Deathloop: Jak zachować moc i broń?
Czy w Deathloop możecie używać zdobytej broni? Na tej stronie wyjaśniamy jak działa rezyduum i opcja nasycenia oraz podpowiadamy jak ukończyć związany z nimi trop Wszechobecność.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajdziecie informacje jak zachowywać zdobyte moce i bronie Colta po to żeby móc z nich korzystać w kolejnych Pętlach i ułatwiać sobie dzięki temu prowadzenie rozgrywki. Zamieściliśmy opis przejścia tropu arsenału Wszechobecność powiązanego z tą mechaniką, dzięki któremu dowiecie się o surowcu rezyduum (residuum) i odblokujecie opcję nasycania (infuse) sprzętu.
- Podstawowe informacje
- Trop arsenału Wszechobecność
- Zbieranie i wydawanie rezyduum - opis nowej mechaniki
Podstawowe informacje

- Dla przypomnienia w grze Deathloop każda śmierć Colta domyślnie powoduje reset pętli czasu i bohater powraca do miejsca startu na plaży. Wiąże się to z koniecznością ponownego wyruszenia do miejsc eliminowania Wizjonerów.
- Restart cyklu domyślnie powoduje utratę zdobytych wcześniej mocy i broni, tzn. kolekcjonowanie nowych zdolności i elementów wyposażenia trzeba rozpoczynać od nowa.
- W grze jest surowiec Rezyduum, który pozwala na zachowywanie części postępów. Dzięki zużywaniu Rezyduum możecie np. doprowadzić do zachowania wybranych mocy lub narzędzi zagłady po to żeby móc nadal z nich korzystać pomimo restartu cyklu. Może to Wam znacząco ułatwić początek zmagań w ramach kolejnej pętli czasu. Opis odblokowania opcji zbierania Rezyduum jest w kolejnym podpunkcie.
Trop arsenału Wszechobecność


W celu zagwarantowania sobie możliwości zbierania Rezyduum i kupowania na stałe mocy oraz sprzętu musicie najpierw ukończyć trop arsenału (misję) o nazwie Wszechobecność (Ubiquity). Nie możecie jej na szczęście przegapić. Otrzymacie ją automatycznie po ukończeniu prologu Colta, który opisaliśmy na osobnej stronie solucji, czyli po doprowadzeniu do odnalezienia dokumentu składowanego w sejfie w mieszkaniu głównego bohatera. Będzie to równoznaczne z awansem do głównej części gry i wspomniany trop powinien pojawić się w Waszym dzienniku.

Opisywana misja dotyczy odnalezienia badań prowadzonych przez doktor Wenjie, czyli jednego z Wizjonerów (bossów) w grze. Musicie w tym celu powrócić do tuneli i jako kolejny cel podróży wybrać odwiedzenie Kompleksu w godzinach popołudniowych.
Celem podróży jest wielopoziomowy budynek laboratorium Wenjie (Wenjie's Laboratory).

Tuż po dotarciu do laboratorium odkryjecie, że w środku przebywa duża liczba Wenjie zamiast pojedynczej przeciwniczki. Musicie przystąpić do ich stopniowego eliminowania po to żeby docelowo doprowadzić do sytuacji pozbycia się wszystkich "kopii" i pokonania Wizjonera.
Równie istotne jest zbadanie samego laboratorium. Zainteresujcie się przede wszystkim pokazaną na obrazku tablicą i przyczepionymi do niej notatkami (To Reap What You Sow; Unknown Unknowns). Dowiecie się o istnieniu surowca rezyduum.

Kontynuujcie atakowanie kolejnych Wenjie z laboratorium aż rozprawicie się z ostatnią kopią.
Wróćcie się do tablicy i znajdźcie w pobliżu niej przenośne urządzenie zbierające (Portable Harvester).

Dotrzyjcie z urządzeniem do ostatniej pokonanej Wenjie i użyjcie go na jej szczątkach żeby je zassać i pozyskać rezyduum.

Z "napełnionym" urządzeniem musicie dotrzeć do znajdującego się w laboratorium infuzora. Włóżcie urządzenie zbierające do bocznego slotu.

Pozostało już tylko aktywować eksperyment - musicie w tym celu wejść bohaterem do dużej komory i użyć hakofalówki do uruchomienia urządzenia na odległość (zwróćcie się w stronę przycisku z wyjętym gadżetem żeby namierzyć miejsce do hakowania).
Colt zginie w tym momencie (nie jest to żaden błąd, tylko zaplanowana akcja) i po odrodzeniu się na plaży będziecie dysponowali mechaniką zbierania rezyduum ze świata gry.
Zbieranie i wydawanie rezyduum - opis nowej mechaniki

Rezyduum zbiera się na dwa zasadnicze sposoby:
1) Odnajdywanie błyszczących się obiektów w świecie gry - Po zbliżeniu się do każdego z nich możecie przytrzymać przycisk interakcji żeby "zassać" rezyduum.

2) Eliminowanie Wizjonerów (w tym również Julianny) - Każdy pokonany Wizjoner-boss stanie się nieruchomym tworem, z którego można pobrać bardzo dużą ilość rezyduum.
Uwaga - Podobny stan może spotkać Colta jeśli dojdzie do jego śmierci. Jeśli odrodziliście się dzięki mocy Powtórka, to postarajcie się dotrzeć do miejsca zgonu bohatera po to żeby wejść w interakcję z jego "zwłokami" i odzyskać zgromadzone wcześniej rezyduum. Jeśli zginęliście ostatecznie w danej Pętli, to zebrane wcześniej rezyduum przepadnie.

Rezyduum wydaje się w tunelach odwiedzanych pomiędzy głównymi misjami, czyli w menu przygotowań do każdej kolejnej wyprawy. Dwie najważniejsze opcje to:
1) Nasyć (Infuse) - Możecie używać tej akcji na odnajdywanych broniach, ulepszeniach broni, medalionach, tabliczkach (mocach) i ulepszeniach tabliczek. Jest to jedyny sposób żeby nie stracić znalezionych obiektów pod koniec Pętli. Raz "zakupiony" dzięki nasyceniu element wyposażenia pozostanie już z Wami na stałe (chyba że zdecydujecie się na opisane poniżej poświęcenie go).
Dodatkowa podpowiedź - Zdecydowanie radzimy nasycać wszystkie zdobywane moce (tabliczki), gdyż są one ekstremalnie przydatne w kolejnych misjach. W szczególności radzimy jak najwcześniej odblokować i zachować moc Przeskok (pozostawia ją po sobie boss Charlie Montague), która pozwala na teleportację. Po więcej informacji o dostępnych mocach zajrzyjcie na stronę Najlepsze moce.

2) Poświęć (Sacrifice) - Akcja ta pozwala na zniszczenie danego obiektu (broni, tabliczki, medalionu itp.) po to żeby pozyskać dzięki temu trochę rezyduum. Na taki krok powinniście decydować się jeśli potrzebujecie aktualnie rezyduum na nasycenie ważniejszych przedmiotów, jeśli wiecie, że dany przedmiot nie przyda się Wam, lub jeśli posiadacie już podobny bądź identyczny i nie potrzebujecie kopii.
Uwaga - Każdą operację poświęcenia elementu ekwipunku musicie dodatkowo potwierdzić wybierając pole z prawego dolnego rogu ekranu. Jest to dodatkowe zabezpieczenie przed przypadkowym pozbyciem się wartościowych rzeczy.

Niezwykle istotną cechą jest to, że zgromadzone rezyduum musicie wydać w ramach danej Pętli, tzn. do końca rozgrywanego aktualnego dnia. W przeciwnym razie niewykorzystane surowce przepadną po tym jak rozpocznie się kolejny cykl.
Gra na szczęście pozwala na dokonanie ostatnich nasyceń i poświęceń po powrocie z ostatniej lokacji w godzinach wieczornych. Będziecie mogli zapisać posiadane przedmioty zanim wybierzecie opcję przejścia do kolejnej Pętli/dnia.
0
- Deathloop - poradnik do gry
- Deathloop: Poradnik do gry
- Deathloop: FAQ
- Deathloop: Czy jest singleplayer?
- Deathloop: Czy jest limit czasu?
- Deathloop: Jak zmienić porę dnia?
- Deathloop: Jak zachować moc i broń?
- Deathloop: Czy można zapisać grę?
- Deathloop: Jak odblokowywać nowe moce, tabliczki?
- Deathloop: Jak się leczyć?
- Deathloop: Czym są błyszczące obiekty?
- Deathloop: Jak zdobywać amunicję?
- Deathloop: Jak używać medalionów?
- Deathloop: Jak odblokować punkty dostawcze (Delivery Booths)?
- Deathloop: Dlaczego Nie ma Wizjonera?
- Deathloop: Czy można zmienić poziom trudności?
- Deathloop: Jak unikać trującego gazu?
- Deathloop: Jak używać baterii?
- Deathloop: Czy jest Punkt bez powrotu?
- Deathloop: Na czym polegają Inwazje?
- Deathloop: Jak zdemaskować Aleksis?
- Deathloop: Jak wyłączyć Reaktor?
- Deathloop: Jak zaliczyć quiz Yerhva?
- Deathloop: Gdzie są pudła w Wyzwaniu przebudzenia (Wake Up Challenge)?
- Deathloop: Czy są mapy lokacji?
- Deathloop: Jak zmienić wygląd postaci?
- Deathloop: FAQ
- Deathloop: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ighar Legionista
A takie pytanie dotyczące bezpośrednio gry, bo zdobyłem umiejętność `przesunięcie`, wydałem rezyduum żeby ją zachować. Zginąłem, a teraz nie mam jej do wyboru, a kolejne zabicie wizjonera daje tylko ulepszenie do tej umiejętności, to jakiś bląd gry?
Stranger. Senator
Czy na miejsce Przesunięcia zabrałeś inną nową moc od pokonanego wizjonera? To może powodować występowanie tego problemu. Ja miałem podobny z (zachowanymi) broniami, ale rozwiązał się po awansowaniu do kolejnej pętli. Jeśli nawet kolejnego dnia nie będziesz miał dostępu do tej mocy, to obstawiałbym niestety buga.
TobiAlex Legend
Wszelkie kody itp. itd. w grze są generowane losowo. Każdy gracz będzie miał inny kod, więc podawanie ich w poradniku jest bezcelowe.
majkol3d Legionista
Uzupełnię tylko, że w ostatniej próbie zaraz przy wejściu jest dziura w ścianie zasłonięta deskami, za którą znajduje się urządzenie zakłócające tabliczki. Jeśli się je zdezaktywuje, to można korzystać z tabliczek w tej próbie.
best.nick.ever Generał
Wasze poradniki potrzebują liftingu. Bałagan. Faq i porady na start, od tego zacznijcie. Niektórych misji nawet nie jestem w stanie znaleźć, może to wina kolejnych patchy. Ale te "porady na start" i omawiacie moce, bronie. To nie start, to coś co się liczy dużo później. W poradach na start to wpiszcie to co często robicie, skopiujcie manual.
I to: opisaliśmy w solucji. Link? Cokolwiek?
Lukas1983 Centurion
15-20 godzin na przejście gry? Mam już 14 godzin, a dopiero zabiłem Charliego Montague. Na moje oko, znając gry Arkane i będąc fanem serii Dishonored, to ukończenie Deatloop zajmie mi co najmniej 35 godzin.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
