Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (multi player)
Aktualizacja:
Zasady bitwy (multi player)
W trybie multiplayer ( gra wieloosobowa ), podobnie jak i w podstawowej części Mediewal 2 Total War.
Host ( właściciel servera ), niemal zawsze wyznacza zasady bitwy. Aby się upewnić, wystarczy wpisać w ramce rozmowy "rules?", lub "any rules?".
Zasady zostały przyjęte z myślą o zbalansowaniu bitwy, na przykład niemal zawsze można się spotkać z zasadą braku słoni oraz artylerii.
Wyjaśnienie skrótów używanych do ustalenia zasad bitwy:
1. "no arty", "no art." - zakaz użycia artylerii
2. "no ele" - zakaz użycia słoni
3. 8 cav - ( cav - skrót od kawalerii z ang. cavalery ) nie możesz używać więcej niż 8smiu formacji jazdy ( warto dopytać "+gen?" , jeżeli padnie odpowiedz typu "yes" , oznacza że chodzi o 8 kawalerii + dodatkowa generała, w przeciwnym razie generał jest wliczany w limit standardowej kawalerii, wyjątek jeżeli preferujesz generała w innej formacji niż konna )
4. "4 ha" lub "4 ca" - nie możesz używać więcej niż 4rech formacji jazdy strzeleckiej
5. " no guners" - zakaz użycia jednostek strzelających bronią palną
6. "no Camel guners" - zakaz użycia strzelców na wielbłądach
7. " no raiters" - zakaz użycia strzelców konnych Cesarstwa Niemieckiego
Popularne zasady:
1. 8 cav,no ele, art. - co oznacza 8siem konnicy max, brak słoni oraz artylerii ( jak widzicie ludzie stosują kombinacje )
2. 8x cav, 2x ele, 4x ha,cammelguners,raiters max, rest all allowed - osiem kawalerii, dwie formacje słoni, cztery formacje konnych łuczników/kuszników ( ogólnie strzelców ) , oraz strzelców wielbłądzich i raiterów ( strzelców Cesarstwa Niemieckiego ) max, reszta dozwolona. ( te zasady są znacznie mniej popularne, ale bardziej realistyczne, zalecane użycie z rozmiarem formacji "olbrzymie"), nazwa tych zasad to "EmpireBattle rules"
Sam przebieg bitwy na zasadach standardowych ( 8 cav, no ele, art. ), to przeważnie masowy atak na przeciwnika, gdzie znacznie większe znaczenie od strategii/taktyki ma reflex/zręczność. Bitwy trwają od 3-10 minut maks, a kończą się w momencie gdy jednemu z graczy uda się wygrać w walkach konnicy na flankach, po czym zaatakować od tyłu główne szeregi przeciwnika a tym samym zmusić je do ucieczki.
Celem jest by zaatakować w sposób taki by spłoszyć armie przeciwnika. Spodziewajcie się składu armii typu:
- 8x HC ( ciężka kawaleria), 4-5 x HI ( ciężka piechota ), 3-4x S ( włócznicy ), 2x A ( kusznicy lub łucznicy )
- 4-5x HC ( ciężka kawaleria), 3-4x CA ( konni łucznicy/kusznicy), 3-4x S ( włócznicy/ pikinierzy ), 4x HI ( ciężka piechota)
To typowe najbardziej popularne składy armii na standardowych zasadach.
W niekonwencjonalnych zasadach na przykład "EmpireBattle rules", trudno przewidzieć skład armii, jest on różnorodny w zasadzie od taktyki danego gracze, mimo wszystko dostosowany do wymaganych zasad. Bitwy trwają od 10 do nawet 30 minut.
0
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady polityki
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (single player)
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zachowanie AI podczas bitwy
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zwiększanie i zmniejszanie Morale Armii
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zwycięstwo w kampanii
- Medieval 2 Total War Królestwa: Warto wiedzieć
- Medieval 2 Total War Królestwa: Budownictwo i ekonomia uniwersalna
- Medieval 2 Total War Królestwa: Zasady bitwy (multi player)
- Medieval 2 Total War Królestwa: TEUTONIC
- Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Miniu Senator
Mi sie podoba .Ciekawie napisany i dosc szczegolowy .
Musze w koncu znalesc czas by pograc w ten dodatek.
Thorvik Generał
Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych. Praktycznie od pierwszej rundy masz możliwość werbowania olbrzymich armii tubylców, europejczyków trzymaj więc w rezerwie. Nie przesadź z wielkością wojsk - na początku łatwo przesadzić, co zaowocuje potężnym deficytem, jeśli jednak będziesz sprawnie zarządzał kasą (i będziesz systematycznie rozwiązywać dostawane w "nagrodę" zbędne oddziały konnych konkwistadorów) wkrótce nie będziesz miał co robić z pieniędzmi.
W pierwszej turze wzmocnij posiadaną armię o łuczników i (najtańszą dostępną) piechotę, zaatakuj najbliższe rebelianckie miasto na wschodzie. Rozpocznij oblężenie i jeszcze w tej samej turze szturmuj. Działem wystrzelaj wojowników na centralnym placu (jeżeli nie masz nic przeciwko wykorzystywaniu idiotycznego AI, skłaniającego indian do masowego samobójstwa pod ogniem ciężkiej artylerii) lub po prostu zrób parę wyłomów i szturmuj pod osłoną łuczników. W tej samej turze załaduj drugiego generała wraz z armią na statek i skieruj się na wschodnie wybrzeże imperium Majów. Wzięci w dwa ognie padną błyskawicznie. Trzymaj w obwodzie pewne siły w miejscach zagrożonych desantem z Europy, reszcie wyznacz zadanie rozmontowania imperium Azteków.
Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. Tym bardziej że podana wyżej taktyka w zasadzie nie ma szans się nie udać... no chyba, że w ramach utrudnień w pierwszej turze wypowiesz wojnę wszystkim zainteresowanym stronom :) Pamiętajcie, że Hiszpanie wygrali rozgrywając frakcje indian przeciw sobie, wy też możecie tak zrobić!
Mr.Kalgan Legend
Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne
"Lekka kawaleria....radzi sobie z łatwością przeciw wrogiej lekkiej piechocie oraz formacją łuczniczym... Skuteczna podczas wojnie przecw Mongołom"
I tak dalej i tak dalej. Dyslektycy niech tworzą jak muszą, ale trzeba to redakcyjnie obrobić bo wstyd dla wydawcy.
Mr.Kalgan Legend
Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi
" W powyższej regule występuje zalezność od tego jaką armią grasz..""
"Komputer ma AI taki, że otwiera ogień do tego co najblizej" - nie tylko głęboka myśl ale i swoisty rodzajnik sztucznej inteligencji, do tego i konstrukcja zdania nietuzinkowa.
||Peter|| Konsul
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :)
JOY Generał
iii tam czyli ciachamy wojsko na maksa i lecimy z podbijaniem. Ot filozofia .
zanonimizowany323093 Pretorianin
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" .....
dzipsi Pretorianin
Ja się dziwie jak wy się dopatrujecie tych błędów?? czytacie każdą literke po koleji ?? nie czytacie całych wyrazów??? a może poprostu czytacie zdania po 4-5 razy żeby je w ogóle zrozumieć???? czytacie poradnik żeby znaleść błędy ortografizne?? a poza tym to wspaniała młodzierzowa reakcja łancuchowa jedyen zafajdaniec napisze coś o ortografi albo o czym innym co mu sie akurat nie podoba a drugi o podobnym stopniu intelektu odrazu go popiera i przyznaje mu razcje. to prawda że swój swego rozpozna, zapewne juś powstało z tego wiele wspaniałych par które czymają się do dziś, szkoda że to pary homosexualne :/
zanonimizowany541851 Junior
"Parę uwag odnośnie amerykańskiej kampanii: Grając Hiszpanami na początku opieraj się głównie na siłach najemnych." Niezabardzo, wszelkie dostępne siły najemne Indian, są nadzwyczaj słabe, co prawda liczebne, ale łatwo popadają w panikę. Gdy wystawiasz formacje mięsa armatniego ( Indian ) z regularną armią Hiszpanów, gdy mięso zaczyna uciekać, morale reszty ( niezależnie czy Indian czy Hiszpanów ) spadną drastycznie. + Utrzymanie Mięsa armatniego przy regularnych armiach jak zauważyłeś – kosztuje.
"Rozumiem nieprzewidywalność AI, ale parę tego typu zdań można było napisać. " - Miałem na myśli AL Kompa na mapie świata, nie opisywałem taktyk bitewnych.
"Niech to ktoś podda korekcie. Ilość błedów gramatycznych, interpunkcyjnych, sprawia, że nie da się czytać. Są też ortograficzne " No cóż, tak to jest gdy ktoś przechodzi z Niemieckiego na Polski, Przepraszam ? ^^
"Są sformułowania pełne filozoficznego uroku i nawet można domyślić się o co chodzi " - Przepraszam ponownie że zmusiłem niektórymi zwrotami do czytania między wierszami ^^
Mnie intryguje dlaczego "poza tym" jest konsekwentnie pozamieniane na "pyzatym" :) - O rety :O
Zdecydowanie brak korekty zabija ten poradnik.... mnie zatrzymał "mór włóczni" ..... "mur włóczni " to dosłowne nazewnictwo ze Polskiej wersji gry, niestety coś przegiołem z "ó"
Ojej „dzipsi” staje w mojej obronie. Pierwszy który broni treści ponad formę. Jak miło ^^, starałem się, to nie miało być dzieło literackie : S
ojej starałem się :L
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
