oraz w strefie "A2" ( dwie armie ). Atak powinien być zsynchronizowany od północnych oraz zachodnich granic Księstwa Litwinów. Obstawaj w formacjach głównie na włócznikach krzyżackich. Priorytetowe cele w pierwszej fazie to KOWNO, WILNO, MIŃSK oraz PONIEWIEŻ ( zamek PONIEWIEŻ zacznij oblegać nie armią ale oddziałami milicji z miasta RYGA ). Twoje regularne armie powinni zaatakować z zamków w MALBORKU, DUNABURGA, oraz WIELKIE ŁUKI. Istnieje możliwość że na terenach gdzie powinni być Litwini, zastaniesz prowincje Nowogrodu bądź Mongołów ( o ile AKT III rozpocząłeś w średnim okresie kampanii). Jeżeli jakaś z priorytetowych celów znajduje się już w rękach Mongołów, uniknij ataku, i zignoruj te miasto/zamek. Po drodze do priorytetowych celów napotkasz opór ze strony dość liczebnych ale we wczesnym okresie - słabych oddziałów Księstwa Litewskiego ( jeżeli Księstwo Litewskie przyjęło Chrzest, wiarę Chrześcijańską - napotkasz znaczny opór ), nie powinni ci one sprawić większych problemów, w razie potrzeby masz bliskie położenie twoich zamków w których możesz uzupełniać poniesione straty.
2. Po zajęciu wszystkich istotnych prowincji Księstwa - reszta stanie się również formalnością/ kwestią czasu. Posuwaj się na południe, południowych wschód aż do ostatniej prowincji byłego "Wielkiego" Księstwa Litewskiego, po czym ufortyfikuj je, i broń bądź przygotuj się do obrony ich - o ile jeszcze nie przybyli Mongołowie. Najbardziej wysuniętą byłą prowincje Księstwa Litwinów na południowy-wschód, oddaj Cesarstwu Niemieckiemu, zaraz po jej zdobyciu.
3. Jeżeli masz armie w Toruniu - wykorzystaj ją i zaatakuj Polskę, zacznij od Płocka, możesz się spodziewać jednej, być może dwóch dość liczebnych armii które wyjdą ci na spotkanie po jego zajęciu, jednak Polskie wojska we wczesnym okresie to nic czego należało by się obawiać. Po zajęciu tego miasta, kieruj ofensywę wprost na Południe, zajmując prowincje po prowincji. Polacy od tej pory będą wyłącznie w defensywie, nie powinni kontratakować, bowiem o ile wcześniej zawiązałeś zalecany sojusz z Cesarstwem Niemieckim - Wojska Polskie nie będą porzucać stolicy oraz innych narażonych na atak, cennych miast graniczących z Niemcami.
4. Na Półwyspie ( strefa "D2" ), o ile uzbierałeś jakiekolwiek wojska defensywnie, zgodnie z zaleceniami, czas byś je wykorzystał w ofensywie, zniszcz Królestwo Norweskie, posuwając się na zachód aż do krańca mapy, jedyny skuteczny opór możesz napotkać pod AKERSHUS, jest to kluczowy zamek który umożliwi ci później produkcji doskonałych ulepszonych formacji.
5. Po eliminacji Norwegi, zepchnij Duńczyków z lądu, aż do "wyspy" z ich stolicą (ROSKILDE), po czym umocnij przybrzeżne osady, szczególnie zamek w HASSELHOLM, z którego będziesz prowadził dalszą ofensywę.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie III, zaznaczone są zielonymi strzałkami
AKT IV
1. W tym akcie, podejmiesz wszelkie działania skierowane są w celu pozbycia się groźnego najeźdźcy, który uniemożliwi ci kontynuacje ofensywy na zachodnie tereny mapy. Zważywszy jeżeli prowadziłeś działania zgodnie z kolejnością AKTÓW I, II, III, Mongołowie już powinni być obecni, oraz ich agresywne poczynania nie pozwolą ci przenieść Armii z terenów wschodnich - na zachód. Do walki przeciwko Dani oraz Cesarstwu potrzebujesz sporej ilości mocnych armii, a co za tym idzie żadnego dodatkowego obciążenia kosztami utrzymania twych oddziałów na wschodnich stepach.
Ofensywę przeciwko Mongołom powinieneś poprowadzić wzdłuż wschodnich oraz południowych granic terenu dostępnej mapy. Ta część działań będzie najtrudniejsza z dotychczasowych, twój przeciwnika ma wyśmienite oddziały lekkiej, ciężkiej oraz strzeleckiej kawalerii, wspierane przez uniwersalną ciężką piechotę łuczniczą. Co najgorsze zaraz po pojawieniu się na mapie twojego dostępnego świata - niemal wszystkie jego armie mają bardzo wysokie poziomy doświadczenia.
Do walki przeciw Mongołom najbardziej skuteczne okażą się armie ze sporą ilością Włóczników Krzyżackich, ulepszonymi formacjami ciężkiej piechoty Kawalerów Mieczowych ( pancerze ulepszone o + 1 oraz +2 wymagane ), oraz lekkiej i ciężkiej kawalerii ( Jazda Chrystusowa ). Istotne jest byś eliminował Generałów Zabójcami ( o ile ich posiadasz ), zdobywanie miast, zamków okaże się naprawdę trudne, i będzie wymagało sporej ilości ofiar. Warty dodania jest fakt że będziesz miał spore problemy z uzupełnianiem poniesionych strat. Rozpocznij ruchy armii od MIŚCISŁAW przy północnych granicach Mongolii, oraz PRZEWORSKA.
2. Zdobywaj prowincje po prowincji aż dotrzesz do stolicy - miasta KIJÓW ( strefa "D3"), od momentu przechwycenia miasta, eliminuj okrążone prowincje wroga, oraz jego rozproszone armie.

Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie IV, zaznaczone są niebieskimi strzałkami.
Zalecane Ruchy wojsk opisane w Akcie V, zaznaczone są żółtymi strzałkami.
AKT V
1. Ostatni kierunek działań, terytoria Dani oraz Cesarstwa Niemieckiego. O ile Niemcy nie zdradzili cię jako pierwsi - ty zanim dokonasz aktu zdrady zerwij sojusz, prawa handlowe za pomocą dyplomaty oraz dostęp wojskowy (o ile nadałeś ). W pierwszej kolejności zajmij wszystkie Niemieckie odosobnione prowincje jakie dałeś im w prezencie na przykład strefa "D1", zajmij silnie chronione pozostałe prowincje Polski, umocnij wszystkie przygraniczne prowincje z Cesarstwem Narodu Niemieckiego. Główne siły uderzeniowe na terytoria Niemieckie poprowadź z MALBORKA oraz TORUŃIA, kolejne z zamków na południu JAZDÓW, PRZEWORSK. Do ataku na Cesarstwo będziesz potrzebował od trzech do czterech armii składających się z tego co najlepsze. Dokładny przebieg ataku jest ukazany na mapie - żółte strzałki ukazują najrozsądniejsze kierunki, nie można niestety wyznaczyć kluczowych miast/zamków, atak trzeba przeprowadzić stylem: prowincja po prowincji, eliminując wszelki opór podczas przemieszczania się ( nie pozostawiaj żadnej armii wroga na twoich tyłach).
2. Atak na Danie rozpocznij od ataku na ich stolice ( ROSKILDE ), po czym posuwaj się prowincja po prowincji, nie ma co ukrywać - w akcie piątym miażdżysz przeciwnika do ostatniej jego prowincji. Główny atak poprowadzisz z zamków HASSELHOLM oraz KALMAR., ostatni naprawdę twardy opór oczekuj pod twierdzą w HAMBURGU. Gdy zajmiesz wszystkie prowincje na mapie, otrzymasz komunikat z animacją oraz streszczeniem metod twych rządów.

0
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (6)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (7)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Ekspansja (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Wlk. Księstwo Litewskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Dani - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Nowogród - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Królestwo Polskie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (1)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (2)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (3)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (4)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Armia (5)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Budownictwo i Ekonomia
- Medieval 2 Total War Królestwa: Cesarstwo Niemieckie - Ekspansja
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Miniu Senator
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Thorvik Generał
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mr.Kalgan Legend
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Mr.Kalgan Legend
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
||Peter|| Konsul
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
JOY Generał
iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .
zanonimizowany323093 Pretorianin
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
dzipsi Pretorianin
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
zanonimizowany541851 Junior
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
