Anomaly 2. Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Anomaly 2

Pokonywanie przeszkód na drodze do sukcesu - 2013-05-03
Pokonywanie przeszkód na drodze do sukcesu.
ANOMALY 2
  1. deweloper: 11 bit studios
  2. gatunek: tower offense
  3. platforma: PC
  4. data premiery: 15 maja 2013

Kontynuacja najlepiej ocenianej polskiej gry w serwisie Metacritic. Co prawda to osiągnięcie dotyczy wersji na iOS-a, ale tak czy siak ludzie z 11 bit studios muszą być z siebie bardzo zadowoleni – wszak pecetowa wersja gry Anomaly to nadal bardzo solidny kawałek niezależnego kodu. Po sukcesie „jedynki” dalszy ciąg był tylko kwestią czasu – „dwójka” została zapowiedziana pod koniec lutego i wygląda jak większy, lepszy, ciekawszy sequel.

Jak pewnie wiecie, na Ziemię napadły wredne ufoludy, lubujące się w tworzeniu agresywnych, kolczastych, metalowych wieżyczek obronnych, które atakują każdego wroga w okolicy. Zatrzęsienie tych konstrukcji powstało na terenie dwóch anomalii – w okolicach Bagdadu i Tokio. W końcówce „jedynki” wydawało się, że ludzkość dała sobie radę z najeźdźcami, ale oczywiście aktualna sytuacja wygląda na tyle beznadziejnie, że konieczna jest powtórka z rozrywki. Okazuje się, że teraz kosmici kontrolują większą część Błękitnej Planety (pojawiła się nowa, wielka anomalia), a resztki dzielnych żołnierzy muszą zebrać siły, zdobyć eksperymentalną broń i wygonić nieproszonych gości. Normalka.

Mechanika gry pozostaje taka sama – na każdej planszy sterujemy wyposażonym w kilka przydatnych umiejętności (naprawianie, odwracanie uwagi wroga, puls elektromagnetyczny) dowódcą, a po wytyczonej na taktycznej mapie ścieżce wędrują zakupione przez nas jednostki. Te można ustawiać w konwoju w dowolnej kolejności, można je ulepszać, a także – nowość – przemieniać w alternatywną formę z zupełnie innymi właściwościami. Zmiany zaszły też po drugiej stronie barykady – obcy wystawiają do walki nowe narzędzia zagłady, więc całość powinna być odrobinę trudniejsza i bardziej wymagająca pod względem taktycznym. Dołóżmy ulepszony silnik graficzny z fajnymi, inspirowanymi Crysisem, projektami przeciwników czy obraz destrukcji i nowy dla serii tryb multiplayer (jeden gracz stawia wieżyczki, drugi próbuje przebić się do mety), a otrzymamy naprawdę solidną kontynuację. Premiera już za niecałe 2 tygodnie!

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 10 grudnia 2020
Cyberpunk 2077 - Encyklopedia Gier
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

3

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl