Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiMMOPC
Okładka Wild West Online (PC)

Wild West Online PC

WWO

Opracowana przez studio 612 Games gra MMO w realiach Dzikiego Zachodu, inspirowana trybem wieloosobowym słynnego Red Dead Redemption firmy Rockstar Games.

Akcji | FPP | TPP | western | elementy RPG | multiplayer | indie | kooperacja | MMO | XIX wiek

PC Windows
Okładka Wild West Online (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy

data premiery gry w wersji PC:

15listopada2017

wczesny dostęp

10maja2018

10maja2018

Steam

Wild West Online to gra MMO przeznaczona na platformę PC. Tytuł został wyprodukowany przez nowe studio 612 Games, w którym zatrudnienie znaleźli doświadczeni deweloperzy, pracujący wcześniej m.in. przy strzelance Crysis i słynnym League of Legends.

Mechanika

Wild West Online w zamierzeniu ma stanowić symulator życia na Dzikim Zachodzie. Twórcy zamierzali odróżnić się w ten sposób od konkurencyjnych gier MMO, w których często zabawa polega tylko na wykonywaniu powtarzalnych zadań i grindowaniu. Podwaliny pod omawianą grę dał tryb multiplayer słynnego tytułu studia Rockstar Games Red Dead Redemption. Gracze trafiają bowiem na wirtualny Dziki Zachód, gdzie starają się przeżyć w otwartym świecie. Deweloperzy zatroszczyli się o odpowiednie zróżnicowanie aktywności i swobodę rozgrywki. Jedną z głównych atrakcji jest oczywiście zabawa w bandytów i stróżów prawa. Możemy np. łączyć się w gangi napadające na banki lub samodzielnie zabijać i okradać spotkane osoby. Musimy jednak pamiętać, że im więcej przestępstw mamy na sumieniu, tym bardziej łakomym kąskiem stajemy się dla stróżów prawa i łowców głów. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by zająć się właśnie jedną z tych profesji.

Równie dobrze możemy jednak wybrać zupełnie inny zawód. Wild West Online pozwala bowiem na zostanie np. farmerem czy poszukiwaczem złota. Co ważne, tego typu gracze również mają duże znaczenie w świecie gry, wpływając chociażby na aspekt ekonomiczny. Możemy też zostać… leniem. W barach da się bowiem przesiadywać i np. grać w karty czy pić whiskey, które w mniejszych ilościach regeneruje zdrowie. Innym wartym wzmianki elementem jest system rzemiosła. Podczas rozgrywki pozyskujemy schematy umożliwiające wytwarzanie rozmaitych narzędzi, np. broni.

Kolejnym interesującym elementem jest możliwość zakładania obozów. Dysponując odpowiednimi zasobami, możemy postawić tego typu „bazę”, gdzie my i wszyscy członkowie naszej grupy znajdziemy schronienie. Ponadto możemy zabić każdego napastnika, który wtargnie na nasz teren i nie ponieść za ten czyn żadnych konsekwencji – w końcu mamy prawo bronić swojego domu.

W produkcji dostępne są dwie formy zabawy – PvP, czyli rozgrywka z innymi osobami, oraz PvE, w którym wykonujemy zadania zlecane przez postacie NPC. Polegają one chociażby na szukaniu skarbów czy sprawdzaniu wyznaczonej okolicy.

Kwestie techniczne

Wild West Online oferuje sporych rozmiarów, zróżnicowany świat. Podczas zabawy odwiedzamy zarówno małe obozy, jak i duże miasta, samotne gospodarstwa, obozy bandytów oraz dzikie tereny. W produkcji występuje cykl dobowy, który wpływa na rozgrywkę, gdyż np. w nocy jest się łatwiej ukryć.

Inne

Gra początkowo miała zostać sfinansowana na Kickstarterze, ale pomysł odbił się tak dużym echem, że deweloperzy pozyskali niezbędne środki od inwestorów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 7.0 / 10 na podstawie 91 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,99 PLN

Wymagania wiekowe Wild West Online

16+

Wymagania sprzętowe Wild West Online

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-4770 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1080 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD FX-6100 3.3 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 7770 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachodu

Przed premierą 22 września 2017, 15:08

Okazało się, że szybkie postępy prac nad Wild West Online zapewnił silnik Nightshade – napisany przez Siergieya Titova i stosowany w jego grach: The War Z, Burstfire, Romero’s Aftermath, Shattered Skies. Wszystkie te produkcje albo okazały się klapami, albo zostały porzucone. Deweloperzy z 612 Games przyznają, że gdyby zdecydowali się na użycie na przykład Unreal Engine’u 4, prace wydłużyłyby się przynajmniej o rok. Rodzi się więc pytanie, czy ich projekt koniecznie musi uprzedzić dzieło Rockstara, wykorzystując tak wyeksploatowany silnik? Notabene premierę RDR2 przesunięto na wiosnę przyszłego roku niecałe dwa tygodnie po ujawnieniu WWO, choć tutaj akurat trudno doszukiwać się powiązania.