Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady polityki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zasady polityki

Gdy pragniesz utrzymać stosunki pokojowe z przygraniczną frakcją oraz je polepszyć:

- Nie koncentruj zbyt licznych sił wojskowych w garnizonach przygranicznych miast/zamków, powoduje to niezadowolenie frakcji, która graniczy z tak umocnioną prowincją.

- Składaj daninę ( podarunki ), w postaci skromnych sum złota ( florenów), bądź w postaci "legendy mapy" ( działa nawet jeżeli jesteś w stanie wojny z tym, którego pragniesz "uspokoić"

- Przyjmuj lecz nie proponuj z twej inicjatywy, propozycje umowy handlowej - Zasady polityki - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

- Przyjmuj lecz nie proponuj z twej inicjatywy, propozycje umowy handlowej.

Gdy tylko odwiedza cię dyplomata bądź księżniczka z tą propozycją, powinieneś wysuwać kontrofertę, typu "Przyjmiemy umowę handlową, jeżeli zapłacicie XXX" kwoty florenów.

Pamiętaj jednak iż to ile zażądasz odbije się w efekcie na zadowoleniu/niezadowoleniu posłańca. Kwota akceptowana przez komputer oraz pozostawiająca go z nastrojem radości to suma do 500set florenów. Możesz żądać więcej z identycznym efektem, jeżeli posłaniec obcej frakcji przybywa bezpośrednio do jednego z twych uzdolnionych dyplomatów, bądź postaci kluczowych np. Generał

- Jeżeli masz możliwość, zakładaj sojusze poprzez wydanie księżniczki, bądź wykorzystaj "wspaniałe" stosunki z uspokojonym już sąsiadem ( minimalny poziom stosunków między-frakcyjnych na sojusz to "dobre" )

- Przed planowanym atakiem na sojusznika, zerwij sojusz, prawa handlowe, dostęp wojskowy za pomocą dyplomaty ( twoja reputacja nie ucierpi ).

- Znakomitą metodą na polepszanie sytuacji między frakcyjnych, jest oddanie sąsiadowi w darze jednej z mało wartych, wysuniętych i podatnych na ataki prowincji, za przeciwległą granicą.

Przy odrobinie szczęścia, frakcja zza przeciwległej granicy zaatakuje słabą prowincje twojego obdarowanego sąsiada. W ten sposób zyskasz wspólnego wroga z frakcją, z którą zamierzałeś polepszyć sytuacje polityczne. Koniecznie po zyskaniu wspólnego wroga z sojusznikiem, zaproponuj prawo dostępu wojskowego. Np.

Przyjmijmy że grasz Turcją ( ciemnozielony kolor), i obawiasz się że królestwo Antiochii ( C ) - zaatakuje i odbierze Twą prowincje (A) - Zasady polityki - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Przyjmijmy że grasz Turcją ( ciemnozielony kolor), i obawiasz się że królestwo Antiochii ( C ) - zaatakuje i odbierze Twą prowincje (A). Twoja frakcja to śmiertelny wróg Antiochii oraz Królestwa Jerozolimy, więc wysyłasz dyplomatę do Egiptu ( B ), którego sojusz i militarna pomoc znacznie ułatwiła by twój rozwój wewnętrzny kraju ( nie musiał byś obciążać się kosztami nadmiernej niepotrzebnej armii ).

Oddajesz prowincje "A", Egiptowi jako dar, w następnej propozycji ofiarujesz dostęp wojskowy.

Odczekaj turę, po czym ponów rozmowy dyplomatyczne oraz zaproponuj umowę handlową oraz zażądaj dostępu wojskowego od Egiptu.

Istotne jest to by stosunki w momencie żądania o dostęp wojskowy były na poziomie "wspaniałe", bądź przynajmniej " dobre"

Co tracisz:

- prowincje

Co zyskujesz:

- sojusznika z obustronnym dostępem wojskowym, który w najlepszym przypadku będzie bronił twoich zachodnich granic od oddanej prowincji (A), prowadząc aktywną wojnę z Królestwem Jerozolimy oraz Antiochii jednocześnie

- Czas na ulepszanie ekonomi/handlu bez zbędnych wydatków na nadmierne wojsko

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2008-01-28
22:13

Miniu Senator

Miniu

Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.

Komentarz: Miniu
2008-01-28
22:35

Thorvik Generał

Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.

W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.

Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!

Komentarz: Thorvik
2008-02-14
12:28

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne

"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"

I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:12

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi

" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""

"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-02-14
13:35

||Peter|| Konsul

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)

Komentarz: ||Peter||
2008-02-14
13:37

JOY Generał

JOY
👍

iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .

Komentarz: JOY
2008-02-14
14:14

zanonimizowany323093 Pretorianin

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....

Komentarz: zanonimizowany323093
2008-02-14
15:43

dzipsi Pretorianin

👍

Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/

Komentarz: dzipsi
2008-02-27
11:39

Saed Konsul

Saed

Dziecko Neostrady?
Czuję rychłego bana... :>

Komentarz: Saed
2008-03-19
17:58

zanonimizowany541851 Junior

"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.

"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.

"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^

"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^

Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O

Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"

Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S

ojej starałem się :L

Komentarz: zanonimizowany541851

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl