Half-Life: Alyx. Premiery gier – w jakie nowe gry zagramy w marcu?
- Premiery gier – w jakie nowe gry zagramy w marcu 2020
- The Division 2: Warlords of New York
- NiOh 2
- Doom Eternal
- Half-Life: Alyx
- Animal Crossing: New Horizons
- Black Mesa
- Mount & Blade 2: Bannerlord
- Panzer Corps 2
- Persona 5 Royal
- State of Decay 2
- Najciekawsze premiery marca
Half-Life: Alyx

Data premiery: 23 marca
INFORMACJE
- Gatunek: FPS
- Platforma: PC
- Przybliżona cena: 214,99 zł
Czym jest Half-Life: Alyx?
Tworzonym z myślą o nowoczesnych goglach wirtualnej rzeczywistości spin-offem kultowej serii strzelanek Half-Life. Akcja gry przybliży wydarzenia, do jakich doszło między pierwszą a drugą odsłoną serii, i pozwoli wcielić się w doskonale znaną fanom Alyx Vance. W przeciwieństwie do typowych produkcji VR, oferujących dość krótkie kampanie fabularne, ukończenie tworzonej przez Valve gry zajmie porównywalną ilość czasu co w przypadku Half-Life’a 2.
Jak wygląda rozgrywka w Half-Lifie: Alyx?
Produkcja ta wykorzysta technologię wirtualnej rzeczywistości, pozwalając kontrolować kamerę za pomocą ruchów głowy i odwzorowując gesty naszych dłoni. Możliwe ma być nawet wychylanie się zza ścian czy unikanie pocisków poprzez wykonywanie odpowiednich wygibasów całym ciałem. Sama rozgrywka tradycyjnie polegać będzie na walce z przeciwnikami z wykorzystaniem arsenału różnorodnego uzbrojenia oraz na eksploracji otoczenia i rozwiązywaniu zagadek środowiskowych.
NASZE OCZEKIWANIA

Half-Life to cykl, który zawsze wzbudza ogromne emocje – głównie w nieco starszych graczach, którzy jeszcze go pamiętają. Alyx to jednak tytuł wyjątkowy, nawet jak na Half-Life’a. Ta produkcja jest czymś więcej niż kolejną pierwszoosobową strzelanką. To swoisty eksperyment, który pokaże, jaki potencjał tkwi w technologii wirtualnej rzeczywistości – jeśli faktycznie jakiś jest. Pierwszy trailer zrobił na graczach spore wrażenie, ale wiadomo, jak to bywa ze zwiastunami. Dopiero premiera gry będzie prawdziwym sprawdzianem i bardzo mnie ciekawi, czy dzieło Valve Software okaże się produktem na tyle dojrzałym, by wpłynąć na sposób postrzegania VR-u.
Bartosz „Aquma” Świątek
