Wielkie Archiwa - dachy | Opis przejścia Dark Souls 3
Aktualizacja:
Wielkie Archiwa - dachy

Zaraz po wyjściu na dach zejdź po drabinie i przejdź w stronę dużego placu, znajdującego się z prawej strony. Przy ciele znajdziesz tam Grudkę tytanitu, jednakże zaraz po zbliżeniu się do krawędzi uważaj na nadlatującego gargulca. Zastosuj znaną już taktykę, czekając, aż przeciwnik się odsłoni, co umożliwi Ci własny atak. Z tego miejsca możesz też podejść do krawędzi z prawej strony, gdzie możliwe jest zeskoczenie na niżej położony dach. Gdy uda Ci się to zrobić przejdź do jego końca, aby zebrać kolejną Grudkę tytanitu i wrócić do Wielkich Archiwów, przy moście, na którym pokonałeś czarodzieja.

Kawałek dalej na dachu (należy przejść do jego końca) znajdziesz Duszę zmęczonego wojownika, której strzeże kolejny gargulec. Pokonaj go i wejdź na szczyt dachu, po lewej stronie powinieneś teraz zauważyć dwie migoczące jaszczurki. Zabij je błyskawicznie, gdyż w chwilę po wybiegnięciu na dach dołączy kolejny gargulec. Za jaszczurki otrzymasz odpowiednio Ciężki klejnot i Migoczący tytanit oraz Ostry klejnot i Migoczący tytanit.

Zeskocz teraz na dół, gdzie już z góry możesz zauważyć stłoczonych wokół szamana przeciwników. Najlepiej jest ich ominąć lub też, jeżeli koniecznie chcesz ich pokonać, uciekać na jeden z dwóch bocznych daszków licząc na to, że odciągniesz przeciwników pojedynczo. Warto także spróbować, jeszcze przed zeskokiem na dół, wymierzyć i skoczyć prosto na szamana, od razu go atakując. Możliwe wtedy jest zatrzymanie natychmiastowej transformacji przeciwników.

Niezależnie od wybranej metody na dole znajdziesz Pusty klejnot. Na drugim końcu natomiast możesz przeskoczyć na niżej położony dach (screen), gdzie znajdziesz 3 Łuski z tytanitu oraz balkonik prowadzący prosto do wnętrza archiwów.
Uwaga: Jeżeli wysłałeś Greirata na trzecie poszukiwania do Zamku Lothric znajdziesz tu również jego ciało.

Wróć teraz na dach, do miejsca, gdzie pokonałeś dwóch gargulców i zabiłeś dwie jaszczurki. Możesz stąd udać się lekko do góry, w lewo lub też przeskoczyć na balkon z prawej strony. Obie drogi doprowadzą Cię do tego samego miejsca.
Idąc w lewo dojdziesz na większy dach, gdzie znów musisz uporać się z gargulcem. W miejscu pokazanym na screenie możesz zeskoczyć do środka pomieszczenia. Zabij pojedynczego przeciwnika, a następnie zbierz Żar oraz Fragment kości nieumarłego. Nie zapomnij także kopnąć drabiny na dół, odblokowując w ten sposób skrót.

W korytarzu dalej, za misą z woskiem, uważaj na wiszących u sufitu przeciwników (najlepiej zrzuć ich nim przejdziesz). Na końcu pokonaj rycerza, uważając na ataki, gdyż nie masz tutaj dużo miejsca do manewrowania. Po jego zabiciu możesz spokojnie zebrać z balkonu Grudkę tytanitu. Jest to ten sam balkon na który mogłeś zeskoczyć z dachu, w konsekwencji dochodząc do tego miejsca, tylko od drugiej strony.

Dalsza droga prowadzi na zewnątrz - wyjście znajdziesz niedaleko wanny z woskiem. Na dużym placu czeka Cię niemiła niespodzianka, w postaci trzech silnych przeciwników. Jeden z nich będzie walczył toporem, drugi ostrzeliwał Cię z łuku, a w przypadku zbliżenia się wyciągnie dwie katany, natomiast trzeci przeciwnik utrudni Ci życie czarami. Postaraj się zwabić wroga z toporem w stronę fontanny, gdzie będziesz poza zasięgiem strzał oraz czarów. Następnie, po szybkim rozprawieniu się z nim (nie daj mu się uleczyć), podbiegnij w pierwszej kolejności do maga (jest mniej wytrzymały), a dopiero później do przeciwnika z katanami. W przypadku dużych problemów postaraj się przy pierwszym podejściu zabić chociaż jednego przeciwnika, gdyż wrogowie ci po śmierci znikają permanentnie.
Uwaga: Warto najpierw przebiec obok przeciwników, aby odblokować znajdujący się za nimi skrót. Winda prowadzi prosto przed wejście do archiwów, tuż przy ognisku. W przypadku śmierci w tej walce zaoszczędzisz wtedy spory kawałek drogi.
Za przeciwników otrzymasz Onikiri i Ubadachi, Kostur kryształowego mędrca oraz Złotoskrzydłą tarczę. Po drodze do pomieszczenia z windą możesz również podnieść Dużą duszę przygnębionego rycerza leżącą na schodach.

Zaraz po odblokowaniu windy możesz skierować się po schodach do góry, w stronę końcowego bossa w tej lokacji. Warto jednak wcześniej odbić po schodach w lewo, zaraz po opuszczeniu pomieszczenia z windą. Przy pierwszej kopule znajdziesz Duszę przygnębionego rycerza. Następnie wyjdź po kolejnych schodach i obejdź duża kopułę do końca, gdzie znajdziesz spory, kwadratowy dach (screen). Leżący tam przedmiot to kolejny Fragment estusa do kolekcji.
Następnie podejdź jeszcze raz do dużej kopuły i wyjdź po schodach z prawej strony, u szczytu których znajdziesz drabinę. Prowadzi ona do samej góry, gdzie przy ciele leży Pierścień łowcy.

W czasie eksploracji zapewne zauważyłeś trzech skrzydlatych rycerzy w złotych zbrojach, którzy zeskoczyli z góry. Gdy to zrobią w pierwszej chwili oddal się od nich, pozwalając im rozejść się po dachu. Umożliwi to zaatakowanie każdego z rycerzy w pojedynkę. Uważaj na przeciwników, gdyż wrogowie Ci są może i powolni, ale przy trafieniu otrzymasz ogromne obrażenia. Najgroźniejsze ataki to błyskawice wydobywające się z ziemi (wokół rycerza pojawia się jasna poświata) oraz zabójcze młynki, które trwają przez kilka chwil, mając przy tym spory zasięg (najlepiej będzie odbiec kawałek, zablokowanie lub uniknięcie całego ataku może być bardzo trudne). Swojej szansy przy każdym kolejnym rycerzu upatruj w momencie, gdy odleci kawałek lub też zaatakuje swoją bronią, wbijając ją w ziemię. Pokonanie każdego skrzydlatego rycerza (w jednym podejściu, wrogowie odrodzę się po śmierci, gdy nie zabijesz wszystkich) zostanie nagrodzone cenną Sztabą tytanitu.

Gdy już uporasz się z niebezpieczeństwem wejdź do budynku, którego strzegli rycerze. W środku znajdziesz dziurę umożliwiającą zeskoczenie niżej, na drewniane bele. Znajdziesz się na poddaszu Wielkich Archiwów. Zeskocz jeszcze raz niżej, do klatki z piórami, gdzie znajdziesz Pilary boskiego światła. Następnie znowu zeskocz niżej, na konstrukcję i przejdź do końca - tam leży Poświęcony klejnot. Ostatecznie zlokalizuj larwiastego przeciwnika, który wystrzeliwuje w Twoją stronę pociski. Ostrożnie zbliż się do niego, aby nie spaść i zaatakuj, spychając go najprawdopodobniej w przepaść. Za nim znajdziesz drabinę, po zejściu możesz otworzyć dwie skrzynie. Znajdziesz w nich 2x Migoczący tytanit oraz Boskie błogosławieństwo. Na koniec wyjdź przez okno, w miejscu jednego z wejść na dach.

Ostatecznie od miejsca, w którym odblokowałeś windę zjeżdżającą obok ogniska w Wielkich Archiwach udaj się do góry, w stronę odległego budynku, znajdującego się u szczytu schodów.
Kawałek za schodami natkniesz się na drewniane barykady, za którymi poustawianych jest sporo nieumarłych. Postaraj się atakować ich jak najszybciej, możesz pryz tym niszczyć barykady, aby od razu kolejny cios trafiał przeciwnika. Gdy wyczyścisz teren z około połowy wrogów musisz uważać dodatkowo na kuszników, oraz jednego Lothrickiego rycerza, który zejdzie z góry. Odciągnij go poza zasięg bełtów i tam rozpraw się z nim w pojedynkę.

Gdy uda Ci się oczyścić teren z nieumarłych czeka Cię kolejna niespodzianka w postaci trzech rycerzy. Są to ostatni przeciwnicy stojący na drodze do odblokowania skrótu oraz areny, więc możesz spróbować ich po prostu ominąć. W przeciwnym wypadku najpierw odciągnij od grupy rycerza z toporem, a następnie postaraj się zrobić to z włócznikami. Tutaj sprawa może być trudniejsza (ciężko ich rozdzielić) - poczekaj, aż zejdą na sam dół schodów, a jeden z nich odwróci się, wychodząc do góry. Gdy drugi przeciwnik będzie na dole użyj łuku bądź Noży do rzucania, aby zwrócić swoją uwagę. Dystans dzielący rycerzy powinien być wystarczający, aby zaatakował Cię tylko jeden.

Przed samą areną prowadzącą do bossa Lothrica i Loriana odbij w prawo, do winy. Odblokujesz w ten sposób skrót, niedaleko miejsca walki z bossem Zbroja zabójcy smoków. Ponadto winda działa podobnie jak winda w katedrze w Osadzie Nieumarłych. Będąc na dole wejdź na windę, ale nie wciskaj przycisku, tylko ustaw się za nim. Następnie przetocz się w taki sposób, aby winda pojechała do góry bez Ciebie. Gdy nadjedzie nowa winda zjedź na dół, gdzie znajdziesz Sztabę tytanitu.
Na koniec wróć do góry i rozpraw się z książętami. Przed walką możesz wezwać do pomocy Sirris (jeżeli podążałeś jej questem) oraz Orbecka (gdy oddałeś mu wszystkie zwoje i wykupiłeś każdy czar, jego znak przywołania znajdziesz na zewnątrz, przed podwójnymi drzwiami prowadzącymi do bossa). W przypadku skorzystania z ich pomocy warto skupić się na Lothricu, gdy Lorian atakuje sojuszników, i dążyć do szybkiego zakończenia walki.
Uwaga: W tym momencie pokonałeś 4 Władców Popiołów. Możesz wrócić do Kapliczki Zjednoczenia i ustawić ich popioły na odpowiednich tronach, aby zainicjować ostatnią walkę i zakończyć grę. Jeżeli nie chcesz jeszcze tego robić udaj się do jednej z lokacji, które mogłeś pominąć, tj. Ogrodów Zatraconego Króla, Zapomnianych Grobów, czy na Szczyt Arcysmoków.
0
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
- Opis przejścia
- Dark Souls 3 - lista zadań
- Mapa świata | Opis przejścia Dark Souls 3
- Cmentarz Popiołu | Opis przejścia Dark Souls 3
- Kapliczka Zjednoczenia | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wysoka Ściana Lothric | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wysoka Ściana Lothric - od ogniska Wieża na ścianie | Opis przejścia
- Kapliczka Zjednoczenia - wieża | Opis przejścia Dark Souls 3
- Osada Nieumarłych - Początek | Opis przejścia Dark Souls 3
- Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga na wprost | Opis przejścia
- Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga w prawo przez most | Opis przejścia
- Osada Nieumarłych - droga na dół | Opis przejścia Dark Souls 3
- Ofiarna Droga | Opis przejścia Dark Souls 3
- Ofiarna Droga - bagno | Opis przejścia Dark Souls 3
- Katedra Głębin - na zewnątrz | Opis przejścia Dark Souls 3
- Katedra Głębin - w środku | Opis przejścia Dark Souls 3
- Twierdza Farrona | Opis przejścia Dark Souls 3
- Carthuskie Katakumby | Opis przejścia Dark Souls 3
- Niegasnące Jezioro | Opis przejścia Dark Souls 3
- Irithyll w Mroźnej Dolinie | Opis przejścia Dark Souls 3
- Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki | Opis przejścia Dark Souls 3
- Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3
- Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3
- Lochy Irithyllu | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zbeszczeszczona Stolica - powrót do Lochów Irithyllu | Opis przejścia
- Zbeszczeszczona Stolica - droga do Yhorma Giganta | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zamek Lothric | Opis przejścia Dark Souls 3
- Ogród Zatraconego Króla | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zapomniane Groby | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wielkie Archiwa | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wielkie Archiwa - dachy | Opis przejścia Dark Souls 3
- Szczyt Arcysmoków | Opis przejścia Dark Souls 3
- Piec Pierwszego Płomienia | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zakończenia | Opis przejścia Dark Souls 3
- Opis przejścia
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Zaczalem Grac w ta z deka dziwna i trudna gre!!Tworcy utrudnili ta gre raczej celowo ze jest mnostwo znakow zapytani a czasami ryzykownych decyzji szczegolnie z ulepszaniem rynsztunku i postaci!!-Gra Ciekawa ale uniki i bloki sorki sa zbyt malo realistyczne.Koles mnie wali po bloku 4 razy i mnie zabija wiec lipa Mocna!!No i unik z przewrotem sorki ale za wolny i malo praktyczny w walce no chyba ze sloniem a nie dynamicznym silnym szybkim przeciwnikiem.Rozkminiam gre powoli mam nadzieje ze bedzie duzo wiecej uderzen i kombosow bo 4 to troche za malo!!WIESIEK CIAGLE NAJLEPSZY!!A GRAM JUZ 4 RAZ HEHE
tukaram3030 Pretorianin
Sorki Ja mam juz 122 level i nie moge juz rozwijac staminy wytrzymalosci zielony pasek chyba najwazniejszy zaraz po pasku zycia stanak mi na 40 leveleu!!??--Czy u kogos innego bede mogl podbic ten level wyzej odnosnie wytrzymalosci czy juz lipa i koniec i ulepszanie reszty zdolnosci?!?!
tukaram3030 Pretorianin
Witam Ponownie.Uwaga Bardzo Wazne Info Nie sprzedawajcie ani nie zurzywajcie Dusz z Bossow bo nie mozna pozniej ich odzyskac i Stworzyc Unikatowych Specialnych broni albo innego sprzetu typu zbroja lub zwoje !!Dla mnienkuz za pozno kilka pieknych mieczy mi PRZEPADLO.MAM NADZIEJE Z ZROBIA PATCH NA NOWA GRE PLUS +++ ZEBY ZAGRAC ZNOW NIE TRACAC PUNKTOW DOSWIADCZENIA JAK W 1 I 2 CZESCI!!--POZDRO
tukaram3030 Pretorianin
DRODZY TWORCY KIEDY WYJDZIE JAKIS PATCH DO GRY I CZY JEST JAKIS ORGINALNY KONKRETNY PORADNIK!!BO podpowiedzi tutaj czesto nie jasne!!Mam 197 level i nie moge ukonczyc gry !!??POZDRO
tukaram3030 Pretorianin
Sorki mam pytanie jak wlaczyc uzyc figurki z gestami na padzie ps4 ??!!Bo sa misje ktore mozna aktywowac tylko w ten sposob!!JAK TO ZROBIC BO K...A NIC NIGDZIE NIE ME!!WKURZAJACA JEST TA GRA POD TYM WZGLEDEM ZE PROSTE RZECZY REAKCJE SA POYKRYWANE I NIE MA TEGO W PORADNIKACH KTORE SA I TAK MOCNO POKRECONE!!--I JAK PRZYWOLAC KOGOS DO POMOCY?!--BO NIE MIGE URZYC RYSIKA I INNYCH RZECZY ABY TO ZROBIC SA PO PROSTY ZABLOKOWANE!!??@--O CO DO CH..A CHODZI Z TYM!!--MAM 202 LEVEL I NIE MOGE SKONCZYC GRY GRAM 4 MIESIAC DO HOLERY JASNEJ!!TRACE SZACUNEK DO TEJ GRY I MECZACYCH SEKRETOW NA KTORE NIE MOGE ZNALESC ODPWOWIEDZI W PORADNIKACH!!SORKI ALE MASAKRA JAKAS!!POMOZCIE GRACZE PROSZE!!
tukaram3030 Pretorianin
ABY WEZWAC KOGOS DO POMOCY TO MUSZE MIEC WYKUPIONY MULTIPLAYER CZY JAK DO JASNEJ CIASNEJ??--JESTEM ROZPALONY I NIE MOGE URZYC RYSIKA ITP.O CO CHODZI K...A MAC!!
tukaram3030 Pretorianin
Zaczalem grac po raz 3 w ta intrygujaca Klimatyczna gre z 4 zakonczeniami!!-I znow Odczuwam Frajde i wkurzenie jak nie moge pokonac ktoregos Bossa i Suoer Satysfakcje jak pokonam i wzmocnie jakis Wypasiony Mieczyk!!--Czas na pozostale Zakonczenia!!-Pozdro dla Graczy Fanow tej Gry!!-Moze za pare latek Zrobia 4 czesc !!Pewnie Mnistwo Fanow czeka na to!!
tukaram3030 Pretorianin
Szkoda ze Nie Dodali kilku Bardziej Realnych Unikow Blokow i Super Uderzen Kombosow!!Moze w nastepnej czesci!+
berial6 Legend
@ poprzednie 20 wiadomości
Właśnie dlatego nikt nie chce zaglądać do tych poradników
P.S. tak, kolega tukaram nadal leci na amfie, czasem nawet bardziej srogiej
universum0 Junior
U mnie to nie działa. Gadałem z gościem w klatce, o babci, która już nie wróci, a potem idę do gościa z klatką na plecach i on mnie atakuje, próbowałem kilka razy i wciąż to samo. Co robię nie tak?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
