Medieval 2 Total War Królestwa: Budownictwo i ekonomia uniwersalna
Aktualizacja:
BUDOWNICTWO/EKONOMIA Uniwersalna
Poniższe procedury rozbudowy miast/zamków służą dla większości frakcji ( unikatowe systemy rozbudowy rozpisane są oddzielnie w dziale danej frakcji), wydają się być najlepszym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających, jednocześnie liczących na zyski oraz potęgę armii.
Miasto (kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy miasta
2. Buduj Pola Uprawne ( farmy / połączone farmy / płodozmian/ nawadnianie )
3. Zacznij rozwijać Handel:
- Punkt Handlu Żywnością > Rynek > Targowisko > Wielki Rynek > Dzielnica Kupiecka
- Nabrzeże kupieckie > Magazyn > Doki
4. Port > Mała Stocznia > Duża Stocznia
5. Budynki typu kościoły / duży ratusz buduj wyłącznie w pierwszej kolejności gdy niezadowolenie obywateli miasta jest poniżej 100% ( żółta główka przy nazwie miasta na mapie świata )
6. Kowali, odlewnie, akademie buduj w ostatniej kolejności
7. Strażnice/ koszary miejskie buduj/ rozbudowuj wtedy gdy kościoły oraz siedziby władz zawodzą.
8. Garnizon miasta powinien wynosić - 5 formacji ( 2x strzelecka, 2x włócznicza)
9. Potrzebujesz co najmniej jedno miasto z budynkiem świątynnym na przykład typu " WIELKA KATEDRA" do rekrutacji wyższych kapłanów (np.biskup), niezbędnych do skuteczniejszego/szybszego nawrócenia ziem innowierców.
10. Priorytetem jest rozbudowa miasta na większe ( np. kamienny mur itp. ), gdy tylko przyjdzie wiadomość iż "miasto się rozrasta". Zwlekanie powoduje niezadowolenie mieszkańców.
13. Budowa wież obronnych / balistycznych/ armatnich jest kosztowna i zbędna, o ile miasto nie jest obiektem kluczowym, bądź o ile nie spodziewasz się żeby dane miasto było celem ataków nieprzyjaciela.
14. Do miast w których nastroje pogarszają się z niewiadomych przyczyn, wysyłaj szpiegów
( zalecane posiadanie co najmniej jednego szpiega we wszystkich przygranicznych miastach ), pomogą oni w zdemaskowaniu wrogich szpiegów, rozpuszczających buntownicze plotki/propagandę.
15. Zawsze kupuj okazyjne budynki ( wszystkie budynki oferowane w wiadomościach specjalnych które prawie zawsze noszą przed nazwą główną - słowo "gildia" ).
Zamek(kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy zamku.
2. Buduj/ulepszaj budynki rzemiosła zbrojeniowego - priorytet ( np. warsztat grabarski > kowala > płatnerza > płatnerza dla ciężko zbrojnych > mistrza płatnerstwa > warsztat płatnerski)
3. Ulepszenia budowli według kolejności:
a. Stajnie ( nowe formacje konne, oraz liczebniejsze do rekrutacji )
b. Koszary ( nowe formacje piechoty, oraz liczebniejsze do rekrutacji )
c. Łuszczarz ( nowe formacje strzeleckie, oraz liczebniejsze do rekrutacji )
d. Areny turniejowy, gdy tylko będą dostępne ( doświadczenie dla formacji konnych )
4. Gdy nie masz niczego z priorytetów na liście do budowy, zbuduj i ulepszaj kaplice zamkowe, oraz buduj dodatkowe budynki typu odlewnie, rusznikarz itp.
5. Wypatruj z niecierpliwością za gildą płatnerzy, propozycja pojawi się na zamku w którym często szkolisz jednostki/ masz najwyższy poziom kowala/płatnerza oraz poziom rozbudowy zamku to minimum "forteca" ( atak szkolonych jednostek poprawiony o +1).
6. Z rozbudową zamku na wyższy poziom nie musisz się spieszyć, chociaż jest to zalecane.
0
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady polityki
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (single player)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zachowanie AI podczas bitwy
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zwiększanie i zmniejszanie Morale Armii
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zwycięstwo w kampanii
- Medieval 2 Total War Królestwa: Warto wiedzieć
- Medieval 2 Total War Królestwa: Budownictwo i ekonomia uniwersalna
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (multi player)
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Miniu Senator
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Thorvik Generał
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mr.Kalgan Legend
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Mr.Kalgan Legend
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
||Peter|| Konsul
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
JOY Generał
iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .
zanonimizowany323093 Pretorianin
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
dzipsi Pretorianin
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
zanonimizowany541851 Junior
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
