4. Soulcalibur. Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15

Michał Grygorcewicz

4. Soulcalibur

Seria znana jest z regularnych występów gościnnych – w „piątce” mogliśmy na przykład zagrać jako Ezio Auditore. - 2017-06-09
Seria znana jest z regularnych występów gościnnych – w „piątce” mogliśmy na przykład zagrać jako Ezio Auditore.
W SKRÓCIE:
  1. Rok premiery pierwszej odsłony cyklu: 1995
  2. Producent: Namco (obecnie Namco Bandai)
  3. Platformy: automaty, PS1, PS2, PS3, PSP, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, GameCube

Choć seria Soulcalibur bywa czasem określana jako „Tekken z mieczami”, w rzeczywistości oprócz tego samego producenta i przynależności do tego samego gatunku oba cykle bardzo wiele różni – zaczynając od kompletnie odmiennego, bardziej nastawionego na wykorzystanie wszystkich trzech wymiarów schematu sterowania, przez nacisk na specjalne techniki obronne wystawiające atakującego na kontrę, po zapożyczoną z Virtua Fightera możliwość wyrzucania oponentów poza ring.

Osobiście serię tę ceniłem zawsze z jeszcze jednego powodu – wykreowana przez Japończyków wersja szesnastowiecznej Ziemi, pełna nadnaturalnych elementów, była jednym z ciekawiej wymyślonych na potrzeby bijatyk i bardziej klimatycznych światów, co dodatkowo potęgowały charakterystyczne dla cyklu, świetne tryby fabularne oraz ścieżka dźwiękowa. Co interesujące, głosy poszczególnych redaktorów w przypadku tej sagi rozłożyły się dość równomiernie na wszystkie jej główne odsłony, a to chyba najlepiej świadczy o tym, jak dobrze przez lata pracownikom Namco Bandai udawało się utrzymywać jednolicie wysoki poziom.

Mortal Kombat

Mortal Kombat

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 19 kwietnia 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Jaka jest Twoja ulubiona seria bijatyk?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl