Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 stycznia 2019, 13:11

Parszywa dwunastka – 12 najgorszych gier 2018 roku

2018 rok przyniósł zarówno pozycje wybitne, jak i spektakularne klapy. O tych pierwszych pisaliśmy często i chętnie, teraz jednak pora rozprawić się z najgorszymi grami mijających dwunastu miesięcy. Porządnie sobie na to zasłużyły.

Spis treści

Underworld Ascendant

Underworld Ascendant zebrało prawie 900 tysięcy dolarów na Kickstarterze, ale mamy wrażenie, że nawet drugie tyle nie uczyniłoby tego projektu dobrą grą. - 2019-01-03
Underworld Ascendant zebrało prawie 900 tysięcy dolarów na Kickstarterze, ale mamy wrażenie, że nawet drugie tyle nie uczyniłoby tego projektu dobrą grą.
  1. Data premiery: 15 listopada
  2. Platformy: PC
  3. Gatunek: dungeon crawler w prawdziwie starym stylu – co oznacza, że powinien zostać wydany półtorej dekady temu
  4. Pozytyw: naprawdę trudno sobie wyobrazić, by System Shock 3 mógł być gorszy

W tym artykule pełno było przytyków i złośliwości, ale uwierzcie mi, kopanie Underworld Ascendant żadnej satysfakcji mi nie sprawia. To miał być duchowy spadkobierca Ultimy Underworld, powrót do produkcji powstających pod szyldem Looking Glass, w którego tworzenie byli zaangażowani tak legendarni producenci jak Warren Spector i Paul Neurath.

Niestety, efekt końcowy jest szokująco słaby, szczególnie biorąc pod uwagę wcześniejsze dokonania tych deweloperów. Gdzieś tam kryje się pomysł na ciekawe mechanizmy rozgrywki, ale żeby się do niego dokopać, potrzeba anielskiej cierpliwości i gigantycznej tolerancji na niedoróbki.

Błędów jest w Underworld Ascendant zatrzęsienie. Fizyka obiektów bywa kapryśna do tego stopnia, że rzucając jednym pudełkiem w ciasnym pomieszczeniu, ryzykujemy, że zaraz wokół nas zaczną latać meble. Poruszanie się i robienie czegokolwiek naszą postacią za sprawą spektakularnie zepsutego sterowania jest mniej więcej tak samo dobrą zabawą jak picie wrzątku.

Misje ograniczają się w dużej mierze do łażenia z miejsca na miejsce, rozwiązywania banalnych zagadek i okazjonalnych starć – a wszystko to pozbawiono jakiegoś sensownego tła fabularnego, które pchałoby nas naprzód. Otherside Entertainment zaliczyło poważną wpadkę swoim debiutanckim projektem i wątpię, czy jest to odpowiednie studio, by powierzyć mu produkcję wyczekiwanego System Shocka 3.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co było gorszą wpadką?

Metal Gear Survive
7,1%
Fallout 76
92,9%
Zobacz inne ankiety
Najgorsze gry na PS4, w które NIE chcecie zagrać
Najgorsze gry na PS4, w które NIE chcecie zagrać

Cykl życia PlayStation 4 jako dominującej siły na rynku powoli się kończy – za rok o tej porze będziemy się szykować na dziewiątą generację konsol. Z tej okazji przypominamy najgorsze gry, jakie kiedykolwiek trafiły na tę platformę.

Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku
Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku

Rok w rok branża daje nam co najmniej kilka powodów, by wątpić w dobre intencje wydawców. Minione dwanaście miesięcy nie były niestety wyjątkiem, a niektóre z antykonsumenckich praktyk i idiotycznych decyzji doprowadziły nas do szewskiej pasji.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.