Deathloop: Hakowanie
Ta strona poradnika do gry Deathloop zawiera wszystkie informacje o hakowaniu. Wyjaśniamy jak odblokować hakowanie i na jakich zasadach ono działa.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na temat hakowania, które jest istotnym i przydatnym elementem rozgrywki. Wyjaśniamy jak uzyskać dostęp do hakowania, jakie rodzaje obiektów można hakować, jak przebiega proces hakowania i w jaki sposób hakowanie może przydawać się podczas zaliczania misji.
Jak odblokować hakowanie?

Hakowanie jest mechaniką, do której dostęp uzyskacie niedługo po rozpoczęciu gry. Sprawi to, że będziecie mogli z niego korzystać praktycznie przez całą rozgrywkę. Niedługo po rozpoczęciu zmagań w startowej lokacji Klify posiadłości główny bohater znajdzie hakofalówkę - to gadżet używany do hakowania.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że opcje hakowania pojawiają się tylko jeśli macie wyjętą hakofalówkę z inwentarza i Colt trzyma ją w lewej dłoni. Gadżet ten możecie wybierać wciskając lewy kierunek na krzyżaku pada.
Jak hakować?

Jak już wspomnieliśmy, obiekty nadające się do zhakowania są automatycznie oznaczane gdy się do nich dostatecznie zbliżycie. Musicie podejść do nich żeby znaleźć się w zasięgu hakofalówki oraz przytrzymać L1 żeby przeprowadzić hakowanie. W Deathloop nie ma żadnej skomplikowanej mini-gry hakerskiej. Nie możecie po prostu puszczać L1 do zakończenia hakowania, bo w przeciwnym razie zostanie ono anulowane i kolejna próba hakowania rozpocznie się od zera.
Hakowanie nie zużywa żadnych surowców. Możecie go używać nielimitowaną ilość razy.

Przydatną informacją jest to, że w świecie gry możecie znaleźć medalion Wzmocniony sygnał (Extended Signal) zwiększający zasięg hakofalówki. Jeśli natraficie na taki obiekt, to zdecydowanie warto go umieścić w jednym z aktywnych slotów. Pozwoli on Wam na inicjowanie prób hakowania z bezpiecznej odległości, tzn. z mniejszym ryzykiem wszczęcia alarmu czy doprowadzenia do walk z przeciwnikami.
Po co hakować?

Ogólną informacją jest to, że możecie hakować urządzenia posiadające anteny. Najważniejsze ich odmiany to:
1) Sensory (kamery) - Pomyślne zaliczenie hakowania sprawi, że wiązki kamery zmienią swój kolor z niebieskiego na zielony. Od tego momentu sensory będą ignorowały Colta, tzn. nie będzie ryzyka wszczęcia alarmu. W przypadku przeciwników nic nie zmieni się.

2) Wieżyczki - Są one domyślnie bardzo niebezpieczne, gdyż nawet krótki ostrzał po znalezieniu się w zasięgu wieżyczki może doprowadzić do Waszej śmierci. Przeprowadzenie hakowania sprawi, że wieżyczka przestanie atakować Colta i zacznie atakować przeciwników, którzy pojawią się w jej polu rażenia. Może to być ciekawa metoda na odwracanie uwagi wrogów oraz na eliminowanie ich bez ponoszenia ryzyka.

Dodatkowa uwaga - Wieżyczki możecie też odnajdywać zamknięte w walizkach. Pozwala to na ich przenoszenie i rozstawianie. Wiedzcie jednak, że wieżyczka z walizki domyślnie również może ostrzelać Colta. Musicie ją zhakować - gdy jest jeszcze w walizce lub dopiero po jej rozstawieniu.

3) Żaluzje i drzwi - Pomyślne zaliczenie hakowania może doprowadzić do odblokowania jakiegoś przejścia znajdującego się w pobliżu urządzenia z antenką. Może to być doskonała technika do odblokowywania sobie alternatywnych dróg oraz niektórych sekretnych lokacji ze świata gry.

4) Krótkofalówki zwiadowców - Możecie ich napotykać w wybranych lokacjach w grze i radia nadające się do zhakowania są przyczepione do ich ubrań. Zaliczenie hakowania pozbawi zwiadowcę możliwości wezwania posiłków jeśli dojdzie do wszczęcia alarmu. Radzimy przeprowadzać rekonesans przed każdą potencjalną bitwą i sabotować krótkofalówki wszystkich odnalezionych zwiadowców.

5) Urządzenia do odwracania uwagi wrogów - Mogą one pojawiać się w różnych odmianach, przy czym ich cechą wspólną jest to, że po zhakowaniu zaczną wydawać dźwięki i jest szansa, że podejdzie do nich któryś z okolicznych wrogów. Możecie to wykorzystać to łatwiejszego przekradnięcia się lub do zaatakowania takiego przeciwnika z zaskoczenia.
0
Komentarze czytelników
ighar Legionista
A takie pytanie dotyczące bezpośrednio gry, bo zdobyłem umiejętność `przesunięcie`, wydałem rezyduum żeby ją zachować. Zginąłem, a teraz nie mam jej do wyboru, a kolejne zabicie wizjonera daje tylko ulepszenie do tej umiejętności, to jakiś bląd gry?
Stranger. Senator
Czy na miejsce Przesunięcia zabrałeś inną nową moc od pokonanego wizjonera? To może powodować występowanie tego problemu. Ja miałem podobny z (zachowanymi) broniami, ale rozwiązał się po awansowaniu do kolejnej pętli. Jeśli nawet kolejnego dnia nie będziesz miał dostępu do tej mocy, to obstawiałbym niestety buga.
TobiAlex Legend
Wszelkie kody itp. itd. w grze są generowane losowo. Każdy gracz będzie miał inny kod, więc podawanie ich w poradniku jest bezcelowe.
majkol3d Legionista
Uzupełnię tylko, że w ostatniej próbie zaraz przy wejściu jest dziura w ścianie zasłonięta deskami, za którą znajduje się urządzenie zakłócające tabliczki. Jeśli się je zdezaktywuje, to można korzystać z tabliczek w tej próbie.
best.nick.ever Generał
Wasze poradniki potrzebują liftingu. Bałagan. Faq i porady na start, od tego zacznijcie. Niektórych misji nawet nie jestem w stanie znaleźć, może to wina kolejnych patchy. Ale te "porady na start" i omawiacie moce, bronie. To nie start, to coś co się liczy dużo później. W poradach na start to wpiszcie to co często robicie, skopiujcie manual.
I to: opisaliśmy w solucji. Link? Cokolwiek?
Lukas1983 Centurion
15-20 godzin na przejście gry? Mam już 14 godzin, a dopiero zabiłem Charliego Montague. Na moje oko, znając gry Arkane i będąc fanem serii Dishonored, to ukończenie Deatloop zajmie mi co najmniej 35 godzin.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
