Jak rozwijać postać? (buildy) | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
Ten rozdział wyjaśnia jak inwestować punkty umiejętności, żeby stworzyć silnego i wszechstronnego bohatera. Znajdziesz tutaj również dwie proponowane ścieżki rozwoju postaci. Jedna skupia się na zręczności, a druga na sile.
Aktualizacja:
Jak rozwijać postać? (buildy)
Rozwój postaci w Dark Souls III nie jest skomplikowany, ale wymaga odpowiedniej wiedzy i dobrego planowania. Szczególnie nowi gracze mogą mieć problem z poprawnym oszacowaniem jaki poziom konkretnej statystyki jest odpowiedni i co warto rozwijać, żeby osiągnąć założone cele. Zadaniem niniejszego rozdziału jest wyjaśnienie systemu rozwoju i pomoc w stworzeniu zadowalającego buildu bohatera.
Uniwersalne statystyki
Podstawową statystyką potrzebną każdej klasie jest witalność. Powinna być ona podnoszona raz na 2-3 poziomy, aż do osiągnięcia ok. 20-25 punktów. To ona odpowiada za ilość zdrowia posiadanego przez bohatera. Dzięki wysokiej witalności nie zginiesz od jednego potężnego ciosu i będziesz miał więcej czasu na zapoznanie się z atakami przeciwnika.
Drugą uniwersalną statystyką jest wigor. Zwiększa on twoją wytrzymałość na ataki fizyczne oraz truciznę i przede wszystkim podnosi udźwig. Udźwig nie tylko pozwala nosić cięższe zbroje, ale umożliwia również wyposażenie się w kilka broni jednocześnie i szybsze poruszanie się. Posiadając duży udźwig będziesz mógł nosić średnią zbroję i jednocześnie wykonywać błyskawiczne uniki. Z małym udźwigiem nawet niezbyt ciężki pancerz może ograniczać twoje ruchy. Wigor warto podnosić raz na kilka poziomów, jak poczujesz, że twoja postać jest zbyt ociężała w preferowanym przez ciebie pancerzu. Nie warto jednak przesadzać, gdyż w grze można znaleźć pierścienie podnoszące udźwig.
Szczęście to statystyka, która odpowiada za częstotliwość znajdywania przedmiotów przy ciałach wrogów, zwiększa szansę na zatrucie przeciwnika lub wywołanie u niego krwotoku oraz podnosi odporność na klątwy. Statystyka ta warta jest rozwoju tylko wtedy jeśli pragniesz używać unikalnych broni skalujących się ze szczęściem lub w odpowiedni sposób przerobisz posiadaną broń u kowala. Bronie tego typu zdobywasz na późniejszym etapie gry, więc rozwijając szczęście od początku będziesz miał mocno utrudniony start. Z tego powodu statystyka ta zalecana jest dla bardziej doświadczonych graczy lub przy drugim przechodzeniu gry.
Build na siłę

Siła to najważniejsza statystyka dla bohatera walczącego wręcz ciężkimi i powolnymi broniami, takimi jak topory, gigantyczne pałki czy dwuręczne miecze. Zadają one bardzo duże obrażenia, ale są wolne, więc wymagają dobrego wyczucia. Źle wymierzony cios może wystawić naszego bohatera na poważne obrażanie. Przy odpowiednio wysokiej sile możliwe jest używanie broni dwuręcznej oraz tarczy jednocześnie. Jeżeli nastawiasz się na taki styl walki, zainwestuj w siłę 28-34 punktów, wydając punkt mniej więcej co drugi/trzeci poziom.
Decydując się na siłę powinieneś dodatkowo rozwijać wytrzymałość. Dzięki niej będziesz miał większą ilość energii wymaganej do wykonywania uników, bloków oraz ataków. Z małą ilością wytrzymałości już po pierwszym zamachu dwuręczną bronią, twoja postać będzie musiała się wycofać. Duża wytrzymałość umożliwi ci natomiast wykonywanie trzech lub czterech zabójczych ciosów pod rząd. Wytrzymałość warto rozwijać w podobnym tempie jak witalność, do poziomu 20-25 punktów.
Przez to, że bronie skalujące się z siłą są bardzo ciężkie, warto zainwestować kilka punktów w wigor, żeby zwiększyć swój udźwig. Dzięki temu będziesz mógł nosić olbrzymi dwuręczny miecz, a jednocześnie wykonywać błyskawiczne przewroty. 12-15 punktów to minimum, a jak nastawiasz się na ciężką zbroję, to warto pomyśleć o 20 punktach.
Nawet skupiając się przede wszystkim na sile, nie warto zapominać o zręczności. Wiele broni skaluje się z oboma tymi statystyk, więc każdy punkt zręczności mniej lub bardziej zwiększy twoje obrażenia. Najlepszym pomysłem jest zwiększanie zręczności do poziomu, którego wymaga interesująca nas broń. Część mieczy dwuręczny może mieć w wymaganiach np. 28 siły oraz 12 zręczności. Nie posiadając wymaganych statystyk będziemy zadawać dużo mniejsze obrażenia.
Wiarę i inteligencję warto zwiększać tylko wtedy, jeśli chcemy używać konkretnej broni lub kilku podstawowych zaklęć czy cudów.
Pozostałe punkty wydawaj proporcjonalnie na siłę, witalność oraz wytrzymałość.
UWAGA! Build na siłę może mieć problem z używaniem łuków, ale posiada alternatywę w postaci kusz.
Build na zręczność

Zręczność jest najważniejsza dla bohatera walczącego wręcz lekkimi broniami albo na dystans za pomocą łuku. Postać stawiająca na zręczność ma do wyboru m.in. sztylety, łuki, potężne katany czy bułaty. Może również wyposażyć się w tarczę lub dwie bronie jednocześnie. Bronie tego typu zadają mniejsze obrażenia, ale są dużo szybsze, przez co możesz nimi atakować tak często, że przeciwnik często nie będzie w stanie odpowiedzieć. Podobnie jak w przypadku buildu na siłę, zainwestuj w zręczność ok. 28-34 punktu, wydając punkt raz na dwa lub trzy poziomy.
Drugą ważną statystyką jest wytrzymałość. Dzięki niej wzrośnie ilość twojej energii, przez co będziesz mógł częściej blokować, atakować oraz wykonywać uniki. Przy dużej zręczności twoja postać zmieni się w prawdziwą maszynę do mielenia mięsa, którą trudno będzie zatrzymać. Zainwestuj w nią ok. 20-25 punktów.
Dla szybkiego wojownika wigor nie jest bardzo istotny, bo większość jego ekwipunku waży dość mało. 12-15 punktów powinno wystarczyć, ale możesz też nastawić się na szybkie bronie i ciężkie zbroje. Wtedy warto zainwestować w udźwig nieco więcej.
Zręczność to twoja główna statystyka, ale część broni wymaga również odpowiedniego poziomu siły. Zwiększaj ją wtedy, jeśli jest to niezbędne do korzystania z danego przedmiotu. W przypadku broni dwuręczny warto pamiętać, że można nimi zadawać pełne obrażenia nie posiadając podanej w wymaganiach siły. Jedyny warunek to używanie jej w obu dłoniach (nie możesz wtedy mieć tarczy). Nie musisz się też przejmować tym, że wydane w siłę punkty okażą się zupełnie zmarnowane. Nawet obrażenia broni nastawionych na zręczność skalują się w mniejszym lub większym stopniu z siłą.
Wiarę i inteligencję warto zwiększać tylko wtedy, jeśli chcemy używać konkretnej broni lub kilku podstawowych zaklęć czy cudów.
Pozostałe punkty wydawaj proporcjonalnie na zręczność, witalność oraz wytrzymałość.
0
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
- Pytania i odpowiedzi
- Jaką klasę wybrać na początek? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak rozwijać postać? (buildy) | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak pokonać kraby na Ofiarnej Drodze? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak zresetować punkty umiejętności? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Gdzie znaleźć ptasiego handlarza (Crow's Merchant)? | Pytania i odpowiedzi
- Jak dostać się na dach Kapliczki Zjednoczenia bez kupowania klucza? | Pytania i odpowiedzi
- Gdzie znaleźć wszystkie Fragmenty estusa? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak dostać się do Niegasnącego Jeziora? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak dostać się do Zapomnianych Grobów? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak dostać się na Szczyt Arcysmoków? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Gdzie znaleźć wszystkie Fragmenty kości nieumarłego? | Pytania i odpowiedzi
- Jak odblokować wszystkie gesty? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Jak tworzyć przedmioty z dusz bossów? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Gdzie szybko zdobywać dusze? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3
- Pytania i odpowiedzi
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Zaczalem Grac w ta z deka dziwna i trudna gre!!Tworcy utrudnili ta gre raczej celowo ze jest mnostwo znakow zapytani a czasami ryzykownych decyzji szczegolnie z ulepszaniem rynsztunku i postaci!!-Gra Ciekawa ale uniki i bloki sorki sa zbyt malo realistyczne.Koles mnie wali po bloku 4 razy i mnie zabija wiec lipa Mocna!!No i unik z przewrotem sorki ale za wolny i malo praktyczny w walce no chyba ze sloniem a nie dynamicznym silnym szybkim przeciwnikiem.Rozkminiam gre powoli mam nadzieje ze bedzie duzo wiecej uderzen i kombosow bo 4 to troche za malo!!WIESIEK CIAGLE NAJLEPSZY!!A GRAM JUZ 4 RAZ HEHE
tukaram3030 Pretorianin
Sorki Ja mam juz 122 level i nie moge juz rozwijac staminy wytrzymalosci zielony pasek chyba najwazniejszy zaraz po pasku zycia stanak mi na 40 leveleu!!??--Czy u kogos innego bede mogl podbic ten level wyzej odnosnie wytrzymalosci czy juz lipa i koniec i ulepszanie reszty zdolnosci?!?!
tukaram3030 Pretorianin
Witam Ponownie.Uwaga Bardzo Wazne Info Nie sprzedawajcie ani nie zurzywajcie Dusz z Bossow bo nie mozna pozniej ich odzyskac i Stworzyc Unikatowych Specialnych broni albo innego sprzetu typu zbroja lub zwoje !!Dla mnienkuz za pozno kilka pieknych mieczy mi PRZEPADLO.MAM NADZIEJE Z ZROBIA PATCH NA NOWA GRE PLUS +++ ZEBY ZAGRAC ZNOW NIE TRACAC PUNKTOW DOSWIADCZENIA JAK W 1 I 2 CZESCI!!--POZDRO
tukaram3030 Pretorianin
DRODZY TWORCY KIEDY WYJDZIE JAKIS PATCH DO GRY I CZY JEST JAKIS ORGINALNY KONKRETNY PORADNIK!!BO podpowiedzi tutaj czesto nie jasne!!Mam 197 level i nie moge ukonczyc gry !!??POZDRO
tukaram3030 Pretorianin
Sorki mam pytanie jak wlaczyc uzyc figurki z gestami na padzie ps4 ??!!Bo sa misje ktore mozna aktywowac tylko w ten sposob!!JAK TO ZROBIC BO K...A NIC NIGDZIE NIE ME!!WKURZAJACA JEST TA GRA POD TYM WZGLEDEM ZE PROSTE RZECZY REAKCJE SA POYKRYWANE I NIE MA TEGO W PORADNIKACH KTORE SA I TAK MOCNO POKRECONE!!--I JAK PRZYWOLAC KOGOS DO POMOCY?!--BO NIE MIGE URZYC RYSIKA I INNYCH RZECZY ABY TO ZROBIC SA PO PROSTY ZABLOKOWANE!!??@--O CO DO CH..A CHODZI Z TYM!!--MAM 202 LEVEL I NIE MOGE SKONCZYC GRY GRAM 4 MIESIAC DO HOLERY JASNEJ!!TRACE SZACUNEK DO TEJ GRY I MECZACYCH SEKRETOW NA KTORE NIE MOGE ZNALESC ODPWOWIEDZI W PORADNIKACH!!SORKI ALE MASAKRA JAKAS!!POMOZCIE GRACZE PROSZE!!
tukaram3030 Pretorianin
ABY WEZWAC KOGOS DO POMOCY TO MUSZE MIEC WYKUPIONY MULTIPLAYER CZY JAK DO JASNEJ CIASNEJ??--JESTEM ROZPALONY I NIE MOGE URZYC RYSIKA ITP.O CO CHODZI K...A MAC!!
tukaram3030 Pretorianin
Zaczalem grac po raz 3 w ta intrygujaca Klimatyczna gre z 4 zakonczeniami!!-I znow Odczuwam Frajde i wkurzenie jak nie moge pokonac ktoregos Bossa i Suoer Satysfakcje jak pokonam i wzmocnie jakis Wypasiony Mieczyk!!--Czas na pozostale Zakonczenia!!-Pozdro dla Graczy Fanow tej Gry!!-Moze za pare latek Zrobia 4 czesc !!Pewnie Mnistwo Fanow czeka na to!!
tukaram3030 Pretorianin
Szkoda ze Nie Dodali kilku Bardziej Realnych Unikow Blokow i Super Uderzen Kombosow!!Moze w nastepnej czesci!+
berial6 Legend
@ poprzednie 20 wiadomości
Właśnie dlatego nikt nie chce zaglądać do tych poradników
P.S. tak, kolega tukaram nadal leci na amfie, czasem nawet bardziej srogiej
universum0 Junior
U mnie to nie działa. Gadałem z gościem w klatce, o babci, która już nie wróci, a potem idę do gościa z klatką na plecach i on mnie atakuje, próbowałem kilka razy i wciąż to samo. Co robię nie tak?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
