Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Call of Juarez: Bound In Blood (PC)

Call of Juarez: Więzy Krwi

Call of Juarez: Bound In Blood

Druga odsłona cyklu strzelanin FPP, nad którym pieczę sprawuje polskie studio Techland.

Akcji | FPP | western | FPS | multiplayer | polskie | strzelanki | XIX wiek

Call of Juarez: Więzy Krwi to kontynuacja gry akcji stworzonej przez studio Techland. Podobnie jak w poprzedniku, mamy tutaj do czynienia z realiami Dzikiego Zachodu.

Call of Juarez: Więzy Krwi to kontynuacja westernowej strzelaniny z roku 2006, stworzonej przez wrocławskie studio Techland. Podobnie jak w pierwszej odsłonie tej serii, miejscem akcji jest Dziki Zachód. W Więzach Krwi poznajemy młodość braci McCall – znanego z pierwowzoru Ray’a i jego brata Thomasa. Trwa wojna secesyjna, a rodzeństwo siedzi w okopach Georgii, walcząc po stronie Konfederacji. Na początku ich zadaniem jest odpieranie natarć wojsk generała Shermana. Priorytety braci błyskawicznie się zmieniają, ponieważ dowódca sił Unii stosuje tzw. taktykę spalonej ziemi. Gdyby Sherman dotarł do farmy Ray’a i Thomasa, oznaczałoby to zrujnowanie ich majątku i śmierć mieszkających na niej krewnych. Konfederaci nie chcą zaprzątać sobie głów problemem McCallów, dlatego bracia muszą szukać rozwiązania problemu na własną rękę. Na myśl przychodzi tylko jeden sposób – dezercja.

W większości misji można wcielić się w obu braci. Dzięki takiemu rozwiązaniu gracz może wykonywać stojące przed nim zadania na dwa sposoby. W zależności od wybranej postaci, zmienia się styl gry, a to za sprawą różnych umiejętności Ray’a i Thomasa. Ray chętnie wykorzystuje w walce dwa rewolwery; strzela szybko i świetnie radzi sobie na krótkich dystansach. Ponadto potrafi używać dynamitu do eliminowania przeciwników. Thomas to człowiek preferujący walkę na średni dystans – wszelkiego rodzaju karabiny są w jego rękach wyjątkowo zabójcze. Co więcej, może on używać lassa do np. wchodzenia na dachy budynków.

Rozgrywka typowa dla gier akcji została w Więzach Krwi mocno urozmaicona. Dostępny jest tzw. tryb koncentracji, dzięki któremu bohaterowie mogą spowalniać czas i w efektowny sposób eliminować napotkanych wrogów. Obecne są również typowe dla Dzikiego Zachodu pojedynki rewolwerowców, polegające na wybraniu odpowiedniego momentu na sięgnięcie po broń i oddanie strzału. Na potrzeby drugiej odsłony serii Techland opracował także system ukrywania się za przeszkodami.

Więzy Krwi oferują również tryb wieloosobowy, w którym gracze mogą wybierać pomiędzy tradycyjnymi deathmatchami, grą drużynową, a także misjami opatrzonymi konkretnymi wytycznymi, np. obrabowaniem banku. Osoby decydujące się na zabawę w Internecie mogą wybrać jedną z kilku klas postaci przed przystąpieniem do właściwej rozgrywki, natomiast za dobre wyniki w grze przewidziane są drobne nagrody.

Na uwagę zasługuję również oprawa wizualna. Wykorzystuje ona moc Chrome Engine 4, autorskiego silnika firmy Techland, który umożliwia generowanie rozległych przestrzeni, a także stosowanie różnego rodzaju graficznych wodotrysków – rozmyć obrazu, malowniczych eksplozji, efektów cząsteczkowych lub powietrza drżącego pod wpływem wysokiej temperatury.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-12  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 4727 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,5 / 10 na podstawie 1023 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Call of Juarez: Więzy Krwi

Klasyfikacja PEGI Call of Juarez: Więzy Krwi

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Call of Juarez: Więzy Krwi

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Call of Juarez: Więzy Krwi - recenzja gry

Recenzja 30 czerwca 2009, 18:00

Podobnie jak w pierwszej odsłonie cyklu, w nowej grzerównież pojawia się tryb koncentracji, dzięki któremu można strzelać do przeciwników w zwolnionym tempie. W pierwowzorze bonus ten umożliwiał likwidację nawet sporej grupy wrogów w kilka sekund – teraz pełni identyczną funkcję, ale autorzy narzucili na niego pewne istotne ograniczenie. W Więzach Krwi bullet time można wykorzystać tylko przez sześćdziesiąt sekund, co oznacza, że ułatwienia nie można zachować do momentu, w którym będzie nam ono najbardziej potrzebne. W trakcie zmagań często zdarzało się, że bonus znikał, zanim zdążyłem go użyć, bo na horyzoncie nie pojawił się nikt, na kim mógłbym go zastosować. Na koniec dodam jeszcze, że każdy z bohaterów wykorzystuje tryb koncentracji w inny sposób. Ray oznacza najpierw wrogów, których chce zabić, a następnie częstuje ich ołowiem. Drugi z McCallów natomiast w szybkim tempie odciąga kurek w rewolwerze, dzięki czemu jest w stanie pozbyć się w mgnieniu oka nawet kilku przeciwników naraz.

PC
X360
PS3