Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (single player)
Aktualizacja:
Zasady bitwy (single player)
- prowadząc bitwy, pamiętaj że najważniejszym w potyczce, nie jest wykrwawienie armii wroga i swojej nawzajem tylko wywołanie efektu "paniki", kiedy to armia wroga ucieka na całej linii. Zawsze kontynuuj pogoń póki to możliwe, tym samym przy odrobinie szczęścia i w miarę uczciwej propozycji jak na realia gry - oddaj wyłapanych za okup, chyba że preferujesz wygrywać na "szlachetnych" zasadach i wypuszczać jeńców ( znacznie utrudni ci to prowadzenie wojny, w przeciwieństwie do wypuszczenia za okup ) .
- jeżeli komputer posiada sporą ilość formacji dystansowych, a sam preferujesz atak - wykorzystuj mięso armatnie np. chłopów lub inną podobnie tania jednostkę np. milicje.
Komputer ma AI taki że otwiera ogień do tego co najbliżej ( wyjątek artyleria gdzie preferuje od razu strzelać w twojego generała ), i kontynuuje ten obstrzał niezależnie od znaczenia/wartości danej jednostki. Wykorzystuj to na swoją korzyść, skup ostrzał przeciwnika na bezwartościowych jednostkach łatwych do uzupełnienia, a elitarnymi w tym samym czasie atakuj swobodnie, zgodnie z twą wolą ( nie powinni ponieść znacznych strat od ostrzału).
- Najlepsze składy twojej armii jeżeli chodzi o uniwersalność oraz skalę i przy tym w miarę realną bitwę:
a. 4x Ciężka kawaleria, 2x Lekka Kawaleria , 4x Włócznicy, 2-4x ciężka piechota, 2x łucznicy lub kusznicy
b. 2x Ciężka kawaleria, 2x Lekka kawaleria, 2x Włócznicy, 2x ciężka piechota, 2x łucznicy ( lub brak dystansowych ).
Armie w składzie tego typu, odpowiednio dowodzone, są w stanie poradzić sobie niemal z każdą standardową armią komputera na poziomie trudności "średni/średni" , oraz nie wymagają kosmicznych kosztów utrzymania.
( W powyższej regule występuje zależność od tego jaką armią grasz, oraz z jakimi armiami walczysz, armie Europy Zachodniej specjalizują się w twardej obronie oraz twardym uderzeniu, jednak nie są tak mobilne/szybkie jak armie zachodu, gdzie do walki z takimi niezbędna jest spora ilość formacji do walki na dystans.)
- Statystyki jednostek/formacji mogą być omylne. Dla przykładu porównajmy >>>

Na pierwszy rzut oka widać iż statystyki Feudalnego Rycerza są lepsze od Imperialnego, logiczny wniosek się nasuwa że Rycerze Imperialni są słabsi od Feudalnych. Mylny wniosek, proszę zwrócić uwagę na "Zdolności w zarysie", a dokładnie na "skuteczny przeciw pancerzom". Dzięki tej zdolności, rycerze Imperialni będą wygrywać z feudalnymi podczas starcia w zwarciu. Rycerze Imperialni są po prostu znacznie skuteczniejsi przeciwko wszelkim formacją pieszym używającym ciężkich pancerzy. Te zdolności tyczą się również charakterystyce jednostek z podstawowej wersji Mediewal II Total War. Można to z łatwością przetestować w praktyce. Warto więc zapamiętać na przyszłość by nie porównywać jednostek powierzchownie podobnych - wyłącznie względem statystyki.
0
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady polityki
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (single player)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zachowanie AI podczas bitwy
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zwiększanie i zmniejszanie Morale Armii
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zwycięstwo w kampanii
- Medieval 2 Total War Królestwa: Warto wiedzieć
- Medieval 2 Total War Królestwa: Budownictwo i ekonomia uniwersalna
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (multi player)
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Miniu Senator
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Thorvik Generał
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mr.Kalgan Legend
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Mr.Kalgan Legend
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
||Peter|| Konsul
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
JOY Generał
iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .
zanonimizowany323093 Pretorianin
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
dzipsi Pretorianin
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
zanonimizowany541851 Junior
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
