Gray Matter: Rozdział czwarty (3)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
W korytarzu zwróć uwagę na niedomknięte drzwi w pokoju 202 - obejrzyj zapadkę i dwukrotnie rygiel (3 pkt. premii). Z drugiego piętra udaj się na trzecie (kursor kierunkowy w głębi ekranu - uważaj, by nie wrócić w ten sposób na pierwsze, gdyż oba kursory pojawiają się tuż obok siebie).
![]() | ![]() |
Na trzecim piętrze mieści się pokój Harveya (302 - pierwszy od prawej). Oczywiście też jest zamknięty i oczywiście dyżurny nie zgodzi się go otworzyć. I tam musisz więc dostać się podstępem. Po kliknięciu chłopaka wybierz sztuczkę "Tajemnica zamkniętego pokoju" (5 pkt.). Oczywiście potrzebujesz odpowiedniego rekwizytu, po który udaj się do sklepiku Mefistofelesa, gdzie z regału po prawej weź generator hałasów "Na pomoc!" (2 pkt.). Wracaj do kampusu.
![]() | ![]() |
Przechodząc korytarzem pierwszego piętra, zgarnij trochę różowego papieru toaletowego ze stolika po lewej - będzie zaraz potrzebny (2 pkt.). Na trzecim piętrze owiń generator papierem (2 pkt.) i wsuń go pod drzwi pokoju 302 (3 pkt.). Następnie użyj (LPM w ekwipunku) pilota od generatora.
![]() | ![]() |
Kiedy chłopak wejdzie do pokoju, pomajstruj przy ryglu w zamku drzwi (5 pkt.), by uniemożliwić im zatrzaśnięcie się - podobnie jak otwartym drzwiom piętro niżej. I po chwili, gdy korytarz opustoszeje, wpakuj się do pokoju Harveya (5 pkt.).
![]() | ![]() |
Tu rzuć okiem na pozostawiony na biurku scenariusz (2 pkt.), z którego przeczytaj parę zdań (5 pkt.), sprawdź też sprzęt filmowy na dolnej półce regału po lewej (2 pkt. premii).
![]() | ![]() |
Wracaj na pierwsze piętro i zainteresuj się zamkniętymi drzwiami od pokoju Heleny (102). Zauważ jednak, że świetlik u góry jest uchylony. Przysuń więc do drzwi stojące na korytarzu wiadro z farbą (3 pkt.), a Sam - wspiąwszy się po nim, dostanie się do pokoju Heleny, gdzie automatycznie podniesie z podłogi klucz do jej lokum (5 pkt.).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Zauważ na biurku aparat fotograficzny, zajrzyj do szuflady (2 pkt. premii), wreszcie wyciągnij spod łóżka (2 pkt.) i zbadaj (2 pkt.) schowaną tam kasetkę. Jest zamknięta i nie masz jej czym otworzyć. Kiedy wyjdziesz z zbliżenia, w pokoju pojawi się Helena. Porozmawiaj z nią (5 pkt.) - w efekcie czego dziewczyna pożyczy Sam aparat, podziel się także odkryciami na temat pozostałej czwórki uczestników eksperymentu (12 pkt. premii, po 3 za każdą osobę. Jeśli nie sprawdziłeś jeszcze wszystkich "owieczek", dokończ tę rozmowę, gdy zbierzesz informacje o całej czwórce studentów).
![]() | ![]() |
Wpadnij jeszcze do Dread Hill. Sam automatycznie uda się do laboratorium, gdzie natrafi na króliczą aferę. Po wyjściu gospodyni zagadnij Stylesa i porozmawiaj z nim na wszystkie tematy (Klub Owieczek, studenci, incydenty w kampusie, Linkweller - w sumie 12 pkt.).
Na koniec przenieś się do St Edmund Hall, gdzie na trawniku czekają już uczestnicy eksperymentu. Kiedy Sam przekona ich do losowania, pojawi się moment, w którym możesz jeszcze zebrać brakujące punkty premii (jeśli np. nie sprawdziłeś wszystkiego w pokojach w akademiku). Następnie kliknij którekolwiek z nich kursorem w kształcie cylindra. Z magicznego podręcznika wybierz sztuczkę "Misa z owocami" (10 pkt.). To zakończy zadanie (141/141 pkt.).
Premia (33 pkt.)
1) Podejdź do wieszaka na pocztówki w sklepiku Alicji na Queen Street (2 pkt.).
2) Obejrzyj tablicę historyczną z biografią Lewisa Carrolla w sklepiku Alicji na Queen Street (2 pkt.).
3) Kliknij w zbliżeniu plakat z Kapelusznikiem w sklepiku Alicji na Queen Street (2 pkt.).
4) Porozmawiaj z bibliotekarką o filmowym Hogwarcie (3 pkt.).
5) Spróbuj dostać się do jadalni w Christ Church College (3 pkt.).
6) Zajrzyj do otwartej szuflady biurka w pokoju Charlesa (2 pkt.).
7) Dwukrotnie obejrzyj rygiel w niedomkniętych drzwiach pokoju 202 - po wizycie w pokoju 204 (3 pkt.).
8) Sprawdź sprzęt filmowy na dolnej półce regału w pokoju Harveya (2 pkt.).
9) Pod nieobecność Heleny zajrzyj do szuflady biurka w jej pokoju (2 pkt.).
10) Porozmawiaj z Heleną na temat swoich odkryć odnośnie Angeli, Malika, Charlesa i Harveya (12 pkt.).
0
- Gray Matter - poradnik do gry
- Gray Matter: Poradnik do gry
- Gray Matter: Opis przejścia
- Gray Matter: Rozdział pierwszy (1)
- Gray Matter: Rozdział pierwszy (2)
- Gray Matter: Rozdział pierwszy (3)
- Gray Matter: Rozdział drugi (1)
- Gray Matter: Rozdział drugi (2)
- Gray Matter: Rozdział drugi (3)
- Gray Matter: Rozdział trzeci (1)
- Gray Matter: Rozdział trzeci (2)
- Gray Matter: Rozdział czwarty (1)
- Gray Matter: Rozdział czwarty (2)
- Gray Matter: Rozdział czwarty (3)
- Gray Matter: Rozdział piąty (1)
- Gray Matter: Rozdział piąty (2)
- Gray Matter: Rozdział szósty (1)
- Gray Matter: Rozdział szósty (2)
- Gray Matter: Rozdział szósty (3)
- Gray Matter: Rozdział siódmy
- Gray Matter: Rozdział ósmy (1)
- Gray Matter: Rozdział ósmy (2)
- Gray Matter: Opis przejścia
- Gray Matter: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany538322 Konsul
Wydaje mi się, że pobrałem go jakoś przed świętami. Coś się zmieniło?
vAHeR Centurion
Ehh dobrze, że zostało wyjaśnione zadanie z tymi kubkami, bo myślałem, że nie wiem jak tą zagadkę rozwiązać. Wielka szkoda, że CD Projekt takiego babola strzelił ;/
zanonimizowany839356 Junior
O co chodzi z tym PPM i innymi skrótami. Klikam na butelkę i nic.
Kayleigh_ Centurion
Przeczytaj uważnie we Wstępie do poradnika, jak w tej grze manipuluje się przedmiotami. Odbywa się to nieco inaczej niż w większości przygodówek.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















