Drakensang The River of Time: Tworzenie postaci
Aktualizacja:
Tworzenie postaci
1. Wybór archetypu
Archetypy można podzielić na 4 kategorie: wojowników, łotrzyków, magów i znawców natury. Na początku zastanów się, która kategoria najbardziej odpowiada Twojemu stylowi gry. Następnie wybierz z niej jeden archetyp. Zwróć tylko uwagę na klasy towarzyszy, którzy stworzą Twoją drużynę. Są to: Złodziej, Najemnik, Łowczyni, Mag bitewny oraz Wojownik. Między Łowczynią, a Magiem bitewnym będziesz musiał wybierać, bo tylko jeden z nich może do Ciebie dołączyć. Z kolei Wojownik stanie się dostępny mniej więcej w połowie gry. Najlepiej nie korzystać dokładnie z tych samych archetypów, aby postacie się nie dublowały.
![]() Tryb ekspercki.
| ![]() Wyzerowanie punktów doświadczenia. |
Podczas tworzenia własnego bohatera skorzystaj z trybu eksperckiego, a następnie wybierz opcję Wyzeruj. Dzięki temu od podstaw będziesz mógł wybrać statystyki swojego herosa.
2. Cechy
Będąc w trybie eksperckim, rozdziel najpierw punkty przeznaczone na cechy. Nie można ich wydać na nic innego, więc pamiętaj, aby wykorzystać wszystkie punkty. Każdy archetyp ma swoje mocne i słabe strony. Przykładowo Wojownikowi już na samym początku możesz rozwinąć Budowę do 16, ale Spryt już tylko do 12.
Odwaga (ODW) - Uniwersalna cecha bohatera. Przyda się każdemu, niezależnie od archetypu. Korzysta z niej spora ilość czarów.
Spryt (SPR) - Przyda się magom. Korzysta z niego spora ilość czarów oraz umiejętności. Poza tym zwiększa odporność na magię.
Intuicja (INT) - Korzysta z niej większość umiejętności. Przydatna zarówno dla magów (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) jak i wojowników, szczególnie tych walczących na dystans.
Charyzma (CHA) - Przyda się magom (zapewnia więcej punktów Energii Astralnej i korzysta z niej spora ilość czarów) oraz osobom, które specjalizują się w prowadzeniu rozmowy - czyli umiejętnościach społecznych.
Zręczność (ZRĘ) - Umiejętność potrzebna głównie łotrzykom oraz postaciom walczącym na dystans.
Zwinność (ZWI) - Cecha potrzebna bohaterom walczącym wręcz.
Budowa (BUD) - Odpowiada za punkty życia oraz wytrzymałości. Przyda się każdemu, ale przede wszystkim postaciom walczącym na pierwszej linii.
Siła (SI) - Siła przyda się każdemu, ale szczególnie potrzebna jest bohaterom walczącym wręcz.
Tabela pokazująca wpływ cech na wartości bazowe:
Wartość bazowa / Cecha | Odwaga | Spryt | Intuicja | Charyzma | Zręczność | Zwinność | Budowa | Siła |
Zdrowie (ZD) | TAK | TAK | ||||||
Energia Astralna (EA) | TAK | TAK | TAK | |||||
Wytrzymałość (WT) | TAK | TAK | TAK | |||||
Odporność na magię (OM) | TAK | TAK | TAK | |||||
Uniki (WU) | TAK | TAK | TAK | |||||
Atak (WA) | TAK | TAK | TAK | |||||
Parowanie (WP) | TAK | TAK | TAK | |||||
Walka dystansowa (WD) | TAK | TAK | TAK |
Tabela pokazująca wpływ cech na umiejętności:
Umiejętność / Cecha | Odwaga | Spryt | Intuicja | Charyzma | Zręczność | Zwinność | Budowa | Siła |
Fizyczne: | ||||||||
Skradanie się | TAK | TAK | TAK | |||||
Siła woli | TAK | TAK | TAK | |||||
Percepcja | TAK | TAK | ||||||
Kradzież kieszonkowa | TAK | TAK | TAK | |||||
Krasnoludzki nos | TAK | TAK | ||||||
Natury: | ||||||||
Wiedza o zwierzętach | TAK | TAK | TAK | |||||
Zielarstwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Przetrwanie | TAK | TAK | TAK | |||||
Zastawianie pułapek | TAK | TAK | TAK | |||||
Wiedzy: | ||||||||
Cwaniactwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Leczenie zatruć | TAK | TAK | TAK | |||||
Leczenie ran | TAK | TAK | TAK | |||||
Wiedza tajemna | TAK | TAK | ||||||
Społeczne: | ||||||||
Uwodzenie | TAK | TAK | ||||||
Etykieta | TAK | TAK | TAK | |||||
Targowanie się | TAK | TAK | TAK | |||||
Natura ludzka | TAK | TAK | TAK | |||||
Gadanina | TAK | TAK | TAK | |||||
Rzemieślnicze: | ||||||||
Alchemia | TAK | TAK | TAK | |||||
Łuczarstwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Kowalstwo | TAK | TAK | TAK | |||||
Rozbrajanie pułapek | TAK | TAK | ||||||
Otwieranie zamków | TAK | TAK |
3. Umiejętności
Punktów przygody jest za mało, aby bohater mógł być dobry we wszystkim. Postać powinna specjalizować się w konkretnych dziedzinach. Warto też podejrzeć towarzyszy, którzy dołączą do drużyny i sprawdzić jakie oni posiadają umiejętności, aby ich nie dublować. Wystarczy, że w drużynie znajdzie się jedna postać potrafiąca zbierać rośliny, jeden złodziej okradający przechodniów, jeden kowal itd.
4. Umiejętności bojowe
Najlepiej wyspecjalizować bohatera tylko w jednym rodzaju broni. Dzięki temu stanie się on mistrzem w jej władaniu. Pamiętaj też o tym, aby nie szkolić się w broniach dwuręcznych, jeżeli w przyszłości chcesz używać tarczy.
5. Czary
Dla magów najważniejsze są zaklęcia. Dlatego też lepiej wydać punkty na nie, niż na przykład na umiejętność posługiwania się konkretną bronią. Pamiętaj też, aby grając magiem inwestować w punkty Energii Astralnej.
- Drakensang: The River of Time - poradnik do gry
- Drakensang: The River of Time: Atlas świata
- Drakensang The River of Time: Bohater
- Drakensang The River of Time: Tworzenie postaci
- Drakensang The River of Time: Rozwój
- Drakensang The River of Time: Archetypy wojowników (1)
- Drakensang The River of Time: Archetypy wojowników (2)
- Drakensang The River of Time: Archetypy magów
- Drakensang The River of Time: Archetypy znawców natury
- Drakensang The River of Time: Archetypy łotrzyków
- Drakensang The River of Time: Umiejętności (1)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności (2)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności specjalne (1)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności specjalne (2)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności bojowe
- Drakensang The River of Time: Czary (1)
- Drakensang The River of Time: Czary (2)
- Drakensang The River of Time: Cuda
- Drakensang The River of Time: Rytuały geomantów
- Drakensang The River of Time: Bohater
- Drakensang: The River of Time: Atlas świata
Komentarze czytelników
Karolus86 Chorąży
Stra Moldas --> W poradniku faktycznie znalazł się błąd, który zostanie wkrótce poprawiony. Skrzynie z przepisem znajdują się na mapie, tyle tylko, że są źle oznaczone. 2 pozostałe skrzynie znajdziesz aktualnie na mapie drugiej części ruin pod pomarańczowymi "6".
DarkStar Legend
Karolus86, jaki ekwipunek ma na sobie twoja druzyna z Hannemberga? Czy ta zbroja plytowa na krasnalu to kupiona na malym markecie, czy scraftowana lekka zbroja plytowa?
Karolus86 Chorąży
DarkStar --> Krasnolud ma na sobie Zbroję rycerza. Można ją kupić za około 600-650 dukatów u płatnerza Proximusa w Nadoret. Świetny sprzęt, Forgrimm chodził w niej u mnie praktycznie przez całą grę.
Karolus86 Chorąży
DarkStar --> Się gra, się ma :] Tak na serio, to pisząc poradnik przechodzi się wszystkie misje, przeszukuje każdą skrzynię i okrada całe miasta, więc kasa szybciej wpada do kieszeni :) Zbroję można też kupić taniej z rozwiniętą na maksa umiejętnością "Targowanie się".
zbysow Chorąży
Zadania zadaniami, ale za cholere nie wiem jak rozwijac postaci i walczyc.. zwlaszcza z ta pieprzona polska wersja, nie moge sie odnalezc wsrod nazw umiejetnosci. Minalem juz komore mytnicza, i co druga walke musze ladowac od nowa, tak dostaje w dupsko.
Karolus86 Chorąży
zbysow --> opis umiejętności oraz porady dotyczące rozwoju postaci znajdziesz w atlasie świata :)
Link do atlasu: https://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1035
zanonimizowany982162 Junior
Jest tutaj błąd. W wersie ,,Znajdziesz się w pomieszczeniu zajmowanym przez dwójkę ochroniarzy (M10, !). Rozmowa z nimi nic nie da, więc będziesz zmuszony ich zabić.'' u mnie jeśli dobrze się poprowadzi rozmowę to wtedy oni cię wpuszczą bez walki.
Adek321 Junior
Nie mogę dokończyć zadania z rzecznymi piratami. Otrzymałem odznakę Eilif i Soormana. Czy ktoś wie jak skończyć tę misję?
Korek16 Junior
Ja również nie wiem co wiecej zrobic z tym zadaniem z komendantem :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


