Deathloop: Wszechobecność - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do Deathloop zawiera opis przejścia misji Wszechobecność (Ubiquity). To trop arsenału z odblokowania rezyduum i zapisywania zdobywanego sprzętu.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Deathloop znajduje się opis przejścia tropu arsenału / misji Wszechobecność (Ubiquity). Solucja wyjaśnia m.in. kiedy można dowiedzieć się o rezyduum, jak dotrzeć do laboratorium Wenjie i jak pokonać wszystkie kopie, jak dowiedzieć się o eksperymentach i jak zaliczyć jeden z nich z pomocą urządzenia zbierającego, a także jak odblokować zbieranie rezyduum i zapisywanie na stałe sprzętu bohatera.
- Odblokowanie misji
- Znalezienie wyników badań Wenjie (Find Wenjie's Research)
- Zabicie wszystkie Wenjie (Kill every Wenjie)
- Zebranie rezyduum (Harvest the residuum)
- Podłączenie urządzenia zbierającego (Plug in the harvester)
- Aktywowanie eksperymentu (Activate the experiment)
Odblokowanie misji

To pierwszy i najważniejszy z tropów arsenału (Arsenal Leads), dzięki któremu nauczycie się jak nasycać wyposażenie dzięki rezyduum i permanentnie przypisywać je do Colta. Pozwoli to Wam zachowywać pozyskiwane moce (tabliczki), bronie, medaliony i ulepszenia pomimo awansowania do kolejnych Pętli (domyślnie przepadają one na koniec dnia lub w momencie ostatecznej śmierci bohatera).
Opisywany trop będziecie mogli rozpocząć po zaliczeniu prologu Colta - Najdłuższy dzień. Misja pojawi się w Waszym dzienniku po splądrowaniu sejfu w mieszkaniu w dzielnicy Updaam i odnalezieniu dokumentu z informacjami na temat personaliów i miejsc pobytu 8 Wizjonerów (bossów - głównych antagonistów).
Znalezienie wyników badań Wenjie (Find Wenjie's Research)

Waszym zadaniem będzie dotarcie do siedziby doktor Wenjie Evans, która jest jednym z 8 wizjonerów. Musicie rozpocząć od powrócenia do tuneli po to żeby zaplanować kolejną wyprawę.
W menu przygotowań do misji załączy się nowy samouczek, który będzie dotyczył pór dnia, a konkretnie dopasowywania pory dnia do założeń wykonywanego zadania. Colt będzie musiał odwiedzić laboratorium Wenjie w godzinach popołudniowych. Oznacza to, że po raz pierwszy przetestujecie opcję przyśpieszenia upływu czasu, tzn. pominięcia opcji wyruszenia na misję w ramach aktualnej pory dnia (w tym przypadku jest to środek dnia) i awansowania od razu do tej powiązanej z misją. Po tym jak nastanie popołudnie wybierzcie Kompleks jako cel podróży.

Laboratorium doktor Wenjie (Wenjie's Laboratory) znajduje się dość daleko od miejsca rozpoczęcia zmagań i oznacza to, że musicie przejść przez dużą część Kompleksu. Możecie wybierać dowolne trasy przemarszu i w dowolny sposób eliminować lub omijać napotykane zagrożenia (przeciwnicy, kamery, działka, pułapki itp.). Cel podróży pokazuje dołączony obrazek - jest to duża kilkupoziomowa konstrukcja.

Tuż po dotarciu do laboratorium odkryjecie, że w środku przebywa duża liczba Wenjie zamiast pojedynczej przeciwniczki. Musicie przystąpić do ich stopniowego eliminowania. Zacznijcie od pozbycia się Wenjie, które staną Wam na drodze w trakcie przeprawy do głównego pomieszczenia laboratorium.
Musicie zbadać laboratorium. Zainteresujcie się przede wszystkim pokazaną na obrazku tablicą i przyczepionymi do niej notatkami (To Reap What You Sow; Unknown Unknowns). Dowiecie się o istnieniu surowca rezyduum.
Zabicie wszystkie Wenjie (Kill every Wenjie)

Kontynuujcie atakowanie kolejnych Wenjie z laboratorium. W ich odnajdywaniu mogą Wam pomagać ich ikony pojawiające się na ekranie oraz ślady odchodzące od każdej pokonanej kopii. Starajcie się w danym momencie zawsze walczyć tylko z jedną lub maksymalnie dwoma Wenjie. Szukajcie też okazji do ataków z zaskoczenia, w tym również do ataków skrytobójczych z użyciem maczety.
Zebranie rezyduum (Harvest the residuum)

Po zabiciu ostatniej Wenjie (przemieni się ona w duży nieruchomy twór) wróćcie się do tablicy z przyczepionymi notatkami i znajdźcie w pobliżu niej przenośne urządzenie zbierające (Portable Harvester) - pokazuje je powyższy obrazek. Colt zacznie je przenosić.

Dotrzyjcie z urządzeniem do ostatniej pokonanej Wenjie i użyjcie go na jej szczątkach żeby je zassać i pozyskać rezyduum.
Podłączenie urządzenia zbierającego (Plug in the harvester)

Z "napełnionym" urządzeniem musicie dotrzeć do znajdującego się w laboratorium infuzora. Włóżcie urządzenie zbierające do bocznego slotu.
Aktywowanie eksperymentu (Activate the experiment)


Pozostało już tylko aktywować eksperyment - musicie w tym celu wejść bohaterem do dużej komory (obrazek 1), a następnie użyć hakofalówki do uruchomienia urządzenia na odległość (obrazek 2 - zwróćcie się w stronę przycisku z wyjętym gadżetem żeby namierzyć miejsce do hakowania i przytrzymajcie L1).

Colt zginie w tym momencie (nie jest to żaden błąd, tylko zaplanowana akcja) i po odrodzeniu się na plaży będziecie dysponowali mechaniką zbierania rezyduum ze świata gry.
System gromadzenia i zużywania rezyduum dokładniej opisaliśmy na stronie Zachowanie mocy i broni - jak?. Oto przypomnienie jego najważniejszych założeń:
- Rezyduum możecie zdobywać dzięki zabijaniu i "pochłanianiu" wizjonerów oraz dzięki wchodzeniu w interakcję z błyszczącymi obiektami ze świata gry.
- Rezyduum możecie wydawać pomiędzy misjami na nasycanie wyposażenia (Infuse Gear) - zdobytych w ramach danej Pętli mocy, broni, tabliczek i ulepszeń. Spowoduje to, że zostaną one z Wami już na stałe i nie stracicie ich.
- Zgromadzone niepotrzebne przedmioty możecie poświęcać żeby uzyskać trochę rezyduum na inne "zakupy".
- Niewykorzystane rezyduum przepada po ukończeniu dnia lub gdy Colt zginie (jeśli użyta została Powtórka to możecie dotrzeć do jego pozostałości i odzyskać rezyduum).
Polecamy zająć się teraz innymi misjami z zakładki Tropy arsenału po to żeby odblokować i zachować dzięki rezyduum każdą z głównych mocy (tabliczek). Pozwoli Wam to zacząć korzystać regularnie z mocy w kolejnych wyprawach żeby ułatwiać sobie ich zaliczanie.
0
Komentarze czytelników
ighar Legionista
A takie pytanie dotyczące bezpośrednio gry, bo zdobyłem umiejętność `przesunięcie`, wydałem rezyduum żeby ją zachować. Zginąłem, a teraz nie mam jej do wyboru, a kolejne zabicie wizjonera daje tylko ulepszenie do tej umiejętności, to jakiś bląd gry?
Stranger. Senator

Czy na miejsce Przesunięcia zabrałeś inną nową moc od pokonanego wizjonera? To może powodować występowanie tego problemu. Ja miałem podobny z (zachowanymi) broniami, ale rozwiązał się po awansowaniu do kolejnej pętli. Jeśli nawet kolejnego dnia nie będziesz miał dostępu do tej mocy, to obstawiałbym niestety buga.
TobiAlex Legend
Wszelkie kody itp. itd. w grze są generowane losowo. Każdy gracz będzie miał inny kod, więc podawanie ich w poradniku jest bezcelowe.
majkol3d Legionista

Uzupełnię tylko, że w ostatniej próbie zaraz przy wejściu jest dziura w ścianie zasłonięta deskami, za którą znajduje się urządzenie zakłócające tabliczki. Jeśli się je zdezaktywuje, to można korzystać z tabliczek w tej próbie.
best.nick.ever Generał

Wasze poradniki potrzebują liftingu. Bałagan. Faq i porady na start, od tego zacznijcie. Niektórych misji nawet nie jestem w stanie znaleźć, może to wina kolejnych patchy. Ale te "porady na start" i omawiacie moce, bronie. To nie start, to coś co się liczy dużo później. W poradach na start to wpiszcie to co często robicie, skopiujcie manual. 
I to: opisaliśmy w solucji. Link? Cokolwiek?
Lukas1983 Centurion
15-20 godzin na przejście gry? Mam już 14 godzin, a dopiero zabiłem Charliego Montague. Na moje oko, znając gry Arkane i będąc fanem serii Dishonored, to ukończenie Deatloop zajmie mi co najmniej 35 godzin.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
