Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki | Opis przejścia Dark Souls 3
Aktualizacja:
Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki
Odbijając przed wejściem do katedry w lewo w rogu znajdziesz Duży odłamek tytanitu. Następnie schody zaprowadzą Cię do wejścia do kościoła, gdzie znajdziesz ognisko Kościół Yorshki.
Uwaga: Odbijając w prawo przed kościołem możesz również wejść do katedry od innej strony, omijając główne wejście. Przy ciele znajdziesz Duszę zmęczonego wojownika.

Jeżeli podążałeś za questem Anri znajdziesz ją przy ognisku. Porozmawiaj, aby otrzymać Pierścień złego oka oraz gest Cicha decyzja, za pomoc w poszukiwaniu Horace (Anri będzie tutaj, jeżeli go zabiłeś lub nie powiedziałeś jej o miejscu przebywania Horace). Ponadto jedna za statuetek znajdujących się w rogu pomieszczenia jest tak naprawdę zabójca z Londoru. Do Ciebie należy decyzja: jeżeli go zabijesz quest będzie kontynuowany w sposób, który pozwoli na spotkanie z Anri, ale nie pozwoli na wybranie jednego z alternatywnych zakończeń. Jeżeli zaś wyjdziesz bez zabijania zabójcy Anri zginie, ale możliwe będzie dzięki temu zakończenie gry w sposób alternatywny, związany razem z questami Yoela oraz Yurii.
Przy ołtarzu podnieś jeszcze Dowód otrzymanej umowy.
Wyjście na cmentarz

Skieruj się schodami na dół. Za murem, jeszcze przed wyjściem, znajdziesz Listę rycerzy. Następnie przejdź na wprost, gdzie przy krawędzi leży Niknąca dusza. Uważaj, gdyż w pobliżu czają się wrogowie, którzy mogą stać się niewidzialni. Jedynym sposobem na ich wcześniejsze zauważenie jest wypatrywanie ciemnej pary oczu. W przypadku ataku wróg ujawnia swoją obecność i znika po chwili - atakuj wtedy powietrze w pobliżu w nadziei, że zabijesz go podczas jego niewidzialności.

Kawałek wyżej, z prawej strony, znajdziesz ścieżkę, która doprowadzi Cię pod większy nagrobek (po drodze Niknąca dusza). Zabij przeciwnika nim ten ulegnie przemianie, a następnie zabierz Kość wiodącą do domu oraz Fragment kości nieumarłego leżący za nagrobkiem.

Uwaga: Jeżeli podążałeś questem Sirris i pomogłeś jej w walce na moście zostaniesz tutaj zaatakowany (użyj wcześniej Żaru) przez Creightona Wędrowca. Pojawi się on pod drzewem, naprzeciwko nagrobku. Uważaj na jego szaleńcze ataki toporem oraz szarżę i przygotowywany przez chwilę atak zza pleców - są one najgroźniejsze, jednakże wystarczy jeden unik, aby znaleźć się za plecami Creightona i zaatakować. Ponadto możesz spróbować tutaj małego fortelu, aby zakończyć walkę możliwie jak najszybciej (wróg sam będzie się leczył oraz uniemożliwiał leczenie Tobie, jeżeli zostaniesz trafiony rzucaną przez niego bombą): stój blisko krawędzi i uskocz, gdy Creighton Cię zaatakuje. Możliwe, że sam wpadnie wtedy w przepaść, jeżeli jednak nie dokończ dzieło, uderzając szybko raz, czy dwa. Powinno to być wystarczające, aby odesłać ducha w niebyt, za co otrzymasz Topór zabójcy smoków.
Uwaga 2: Wróć na most, na którym po raz pierwszy walczyłeś z Creigtonem, pomagając Sirris. Znajdziesz tam Zestaw z Mirry (Stalowa maska Creightona, Kolczuga z Mirry, Kolcze rękawice z Mirry i Kolcze nogawice z Mirry).

Wróć w stronę kościoła i odbij (ciągle będąc na cmentarzu) w lewo (mając schody prowadzące do kościoła za plecami). Po zejściu z zakręconych schodów uważaj na "niewidzialnego" przeciwnika w rogu. Podejdź do końca po lewej stronie, gdzie spotkasz trzy psy pożywiające się nad ciałem (screen). Jeżeli nie uda Ci się zwabić któregoś pojedynczo (np. Nożem do rzucania) skorzystaj z bomby i broni, która pozwoli na zabicie wszystkich psów jednocześnie. Nie daj się przy tym otoczyć, gdyż jest to silniejsza wersja znanych psów. Znajdziesz tutaj 8x Kukri oraz Zardzewiałą złotą monetę.

Następnie zejdź do ciemnego pomieszczenia, na wprost schodów, którym zszedłeś. Przyda Ci się tutaj pochodnia oraz kilka Bomb do rzucania lub czarów obszarowych. Zwróć uwagę na oczy, które będą na Ciebie patrzeć z dołu - to wszystko oczy przeciwników czołgających po ziemi i atakujących, gdy tylko się zbliżysz. Ponadto w środku tego pomieszczenia natkniesz się także na stojących wrogów, którzy potrafią na chwilę znikać. Nie są to może wytrzymali przeciwnicy, ale jest ich tutaj całkiem sporo, dlatego nie lekceważ zagrożenia.

W pomieszczeniu znajdziesz Niebieską pigułkę z robaka. Na górze (wyjście po drabinie z prawej strony) ostrożnie poruszaj się po drewnianym rusztowaniu, aby zebrać Kamień pokutny. Tutaj również czają się wrogowie, szczególnie pod koniec drogi (od wejścia po drabinie przejdź w prawo). Udaj się tam, aby moc zeskoczyć na drewnianą platformę położoną niżej. Znajdziesz tam skrzynię, a w niej Włócznię Yorshki. Ostatecznie kieruj się w stronę jasnego wyjścia, niezależnie, czy na górze, czy na dole - oba prowadzą w to samo miejsce.

Zejdź po schodach, a znajdziesz się przed zejściem do rzeki. Uważaj na kolejnych znikających przeciwników. Przed wejściem do wody odbij w prawo i przejdź do pierwszej wnęki, również z prawej strony. Mur może tutaj zostać zniszczony, ujawniając jaszczurkę, za zabicie której otrzymasz Migoczący tytanit.

Kawałek dalej natomiast, pod drzewem, spodziewaj się kilku niewidzialnych przeciwników. Gdy tylko zauważysz jakiegoś postaraj się zabić go przed zniknięciem, aby nie zostać otoczonym przez zbyt dużą grupę wrogów. Przy drzewie znajdziesz tutaj Krwawy klejnot, po jego zabraniu wróć się kawałek i wejdź do rzeki.

Z prawej strony znajdziesz Pierścień ofiary, uważaj jednak na przebudzającego się potwora. Na środku rzeki znajduje się natomiast Zielony pąk. Jeżeli nie pokonałeś w tej lokacji potwora znajdującego się na moście, zaraz po wejściu do Irithyll w Mroźnej Dolinie, niestety tym razem nie będzie tak kolorowo i stwór zeskoczy tutaj na dół. W przeciwnym wypadku droga będzie stała otworem
Znajdziesz tutaj Dużą duszę nieznanego żołnierza oraz, gdy skręcisz w prawo, Wielkie leczenie przy ciele robaka. Ponownie uważaj na przebudzające się stwory. Kawałek dalej idź wzdłuż muru, po drodze podnosząc Zielony pąk, a kawałek dalej kolejny. Wejście do pomieszczenia na wprost zaprowadzi Cię do ogniska Odległa posiadłość (dalej lokacja Lochy Irithyllu).
Uwaga: Jeżeli chcesz spotkać w ściekach Siegwarda, oczywiście o ile pomogłeś mu w studni w Katedrze Głębin, najpierw udaj się do ścieków, przed zapaleniem jakiegoś ogniska w Lochach Irithyllu.
Ścieki

W wodzie uważaj na znane już pająki, których tutaj jest całkiem sporo - unikaj gwałtownego przeczesywania tego miejsca, aby móc po kolei zabijać kolejnych przeciwników. W dwóch miejscach znajdziesz utaj Ciasto z łajna, natomiast na przeciwległym końcu znajdują się schody prowadzące do góry (przed nimi, jeszcze na dole, podnieś Popiół pokryty odchodami. Wyjdź na górę.
Uwaga: Jeżeli wysłałeś Greirata na drugie poszukiwanie do tejże lokacji i nie pomogłeś wcześniej Siegwardowi lub nie powiedziałeś, gdzie przebywa Greirat Niezłomnemu Łacie (jeżeli nie kupiłeś od niego zbroi Siegwarda), odszukasz tutaj jego prochy. Będą leżały w kącie, po pokonaniu Pontyfika Sulyvahna. Daj je Opiekunce Kapliczki, która zwiększy dzięki temu swój asortyment.

Znajdziesz się w kuchni, gdzie przy kominku wygrzewa się nie kto inny jak Siegward. W ramach wdzięczności za pomoc otrzymasz Emisję mocy oraz Siegbrau. Dostaniesz także dwa gesty (Toast i Sen), jeżeli jeszcze ich nie posiadasz. Znajdziesz tu także zupę z estusa, która może przydać się już za chwilę.

Z kuchni przejdziesz do dużej komnaty z jednym rycerzem stojącym na jej końcu. Podejście do niego od tyłu byłoby kuszące, jednakże jeżeli dobrze się obejrzysz zauważysz na balkoniku u góry innego rycerza, celującego do Ciebie z ogromnego łuku. Z tego względu najlepiej szybko przebiegnij na dole obok wroga, aby pobiegł za Tobą do małego przedsionka, zaraz za ścianą. Będziesz tutaj bezpieczny, gdyż nie dosięgną Cię pociski wystrzeliwane z góry i możesz spokojnie rozprawić się z wrogiem

Następnie wróć na chwilę do dużej sali, gdzie znajdziesz (z prawej strony) małe wejście, prowadzące po schodach do góry. U szczytu znajduje się jeszcze jeden rycerz - ściągnij go za sobą do tego samego przedsionka, aby raz jeszcze pozostać poza zasięgiem łucznika. Na koniec wbiegnij do góry po raz ostatni i rozpraw się z łucznikiem (po zbliżeniu się zacznie walczyć wręcz, uważaj jednak podbiegając, aby nie otrzymać z bliska potężnego trafienia strzałą).
Ostatecznie po walce przejdź na drugi koniec, gdzie znajdziesz trzy skrzynię zawierające Pierścień lwa, Młot Smougha oraz Boskie błogosławieństwo. Nie pozostało Ci teraz nic innego jak zejść na dół i wyjść z tego pomieszczenia.
Droga do bossa

Do góry poruszaj się powoli, zabijając każdego kolejno mijanego maga oraz psa. Pośpiech spowoduje, że zostaniesz zaatakowany przez zbyt wielu przeciwników, a magów możesz zauważyć tylko dzięki rzucanym w Twoją stronę czarom. Kolejne psy i magów znajdziesz u szczytu schodów, przy fontannie. Po drodze do tego miejsca zabierz Dużą duszę nieznanego żołnierza oraz Duży odłamek tytanitu, z ciała przewieszonego przez barierkę. Z lewej strony znajdziesz windę, dzięki której możesz odblokować skrót prowadzący blisko wejścia do katedry.
Uwaga: Jeżeli nie podążałeś do końca zgodnie z questem Yurii i uratowałeś Anri przed zabójcą zostaniesz w tej okolicy zaatakowany przez Białą zjawę Londoru, jeżeli użyłeś uprzednio Żaru.

Kierując się dalej wejdziesz do środka pomieszczenia, w którym pełno jest niewidzialnych przeciwników. Zamiast się nimi zajmować szybko zabierz Niebieskie pigułki z robaka i wejdź po schodach na górę, skąd ostrzeliwuje Cię dwójka magów. Zabij ich, a następnie zejdź po drabinie na dół, aby zebrać jeszcze jeden Duży odłamek tytanitu. Gdy to zrobisz wyjdź ostatecznie na zewnątrz, a znajdziesz się przed dużymi schodami, prowadzącymi prosto do miejsca walki z bossem. Z lewej strony wspomnianych schodów znajdziesz jeszcze Duszę zmęczonego wojownika.

Wejścia na arenę pilnuje dwóch ostatnich lodowych rycerzy. Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby z nimi walczyć w tej chwili, szybko przebiegnij obok i na końcu skręć w lewo. Tam po schodach pędź prosto do bramy, którą otwórz - odblokujesz w ten sposób skrót, niedaleko ogniska w kościele. Ostatecznie zabij przeciwników przy bramie oraz wspomnianych rycerzy, aby spokojnie móc zebrać znajdujący się zaraz za bramą Żar oraz Pierścień pierworodnego Słońca - aby go zdobyć podejdź do krawędzi naprzeciwko wejścia na arenę, gdzie możesz zeskoczyć na dół, na ołtarz.
Po zbadaniu lokacji pora udać się do komnaty bossa i zabić Pontyfika Sulyvahna. Przed wejściem na arenę znajdziesz 2 lub 3 znaki przywołania.
0
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
- Opis przejścia
- Dark Souls 3 - lista zadań
- Mapa świata | Opis przejścia Dark Souls 3
- Cmentarz Popiołu | Opis przejścia Dark Souls 3
- Kapliczka Zjednoczenia | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wysoka Ściana Lothric | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wysoka Ściana Lothric - od ogniska Wieża na ścianie | Opis przejścia
- Kapliczka Zjednoczenia - wieża | Opis przejścia Dark Souls 3
- Osada Nieumarłych - Początek | Opis przejścia Dark Souls 3
- Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga na wprost | Opis przejścia
- Osada Nieumarłych - od dużego placu, droga w prawo przez most | Opis przejścia
- Osada Nieumarłych - droga na dół | Opis przejścia Dark Souls 3
- Ofiarna Droga | Opis przejścia Dark Souls 3
- Ofiarna Droga - bagno | Opis przejścia Dark Souls 3
- Katedra Głębin - na zewnątrz | Opis przejścia Dark Souls 3
- Katedra Głębin - w środku | Opis przejścia Dark Souls 3
- Twierdza Farrona | Opis przejścia Dark Souls 3
- Carthuskie Katakumby | Opis przejścia Dark Souls 3
- Niegasnące Jezioro | Opis przejścia Dark Souls 3
- Irithyll w Mroźnej Dolinie | Opis przejścia Dark Souls 3
- Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki | Opis przejścia Dark Souls 3
- Irithyll w Mroźnej Dolinie - droga do Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3
- Anor Londo | Opis przejścia Dark Souls 3
- Lochy Irithyllu | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zbeszczeszczona Stolica - powrót do Lochów Irithyllu | Opis przejścia
- Zbeszczeszczona Stolica - droga do Yhorma Giganta | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zamek Lothric | Opis przejścia Dark Souls 3
- Ogród Zatraconego Króla | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zapomniane Groby | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wielkie Archiwa | Opis przejścia Dark Souls 3
- Wielkie Archiwa - dachy | Opis przejścia Dark Souls 3
- Szczyt Arcysmoków | Opis przejścia Dark Souls 3
- Piec Pierwszego Płomienia | Opis przejścia Dark Souls 3
- Zakończenia | Opis przejścia Dark Souls 3
- Opis przejścia
- Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Zaczalem Grac w ta z deka dziwna i trudna gre!!Tworcy utrudnili ta gre raczej celowo ze jest mnostwo znakow zapytani a czasami ryzykownych decyzji szczegolnie z ulepszaniem rynsztunku i postaci!!-Gra Ciekawa ale uniki i bloki sorki sa zbyt malo realistyczne.Koles mnie wali po bloku 4 razy i mnie zabija wiec lipa Mocna!!No i unik z przewrotem sorki ale za wolny i malo praktyczny w walce no chyba ze sloniem a nie dynamicznym silnym szybkim przeciwnikiem.Rozkminiam gre powoli mam nadzieje ze bedzie duzo wiecej uderzen i kombosow bo 4 to troche za malo!!WIESIEK CIAGLE NAJLEPSZY!!A GRAM JUZ 4 RAZ HEHE
tukaram3030 Pretorianin
Sorki Ja mam juz 122 level i nie moge juz rozwijac staminy wytrzymalosci zielony pasek chyba najwazniejszy zaraz po pasku zycia stanak mi na 40 leveleu!!??--Czy u kogos innego bede mogl podbic ten level wyzej odnosnie wytrzymalosci czy juz lipa i koniec i ulepszanie reszty zdolnosci?!?!
tukaram3030 Pretorianin
Witam Ponownie.Uwaga Bardzo Wazne Info Nie sprzedawajcie ani nie zurzywajcie Dusz z Bossow bo nie mozna pozniej ich odzyskac i Stworzyc Unikatowych Specialnych broni albo innego sprzetu typu zbroja lub zwoje !!Dla mnienkuz za pozno kilka pieknych mieczy mi PRZEPADLO.MAM NADZIEJE Z ZROBIA PATCH NA NOWA GRE PLUS +++ ZEBY ZAGRAC ZNOW NIE TRACAC PUNKTOW DOSWIADCZENIA JAK W 1 I 2 CZESCI!!--POZDRO
tukaram3030 Pretorianin
DRODZY TWORCY KIEDY WYJDZIE JAKIS PATCH DO GRY I CZY JEST JAKIS ORGINALNY KONKRETNY PORADNIK!!BO podpowiedzi tutaj czesto nie jasne!!Mam 197 level i nie moge ukonczyc gry !!??POZDRO
tukaram3030 Pretorianin
Sorki mam pytanie jak wlaczyc uzyc figurki z gestami na padzie ps4 ??!!Bo sa misje ktore mozna aktywowac tylko w ten sposob!!JAK TO ZROBIC BO K...A NIC NIGDZIE NIE ME!!WKURZAJACA JEST TA GRA POD TYM WZGLEDEM ZE PROSTE RZECZY REAKCJE SA POYKRYWANE I NIE MA TEGO W PORADNIKACH KTORE SA I TAK MOCNO POKRECONE!!--I JAK PRZYWOLAC KOGOS DO POMOCY?!--BO NIE MIGE URZYC RYSIKA I INNYCH RZECZY ABY TO ZROBIC SA PO PROSTY ZABLOKOWANE!!??@--O CO DO CH..A CHODZI Z TYM!!--MAM 202 LEVEL I NIE MOGE SKONCZYC GRY GRAM 4 MIESIAC DO HOLERY JASNEJ!!TRACE SZACUNEK DO TEJ GRY I MECZACYCH SEKRETOW NA KTORE NIE MOGE ZNALESC ODPWOWIEDZI W PORADNIKACH!!SORKI ALE MASAKRA JAKAS!!POMOZCIE GRACZE PROSZE!!
tukaram3030 Pretorianin
ABY WEZWAC KOGOS DO POMOCY TO MUSZE MIEC WYKUPIONY MULTIPLAYER CZY JAK DO JASNEJ CIASNEJ??--JESTEM ROZPALONY I NIE MOGE URZYC RYSIKA ITP.O CO CHODZI K...A MAC!!
tukaram3030 Pretorianin
Zaczalem grac po raz 3 w ta intrygujaca Klimatyczna gre z 4 zakonczeniami!!-I znow Odczuwam Frajde i wkurzenie jak nie moge pokonac ktoregos Bossa i Suoer Satysfakcje jak pokonam i wzmocnie jakis Wypasiony Mieczyk!!--Czas na pozostale Zakonczenia!!-Pozdro dla Graczy Fanow tej Gry!!-Moze za pare latek Zrobia 4 czesc !!Pewnie Mnistwo Fanow czeka na to!!
tukaram3030 Pretorianin
Szkoda ze Nie Dodali kilku Bardziej Realnych Unikow Blokow i Super Uderzen Kombosow!!Moze w nastepnej czesci!+
berial6 Legend
@ poprzednie 20 wiadomości
Właśnie dlatego nikt nie chce zaglądać do tych poradników
P.S. tak, kolega tukaram nadal leci na amfie, czasem nawet bardziej srogiej
universum0 Junior
U mnie to nie działa. Gadałem z gościem w klatce, o babci, która już nie wróci, a potem idę do gościa z klatką na plecach i on mnie atakuje, próbowałem kilka razy i wciąż to samo. Co robię nie tak?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
