Medieval 2 Total War Królestwa: Zakon Krzyżacki - Armia (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
ARMIA zakonu krzyżackiego to prawdziwa potęga, odpowiednik tego co ciężkie, tradycyjne i śmiertelnie skuteczne - Zakon Krzyżacki - Armia (1) - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

FRAKCJA I - Zakon Krzyżacki

ARMIA zakonu krzyżackiego to prawdziwa potęga, odpowiednik tego co ciężkie, tradycyjne i śmiertelnie skuteczne.

Główne walory tej armii, to elitarne oddziały fanatycznej ciężkozbrojnej piechoty, włóczników oraz potężna ciężka kawaleria. Główna słabość to brak szybkich/mobilnych oddziałów konnicy strzeleckiej, z tego też powodu, frakcje wschodu będą największym kłopotem dla twej armii.

Bez wątpienia formacje jakie będziesz mógł zakupić/wynająć do służby pod symboliką krzyża na białym tle - należą do najsilniejszych w całej Kampanii Teutonic.

Dość sporą wadą jest również koszt rekrutacji, oraz utrzymania regularnych oddziałów zakonu, bowiem należą bez wątpienia do najwyższych.

W zastosowaniu będziesz obstawał prawie zawsze na jakość oraz umiejętności twego wojska niż liczebność, podczas większych działań ofensywnych będziesz niemal zawsze zmuszony do wynajmu najemników.

Utrzymanie regularnej armii w początkowych okresach, dla Zakonu jest niemal niemożliwe.

System zakonu pracuje w niekonwencjonalny sposób, dlatego też będziesz prawdopodobnie posiadał więcej zamków niż miast, co nie było typowe w podstawowym Mediewal 2 Total War, co za tym idzie, przychody nie będą w większości sytuacji podlegać regulacji ustawień odpowiednich podatków, a co z kolei za tym następuje, przychody w początkowej fazie gry będą naprawdę niskie.

Zalecane Formacje/Regimenty

Do Garnizonów miast zalecane formacje to

Podstawowa jednostka pełniąca rolę milicji miejskiej, znakomici w obronie staranowanych bram, oraz najskuteczniejsza formacja obronna zakonu przeciwko szarży kawalerii Długie piki naturalnie umożliwiają uformowanie muru włóczni - Zakon Krzyżacki - Armia (1) - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Podstawowa jednostka pełniąca rolę milicji miejskiej, znakomici w obronie staranowanych bram, oraz najskuteczniejsza formacja obronna zakonu przeciwko szarży kawalerii Długie piki naturalnie umożliwiają uformowanie muru włóczni. Wysokie morale mówią same za siebie, pyzatym dość przyzwoita obrona i atak jak na formacje tego typu.

Typowe rozbicie szarżującej kawalerii - Zakon Krzyżacki - Armia (1) - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Typowe rozbicie szarżującej kawalerii.

Jak widać radzą sobie bardzo dobrze i w walce wręcz - Zakon Krzyżacki - Armia (1) - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Jak widać radzą sobie bardzo dobrze i w walce wręcz

Znakomici strzelcy, przyzwoity atak pociskami, skuteczny przeciwko pancerzom jak to na kusze przystało, pyzatym bardzo niskie koszty utrzymania - Zakon Krzyżacki - Armia (1) - TEUTONIC - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry.

Znakomici strzelcy, przyzwoity atak pociskami, skuteczny przeciwko pancerzom jak to na kusze przystało, pyzatym bardzo niskie koszty utrzymania.

Najrozsądniejsza kombinacja jako garnizon miast w formie:

3x Mieszczańscy pikinierzy

2x Milicja kusznicza

Taki skład garnizonu daje nawet przyzwoite szanse na skuteczną obronę jeżeli przyjdzie ci desperacko bronić miasta, a już na pewno utrzymać w nim spokój póki poziom niezadowolenia nie jest krytyczny.

Dodatkowa istotna informacja - oba powyższe rodzaje formacji wchodzą w skład milicji miejskiej, co daje ci możliwość ( w zależności od poziomu rozbudowy miasta/ koszarów miejskich ) , do utrzymania całego niezbędnego składu ( 5 regimentów) w mieście bez żadnych kosztów utrzymania.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2008-01-28
22:13

Miniu Senator

Miniu

Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.

Komentarz: Miniu
2008-01-28
22:35

Thorvik Generał

Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.

W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.

Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!

Komentarz: Thorvik
2008-02-14
12:28

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne

"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"

I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:12

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi

" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""

"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:35

||Peter|| Konsul

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)

Komentarz: ||Peter||
2008-02-14
13:37

JOY Generał

JOY
👍

iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .

Komentarz: JOY
2008-02-14
14:14

zanonimizowany323093 Pretorianin

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....

Komentarz: zanonimizowany323093
2008-02-14
15:43

dzipsi Pretorianin

👍

Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/

Komentarz: dzipsi
2008-02-27
11:39

Saed Konsul

Saed

Dziecko Neostrady?
Czuję rychłego bana... :>

Komentarz: Saed
2008-03-19
17:58

zanonimizowany541851 Junior

"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.

"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.

"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^

"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"

Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S

ojej starałem się :L

Komentarz: zanonimizowany541851

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl