Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. 8 niewielkich sandboksów, które są świetne

Paweł Musiolik

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Data premiery: 18 marca 2014

Platformy: PS3, PS4, PC, X360, XOne

Producent: Kojima Productions

Wydawca: Konami

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain podzieliło społeczność fanów tej serii. Hideo Kojima zakochał się bowiem w ogromnych, ale nieco pustawych lokacjach, co potwierdziło zresztą wydane jakiś czas temu Death Stranding. Wracając jednak do ostatniej kanonicznej gry opowiadającej historię Solid Snake’a, w pewnym sensie rozumiem, czemu ludzie poczuli się zawiedzeni ostatecznym kształtem piątego MGS-a. Powodem jest prolog – Ground Zeroes, który wydano jakiś czas przed premierą „piątki”, pozwalając zapoznać się z nowym podejściem, jakie oferować miała seria Konami.

Pomijając czas potrzebny na ukończenie Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (przeciętnemu graczowi zajmowało to nieco ponad godzinę), otrzymaliśmy sandboksa skondensowanego do bardzo małych rozmiarów. Pozwoliło to uniknąć typowych zapychaczy i pustych przestrzeni. Każdy kąt Obozu Omega skrywał coś interesującego. Sama konstrukcja lokacji była dużo lepiej przemyślana od tej, która ostatecznie znalazła się w znacznie większym i przez to mniej kompaktowym The Phantom Pain. Gdy dołożymy do tego dopracowany system skradania się, z jakiego słynie ta seria, otrzymamy grę, z którą spędzimy znacznie więcej czasu, niż początkowo mogliśmy zakładać. Dlatego nie dziwi mnie, gdy po latach spotykam się z opiniami, że Ground Zeroes było lepszym MGS-em niż The Phantom Pain.

  1. Więcej o grze Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Gothic

Gothic

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 15 marca 2001

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

6.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

74

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl