Drakensang The River of Time: Umiejętności (1)
Aktualizacja:
Umiejętności
Uwaga! Wraz z wykonywaniem głównych zadań, część nauczycieli zwiększa ilość umiejętności, które można od nich poznać. Warto więc co jakiś czas do nich wrócić i sprawdzić, czy nie mogą nauczyć Cię czegoś nowego.
Umiejętności fizyczne
1. Skradanie się ![]() | Cechy mające wpływ: ODW, INT, ZWI Mało przydatna umiejętność. W kilku zadaniach skradanie jest pomocne, ale nie konieczne. Ważne jest również to, że chodząc drużyną, pod uwagę brana jest wartość towarzysza z najmniej rozwiniętym Skradaniem się. Na początku nie warto inwestować punktów w tę umiejętność. Możesz to zrobić w momencie napotkania problemu, który zechcesz rozwiązać po cichu. Zazwyczaj do pozostania niezauważonym wystarczy podnieść Skradanie się tylko o kilka punktów. Nauczyciele: Brak (wszyscy bohaterowie posiadają tę umiejętność) |
2. Siła woli ![]() | Cechy mające wpływ: ODW, BUD, SI Bohaterowi z wysoką siłą woli trudniej zadać ranę oraz rozproszyć skutecznym ciosem rzucany czar. Bardzo przydatna umiejętność, szczególnie dla walczących w zwarciu postaci. Nauczyciele: Brak (wszyscy bohaterowie posiadają tę umiejętność) |
3. Percepcja ![]() | Cechy mające wpływ: SPR, INT, INT Dzięki niej bohater jest w stanie zauważyć pułapkę. Powiększa też pole widzenia na minimapie. Niezbyt potrzebna umiejętność. Można się bez niej obyć, ale można też rozwijać ją u jednej, wybranej postaci. Towarzysz z wysoką Percepcją posłuży jako czujka w drużynie. Będzie wykrywał wszystkie pułapki i poszerzy widok na minimapie, co nieco pomoże w orientacji w terenie. Pamiętaj, że zwiększona widoczność na minimapie działa tylko wtedy jeżeli masz wybraną postać z umiejętnością Percepcja. Nauczyciele: Brak (wszyscy bohaterowie posiadają tę umiejętność) |
4. Kradzież kieszonkowa ![]() | Cechy mające wpływ: ODW, INT, ZRĘ Bardzo przydatna umiejętność. Drużynowy łotrzyk musi ją posiadać. Kilka razy okaże się pomocna podczas wykonywania zadań, ale przede wszystkim może posłużyć jako sposób na wzbogacenie się. Nauczyciele: Dilga Panek (Nadoret - Gildia Złodziei) |
5. Krasnoludzki nos ![]() | Cechy mające wpływ: ZRĘ, INT, INT Dzięki tej umiejętności krasnolud może wykryć tajne przejście. Średnio przydatna, ponieważ takich miejsc jest niewiele. Zainwestuj w nią jeżeli chcesz być pewien, że nic Cię w grze nie ominie. Nauczyciele: Brak (tylko krasnoludy posiadają tę umiejętność) |
Umiejętności natury
1. Wiedza o zwierzętach ![]() | Cechy mające wpływ: ODW, SPR, INT Pozwala na patroszenie zwierząt. Warto wyszkolić w niej jednego bohatera, który zajmie się później wyciąganiem cennych części ze zwłok. Otrzymane w ten sposób ścięgna, skóry, pazury można sprzedawać lub wykorzystać jako składniki do wykonania konkretnych przedmiotów. Nauczyciele: Laurelin (Nadoret - Laurelin) Linwen Sowie Skrzydło (Elfi Las) Alari Córka Wiosny (Elfi Las) Sanraya (Hammerberg) |
2. Zielarstwo ![]() | Cechy mające wpływ: SPR, INT, ZRĘ Bardzo przydatna umiejętność. Jeden z bohaterów powinien stale ją rozwijać. Pozwala na zbieranie roślin, których jest pełno we wszystkich lokacjach. Można je później sprzedać (część jest bardzo cenna) lub wykorzystać jako składniki do sporządzenia mikstur. Nauczyciele: Uzdrowiciel Manfred (Nadoret) Alchemiczka Auralia (Nadoret) Laurelin (Nadoret - Laurelin) Psałterz (Nadoret - wieża maga) Linwen Sowie Skrzydło (Elfi Las) Alari Córka Wiosny (Elfi Las) Sanraya (Hammerberg) |
3. Przetrwanie ![]() | Cechy mające wpływ: INT, ZWI, BUD Niezbyt przydatna umiejętność. Pokazuje na minimapie zwierzęta i rzadkie rośliny. Ewentualnie można ją połączyć z Percepcją. Bohater z wysoką umiejętnością Przetrwania i Percepcji znacznie rozszerzy widoczność na minimapie. Nauczyciele: Laurelin (Nadoret - Laurelin) Linwen Sowie Skrzydło (Elfi Las) Alari Córka Wiosny (Elfi Las) Sanraya (Hammerberg) |
4. Zastawianie pułapek ![]() | Cechy mające wpływ: SPR, ZRĘ, SI Średnio przydatna umiejętność. Pozwala na rozkładanie maksymalnie 3 pułapek naraz. Przydaje się podczas niektórych walk, ale można się bez niej obejść. Nauczyciele: Dilga Panek (Nadoret - Gildia Złodziei) Łuczniczka Keen (Wąwóz) |
- Drakensang: The River of Time - poradnik do gry
- Drakensang: The River of Time: Atlas świata
- Drakensang The River of Time: Bohater
- Drakensang The River of Time: Tworzenie postaci
- Drakensang The River of Time: Rozwój
- Drakensang The River of Time: Archetypy wojowników (1)
- Drakensang The River of Time: Archetypy wojowników (2)
- Drakensang The River of Time: Archetypy magów
- Drakensang The River of Time: Archetypy znawców natury
- Drakensang The River of Time: Archetypy łotrzyków
- Drakensang The River of Time: Umiejętności (1)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności (2)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności specjalne (1)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności specjalne (2)
- Drakensang The River of Time: Umiejętności bojowe
- Drakensang The River of Time: Czary (1)
- Drakensang The River of Time: Czary (2)
- Drakensang The River of Time: Cuda
- Drakensang The River of Time: Rytuały geomantów
- Drakensang The River of Time: Bohater
- Drakensang: The River of Time: Atlas świata
Komentarze czytelników
Karolus86 Chorąży
Stra Moldas --> W poradniku faktycznie znalazł się błąd, który zostanie wkrótce poprawiony. Skrzynie z przepisem znajdują się na mapie, tyle tylko, że są źle oznaczone. 2 pozostałe skrzynie znajdziesz aktualnie na mapie drugiej części ruin pod pomarańczowymi "6".
DarkStar Legend
Karolus86, jaki ekwipunek ma na sobie twoja druzyna z Hannemberga? Czy ta zbroja plytowa na krasnalu to kupiona na malym markecie, czy scraftowana lekka zbroja plytowa?
Karolus86 Chorąży
DarkStar --> Krasnolud ma na sobie Zbroję rycerza. Można ją kupić za około 600-650 dukatów u płatnerza Proximusa w Nadoret. Świetny sprzęt, Forgrimm chodził w niej u mnie praktycznie przez całą grę.
Karolus86 Chorąży
DarkStar --> Się gra, się ma :] Tak na serio, to pisząc poradnik przechodzi się wszystkie misje, przeszukuje każdą skrzynię i okrada całe miasta, więc kasa szybciej wpada do kieszeni :) Zbroję można też kupić taniej z rozwiniętą na maksa umiejętnością "Targowanie się".
zbysow Chorąży
Zadania zadaniami, ale za cholere nie wiem jak rozwijac postaci i walczyc.. zwlaszcza z ta pieprzona polska wersja, nie moge sie odnalezc wsrod nazw umiejetnosci. Minalem juz komore mytnicza, i co druga walke musze ladowac od nowa, tak dostaje w dupsko.
Karolus86 Chorąży
zbysow --> opis umiejętności oraz porady dotyczące rozwoju postaci znajdziesz w atlasie świata :)
Link do atlasu: https://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1035
zanonimizowany982162 Junior
Jest tutaj błąd. W wersie ,,Znajdziesz się w pomieszczeniu zajmowanym przez dwójkę ochroniarzy (M10, !). Rozmowa z nimi nic nie da, więc będziesz zmuszony ich zabić.'' u mnie jeśli dobrze się poprowadzi rozmowę to wtedy oni cię wpuszczą bez walki.
Adek321 Junior
Nie mogę dokończyć zadania z rzecznymi piratami. Otrzymałem odznakę Eilif i Soormana. Czy ktoś wie jak skończyć tę misję?
Korek16 Junior
Ja również nie wiem co wiecej zrobic z tym zadaniem z komendantem :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









