Deus Ex: Rozłam ludzkości. 8 niewielkich sandboksów, które są świetne

Deus Ex: Rozłam ludzkości

Data premiery: 23 sierpnia 2016

Platformy: PC, PS4, XOne

Producent: Eidos Montreal

Wydawca: Square Enix

Deus Ex: Rozłam ludzkości to drugi tytuł w tym zestawieniu, o którym nie do końca da się powiedzieć, że to typowy sandbox. I nie chodzi tu wyłącznie o bardzo mocne skupienie się na fabule i ogólną liniowość tej produkcji w porównaniu z większością gier z niniejszej listy, ale też o konstrukcję lokacji. Te określane są mianem połączonych ze sobą hubów. Choć – gdyby ktoś się uparł – może mówić o półotwartym świecie, bo i ten termin dobrze oddaje stan faktyczny.

Zaryzykuję w przypadku tej produkcji stwierdzenie, że mamy do czynienia z najbardziej przepełnioną grą w całym zestawieniu. W Deus Ex: Rozłamie ludzkości czeka na nas tak dużo rzeczy do zrobienia, tyle historii pobocznych i aktywności proszących o zainteresowanie się nimi, że możemy poczuć przesyt. Gdy sprawdziłem w internecie opinie innych osób, przekonałem się, że nie tylko ja mam takie wrażenie. Rozłam ludzkości jest dobrym przykładem, że czasem można przesadzić. Poszczególne lokacje mają mniej więcej kilometr kwadratowy. Mało. Więc gdy deweloperzy zrealizowali swój pomysł wypchania gry aktywnościami po brzegi, nieco przekroczyli cienką granicę, za którą zaczynamy być zmęczeni. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie każdy podzieli mój punkt widzenia, więc ostateczną ocenę pozostawiam Wam. Niemniej ubolewam nad tym, że seria znów trafiła do zamrażarki i możemy nie doczekać się już kontynuacji, a przynajmniej nie w takim wydaniu jak do tej pory. Bo nawet jeśli gra miała jakieś niedoróbki, to jednak w starciu z Cyberpunkiem 2077 wypada po prostu lepiej.

  1. Więcej o grze Deus Ex: Rozłam ludzkości
Gothic

Gothic

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 15 marca 2001
Gothic - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

6.3

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

74

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl