Deathloop: Jak zdemaskować Aleksis?
Ta strona poradnika do Deathloop podpowiada jak prawidłowo zdemaskować Aleksisa Dorsey’a podczas balu przebierańców w Updaam.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajdziecie wyjaśnienie jak poprawnie rozpoznać Wizjonera Aleksisa Dorsey'a na balu przebierańców organizowanym w dzielnicy Updaaam. Może to Wam sprawiać problemy, gdyż Colt początkowo nie dysponuje wiedzą o Aleksisie, a na maskaradzie przebywa wiele podobnie wyglądających postaci. Zestawiliśmy 2 główne metody zdemaskowania Aleksisa.
- Dotarcie na bal przebierańców
- Metoda 1 - Rozpoznanie Aleksisa po jego wyglądzie
- Metoda 2 - Rozpoznanie Aleksisa po jego upodobaniach muzycznych
Dotarcie na bal przebierańców
Pozbycie się Aleksisa Dorsey'a jest przede wszystkim częścią tropu Wizjonera zatytułowanego Pożeranie owiec - jego pełny opis przejścia znajdziecie w naszej solucji. Poniższy opis skupia się z kolei na najważniejszych krokach zidentyfikowania i zabicia Aleksisa.


Dla przypomnienia okazja do zamordowania Aleksisa pojawia się po dotarciu do Updaam w godzinach wieczornych. Musicie następnie zainteresować się zamkiem będącym największym budyniem tej dzielnicy. Główne wejście do posiadłości jest pilnowane i radzimy za wszelką cenę unikać wszczęcia alarmu, bo wrogowie zaczną wtedy biegać po okolicy i polować na Colta. Może to Wam bardzo utrudnić sprawne zidentyfikowanie i pozbycie się Wizjonera.
Proponujemy skorzystać ze ścieżki biegnącej wzdłuż klifu. Dotrzecie do pomieszczenia, z którego możecie następnie wyjść na mały parapet i skorzystać z prawych schodów prowadzących na górny poziom. Docelowo powinniście dotrzeć do obszaru nad balem przebierańców.
Metoda 1 - Rozpoznanie Aleksisa po jego wyglądzie

Zainteresujcie się obszarem z powyższego obrazka. Możecie tam doskoczyć lub teleportować się z pomocą Przeskoku. Zacznijcie z tego górnego poziomu obserwować gości przyjęcia. Dobrze jest tu pomagać sobie mocą Eter po to żeby nie zostać łatwo zauważonym przez gości przyjęcia.

Używajcie funkcji skupiania (Focus) na gościach balu (przytrzymanie dolnego kierunku na padzie) po to żeby sprawdzać kolejnych uczestników balu. Aleksisa rozpoznacie po dwóch rzeczach:
- przemawia głosem mężczyzny,
- ma przyczepione do pasa dwa pomarańczowe SMG.
Uwaga - Nie sugerujcie się kolorem ubrania Aleksisa, gdyż jest ono zawsze losowo wybierane.


Po tym jak rozpoznacie Aleksisa najlepiej jest cierpliwie zaczekać w tym miejscu aż ustawi się przy mikrofonie i rozpocznie przemowę. Aleksis stoi na zapadni i przycisk do jej uruchamiania jest w miejscu, w którym przebywacie. Wciśnięcie go pozwoli od razu zabić Aleksisa.
Metoda 2 - Rozpoznanie Aleksisa po jego upodobaniach muzycznych

Ten wariant zakłada wykorzystanie urządzeń z zamku do odnalezienia Aleksisa.
Zacznijcie od przedostania się do okiennicy na drugim końcu sali balu przebierańców - zaznaczyliśmy ją na obrazku. Najlepiej jest w tym celu pomóc sobie mocą Przeskok żeby teleportować się najpierw na wiszące obiekty i następnie do okna.

Na piętrze możecie spotkać kilku gości przyjęcia i warto po cichu się ich pozbyć (w okolicy jest urządzenie, które możecie hakować i odwracać uwagę wrogów).
Na potrzeby zidentyfikowania Wizjonera udajcie się w prawo i zbadajcie maszynę DJ-a z powyższego obrazka. Do zaliczenia będzie tu zagadka polegająca na ustaleniu ulubionej melodii Aleksisa po to żeby pojawił się na parkiecie i został "zdemaskowany".

Musicie dotrzeć na wyższe piętro zamku - możecie obejść parkiet od drugiej strony lub pomóc sobie teleportacją. Niedaleko schodów znajdziecie drzwi, które zaprowadzą Colta do toalety.
Obok WC znajdziecie drugi kontroler. Musicie zapamiętać jego kombinację, która jest niestety losowa.

Powróćcie do pierwszej maszyny DJ-a i zacznijcie wciskać jej przyciski żeby skopiować kombinację znalezioną w toalecie.
Po poprawnym wykonaniu tej czynności odczekajcie chwilę. Aleksis pojawi się na dole i po tym jak odezwie się uda się go Wam potwierdzić jako cel misji.

Najbardziej oczywisty wariant zakłada zaatakowanie Aleksisa z górnych balkoników, przy czym musicie liczyć się z tym, że zaalarmujecie w ten sposób okolicę - musicie być gotowi na szybką ucieczkę z zamku (najlepiej tą samą drogą).
Jeśli macie cichą broń, to możecie też próbować eliminować z ukrycia kolejne osoby z parkietu, które będą miały problemy ze zlokalizowaniem Colta.
0
- Deathloop - poradnik do gry
- Deathloop: Poradnik do gry
- Deathloop: FAQ
- Deathloop: Czy jest singleplayer?
- Deathloop: Czy jest limit czasu?
- Deathloop: Jak zmienić porę dnia?
- Deathloop: Jak zachować moc i broń?
- Deathloop: Czy można zapisać grę?
- Deathloop: Jak odblokowywać nowe moce, tabliczki?
- Deathloop: Jak się leczyć?
- Deathloop: Czym są błyszczące obiekty?
- Deathloop: Jak zdobywać amunicję?
- Deathloop: Jak używać medalionów?
- Deathloop: Jak odblokować punkty dostawcze (Delivery Booths)?
- Deathloop: Dlaczego Nie ma Wizjonera?
- Deathloop: Czy można zmienić poziom trudności?
- Deathloop: Jak unikać trującego gazu?
- Deathloop: Jak używać baterii?
- Deathloop: Czy jest Punkt bez powrotu?
- Deathloop: Na czym polegają Inwazje?
- Deathloop: Jak zdemaskować Aleksis?
- Deathloop: Jak wyłączyć Reaktor?
- Deathloop: Jak zaliczyć quiz Yerhva?
- Deathloop: Gdzie są pudła w Wyzwaniu przebudzenia (Wake Up Challenge)?
- Deathloop: Czy są mapy lokacji?
- Deathloop: Jak zmienić wygląd postaci?
- Deathloop: FAQ
- Deathloop: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ighar Legionista
A takie pytanie dotyczące bezpośrednio gry, bo zdobyłem umiejętność `przesunięcie`, wydałem rezyduum żeby ją zachować. Zginąłem, a teraz nie mam jej do wyboru, a kolejne zabicie wizjonera daje tylko ulepszenie do tej umiejętności, to jakiś bląd gry?
Stranger. Senator
Czy na miejsce Przesunięcia zabrałeś inną nową moc od pokonanego wizjonera? To może powodować występowanie tego problemu. Ja miałem podobny z (zachowanymi) broniami, ale rozwiązał się po awansowaniu do kolejnej pętli. Jeśli nawet kolejnego dnia nie będziesz miał dostępu do tej mocy, to obstawiałbym niestety buga.
TobiAlex Legend
Wszelkie kody itp. itd. w grze są generowane losowo. Każdy gracz będzie miał inny kod, więc podawanie ich w poradniku jest bezcelowe.
majkol3d Legionista
Uzupełnię tylko, że w ostatniej próbie zaraz przy wejściu jest dziura w ścianie zasłonięta deskami, za którą znajduje się urządzenie zakłócające tabliczki. Jeśli się je zdezaktywuje, to można korzystać z tabliczek w tej próbie.
best.nick.ever Generał
Wasze poradniki potrzebują liftingu. Bałagan. Faq i porady na start, od tego zacznijcie. Niektórych misji nawet nie jestem w stanie znaleźć, może to wina kolejnych patchy. Ale te "porady na start" i omawiacie moce, bronie. To nie start, to coś co się liczy dużo później. W poradach na start to wpiszcie to co często robicie, skopiujcie manual.
I to: opisaliśmy w solucji. Link? Cokolwiek?
Lukas1983 Centurion
15-20 godzin na przejście gry? Mam już 14 godzin, a dopiero zabiłem Charliego Montague. Na moje oko, znając gry Arkane i będąc fanem serii Dishonored, to ukończenie Deatloop zajmie mi co najmniej 35 godzin.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
