Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 grudnia 2017, 12:43

autor: Michał Pajda

Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma

Rok 2017 był dobry, ale miał być przecież jeszcze lepszy. Ileż to gier miało wyjść przed końcem grudnia, ale wpadło w poślizg i koniec końców odleciało w mniej lub bardziej odległą przyszłość? Oto przegląd 10 najbardziej nieodżałowanych „spadochroniarzy”.

Spis treści

Vampyr

Londyn z czasów pierwszej wojny światowej - miodniej już chyba się nie da. - 2018-01-10
Londyn z czasów pierwszej wojny światowej - miodniej już chyba się nie da.

Życie jest dziwne. A może powinienem zacząć po angielsku, od słów... life is strange? Fani produkcji o dojrzewającej Max Caulfield, stworzonej przez niezależne francuskie studio DONTNOD Entertainment, powinni koniecznie zainteresować się kolejnym dziełem Francuzów. Tym razem deweloperzy sięgnęli po zdecydowanie mroczniejsze uniwersum – miejscem akcji Vampyra są ciemne londyńskie uliczki z czasów I wojny światowej. Ten mało eksploatowany motyw środowiskowy uzupełniają inne atrakcje – w Europie panuje epidemia grypy zwanej hiszpanką, którą próbuje leczyć Jonathan E. Reid, główny bohater. Zostaje on jednak ugryziony przez wampira i sam staje się nocną bestią wysysającą krew z tętnic szyjnych swoich nieprzyjaciół. Wybory moralne dotyczące tego, kogo zabijemy, by zaspokoić wampirze pragnienie, mają decydować o przebiegu fabuły.

Brzmi to fajnie – okazuje się jednak, że za fajnie, by gra miała szansę ukazać się w 2017 roku. Twórcy opublikowali w tej sprawie obszerne oświadczenie, w którym informują, że nie chcą „dotrzymać terminu kosztem jakości produktu”. Jako powód opóźnienia podają bliżej nieokreślony „problem natury technicznej”, o którym dość enigmatycznie wspominają w oświadczeniu – zapewniając jednocześnie, że został on już rozwiązany. Deweloperzy do ostatniego momentu byli przekonani, że uda im się wypuścić Vampyra na rynek w 2017 roku. Podkreślają, że czas pozwoli im dopracować i zbalansować grę oraz dziękują wydawcy (Focus Home Interactive) za możliwość przełożenia premiery. Słodko – my natomiast musimy czekać z niecierpliwością do marca 2018 roku, by zatopić kły w szyjach wirtualnych NPC.

Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy

2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.