Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human
Aktualizacja:
Rozdział Wielka ucieczka ma trzy główne gałęzie w Schemacie historii oraz jedną dodatkową, zależną od podjętych decyzji. Owe główne gałęzie są stricte związane z decyzjami podjętymi we wcześniejszym rozdziale Zbiegowie, tzn. zależą od tego, które miejsce spoczynku obrałeś (samochód, opuszczony dom lub motel).
Broń używana opcjonalnie w tym rozdziale pochodzi z rozdziału Burzowa noc, jeśli podniosłeś ją z pokoju Todda.
Nocowanie w samochodzie
Jest to najszybsza opcja w tym rozdziale, może prowadzić do pościgu i jednakowych zakończeń jak przy innych miejscach, w których mogłeś się zatrzymać.

Po noclegu w samochodzie - najprostszej opcji z poprzedniego rozdziału - znajdziesz nieopodal nożyczki. Użyj ich, by pozbyć się diody oraz zmienić wygląd bohaterki przeglądając się w lusterku samochodu. Możesz także znaleźć nadpalonego androida przy ścianie oraz gazetę. Popatrz przez bramę, by dostrzec węszących w okolicy policjantów - na szczęście jesteś bezpieczny.

Spróbuj otworzyć bagażnik samochodu. Kolejno skieruj Karę w pobliże bramy, gdzie znajdziesz łom. Z jego pomocą otworzysz bagażnik, gdzie znajdziesz ubranie. Na koniec obudź Alice i skieruj się do bramy wyjściowej na ulicę.

Używaj R2, by dostrzec wskaźniki nad policjantami oraz przeszkody, za którymi możesz się ukryć.
Ostatnia czynność w tej gałęzi Schematu historii to przemknięcie obok policji niezauważenie. Przy każdym z policjantów na ulicy zobaczysz wskaźnik pokazujący szansę na bycie rozpoznanym. Lawiruj po obu stronach ulicy, używaj R2 i chowaj się za elementami takimi jak przystanek czy filary. Gdy znajdziesz się w pobliżu taksówek podnieś z kosza parasolkę, by ukryć się przed patrolem, później obserwuj bankomat, po czym dotrzesz do stacji.
Jeśli ci się nie powiedzie i zostaniesz wykryty, rozpocznie się pościg - opisany został w dalszej części tego rozdziału.
Nocleg w opuszczonym domu

Gdy obudzisz się w opuszczonym domu z Ralphem, czeka cię sporo interakcji głównych oraz opcjonalnych. W pierwszej kolejności:
- Weź drewno spod okna i dołóż do kominka,
- Sprawdź śpiącą Alice,
- Udaj się do góry i sprawdź pokój po lewej,
- Znajdziesz tam szafę - zabierz stamtąd nowe ubranie (jeśli miałeś broń, nie zapomnij jej podnieść);
- Na koniec wejdź do łazienki i zmień wygląd, usuń LED i kieruj się w dół (opcjonalnie sprawdź wannę - znajdziesz tam zwłoki, o których możesz pogadać z Ralphem).
Z interakcji pobocznych:
- Na parterze przeczytaj gazetę,
- W kuchni przeczytaj ulotkę,
- Sprawdź rzeczy Ralpha i opcjonalnie ukradnij trochę pieniędzy.

W kolejnym etapie rozpoczniesz część dialogową. Nie ma ona jednak wpływu na fabułę, jedynie na poboczne elementy w Schemacie historii. Podczas rozmowy możesz:
- Omówić zwłoki znalezione w łazience,
- Próbować przekonać Ralpha do wyjścia,
- Zagrozić mu bronią (jeśli ją posiadałeś i nie zapomniałeś podnieść po zmianie ubrania na piętrze). Jest to niezalecana opcja - prowadzi bezpośrednio do pościgu Connora za Karą.

Teraz przełączysz się na Connora (etap ten następuje zawsze). Rozpoczniesz od rozmowy z Ralphem, po czym przejdziesz do przeszukiwania mieszkania. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy groziłeś jako Kara bronią Ralphowi. Wtedy doniesie on na Karę i rozpocznie się pościg. Możesz od razu odnaleźć Karę i przejść do pościgu samodzielnie (Kara i Alice chowają się pod schodami). Wcześniej możesz wykonać kilka dodatkowych aktywności (możesz także odczekać aż zawoła cię Hank po kilku minutach i także ominiesz fragment pościgu).
- Zbadaj stół,
- Zbadaj kominek,
- Zbadaj kuchnię,
- Zbadaj schody na piętro,
- Przeanalizuj Ralpha,
Jeśli pościg ma się nie rozpocząć, rozdział kończy się w tym miejscu. Jeśli jednak znajdziesz androidy, patrz opis na końcu tego rozdziału...
Nocleg w motelu

Po obudzeniu się w motelu masz jak zwykle do wykonania kilka czynności głównych i pobocznych. Wymagane czynności to:
- Rozmowa z Alice,
- Oglądanie telewizji i dalsza rozmowa z Alice,
- Poszukanie czegoś do jedzenia - wyjdź na zewnątrz.
Po tych czynnościach akcja przechodzi na Connora. Opcjonalnie możesz:
- Po rozmowie z Alice przygotować jej kąpiel oraz zmienić uczesanie i pozbyć się diody LED.
- Przeczytaj gazetę,
- Popatrz na obraz,
- Popatrz na zegar,
- Popatrz przez okno na zewnątrz.

Jako Connor rozpocznij od przesłuchania recepcjonisty. Później podążaj za Hankiem:
- Jeśli Hank sprawdzi pokój hotelowy, Kara będzie musiała unikać policji, aby się wymknąć (lub nastąpi pościg.
- Jeśli sprawdzisz drzwi, od razu przejdziesz do etapu pościgu.

Używaj R2, by dostrzec wskaźniki nad policjantami oraz przeszkody, za którymi możesz się ukryć.
Możesz uniknąć pościgu przez policję, jeśli Hank poszedł zbadać pokój w motelu. Przy każdym z policjantów na ulicy zobaczysz wskaźnik pokazujący szansę na bycie rozpoznanym. Lawiruj po obu stronach ulicy, używaj R2 i chowaj się za elementami takimi jak przystanek czy filary. Gdy znajdziesz się w pobliżu taksówek podnieś z kosza parasolkę, by ukryć się przed patrolem, później obserwuj bankomat, po czym dotrzesz do stacji.
Jeśli ci się nie powiedzie i zostaniesz wykryty, rozpocznie się pościg - opisany został w dalszej części tego rozdziału.
Ucieczka przed Connorem
Każda z gałęzi Schematu może, lecz nie musi, prowadzić do pościgu Connora za Karą i Alice. Rozpoczniesz wtedy jako Connor i opcjonalnie będziesz przełączany pomiędzy bohaterami wykonując QTE, które prowadzić będą do licznych zakończeń...

Jeśli na autostradzie w którejkolwiek sekcji Kara zawiedzie w QTE, zginie i jej wątek zakończy się. Connor nie może schwytać Alice - lepiej nie pchać się nim na autostradę.
- Jako Connor biegnij na wprost, po czym skręć w alejkę wskazaną przez policjanta (w obu tych etapach możesz się spóźnić, co zostanie odnotowane w Schemacie ja ko dwa niezależne zakończenia).
- Gdy dobiegniesz do siatki ogrodzenia przełączysz się na Karę. Musisz wykonać pomyślnie pierwsze QTE i przejść przez pierwszy pas autostrady.
- Connor decyduje, czy podąć pościg (tak: niestabilność systemu, relacje z Hankiem; nie: niestabilność systemu, relacje z Hankiem).
- Niezależnie od decyzji Connora, musisz jeszcze bezpiecznie przeprowadzić Karę i Alice na drugą stronę w kolejnym QTE (oddzielne gałęzie w Schemacie historii: każda z pozycji uwzględnia pomyślne QTE lub potrącenie przez samochód).
- Jeśli Connor nie zginął, złapie on Karę. Jeśli się mu wyrwie, ucieknie. Jeśli nie - zginie.
- Niezależnie, czy Kara uciekła Connorowi, czy zginęła, masz jeszcze możliwość ocalenia Connora w ostatnim QTE.
Zakończenia
Dostępnych jest wiele zakończeń, które dotyczą głównie Kary - tego czy przeżyje, czy zginie. W tym rozdziale może również zginąć Connor.
- Jeśli Kara spała w motelu lub samochodzie, może uniknąć policjantów i pomijając pościg dostać się na stację kolejową.
- Podczas pościgu na autostradzie:
- Jeśli Connor nie podejmie pościgu lub Kara wyrwie się Connorowi złapana na autostradzie, i Kara pokona autostradę, odblokujesz pierwsze zakończenie w Schemacie;
- Jeśli Connor podejmie pościg i zginie na autostradzie, a Kara dotrze na drugą stronę, odblokujesz drugie zakończenie w Schemacie;
- Jeśli Kara zginie na autostradzie, odblokujesz ostatnie zakończenie na Schemacie i zakończysz jej wątek (w tym zakończeniu przewidziana została tylko jedna rubryka w przypadku, gdy zginie Kara - zostanie ona odblokowana niezależnie od tego, czy Connor przeżył czy nie).
0
- Detroit Become Human - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Opis przejścia
- Kara
- Nowy dom | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Burzowa noc | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Zbiegowie | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Wielka ucieczka | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Zlatko | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Zatoka piratów | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Pociąg o północy | Kara | Solucja Detroit Become Human
- Kara
- Opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
mrix18 Junior
Kiedy bedzie dostepny poradnik do pobrania w pdf..Dziekuje..
Milva14 Junior
Warto zauważyć, że Luther nie może przeżyć do samego końca gry, jeśli Connor odnalazł Jerycho. Te wybory się wykluczają.
U mnie przeżył więc chyba jednak się nie wykluczają
bordzisz Konsul
Jak niby działa ten aktualizujący się schemat przy ponownym rozgrywaniu rozdziałów? Przykład:
Czy to oznacza, że muszę poprawić kolejne rozdziały?
SpoconaZofia Legend
W poradniku jest błąd w misji wróg publiczny. Jak biegniesz na defekta - wszyscy wokół nie żyją a nie żyją oprócz Hanka reszta jest jak w poradniku. Tylko sięgnięcie po broń jest najlepszym rozwiązaniem.
TakaSe Junior
W poradniku dot. Conora jest napisane "Connor aby nie zostać odsuniętym od sprawy musi z jednej strony stać się defektem, a z drugiej nie może zawieść zaufania Amandy". Mój Connor z Amandą mieli bardzo złą relację, a i tak udało mu się dotrzeć do Jerycha, przebudzić androidy w CybeLine i zakończyć wątek szczęśliwie z żywym Hankiem, Marcus ma wszystkich kumpli przy boku (North też) przy przeprowadzeniu pokojowej rewolucji, zaś Kara z Lutherem i Alice mrożą szczęśliwe tyłki w Kanadzie, nie poświęcając nikogo w marszu ku wolności
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
