12. Barbarian: The Ultimate Warrior. Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15

Michał Grygorcewicz

12. Barbarian: The Ultimate Warrior

Barbarian to przykład tego, że trafiona okładka może przesądzić o sukcesie marketingowym gry. - 2017-06-09
Barbarian to przykład tego, że trafiona okładka może przesądzić o sukcesie marketingowym gry.
W SKRÓCIE:
  1. Rok premiery pierwszej odsłony cyklu: 1987
  2. Producent: Palace Software
  3. Platformy: PC

Barbarian przeszedł do historii w dużej mierze dzięki swojej kampanii reklamowej – wykorzystanie na okładce skąpo odzianej modelki Marii Whittaker, której zdjęcia topless z tabloidu The Sun chwilę wcześniej zapewniły jej całkiem sporą rozpoznawalność, okazało się strzałem w dziesiątkę. Głosy oburzenia zapewniły produkcji Palace Software znacznie większy rozgłos niż jakakolwiek standardowa kampania reklamowa.

Pod kontrowersyjną oprawą kryła się jednak pełnoprawna bijatyka, oferująca standardowe dla gatunku rozwiązania na długo przed pojawieniem się Street Fightera II. Produkcja skupiała się na pojedynkach jeden na jednego między potężnymi, wyposażonymi w miecze barbarzyńcami, którzy za pomocą różnorodnych ataków i przewrotów starali się dobrać sobie do skóry. Tytuł zapadał w pamięć także dzięki sporej dawce czarnego humoru. Niestety, wydana w 1988 roku kontynuacja Barbariana była już bardziej uproszcza i pozbawiona trybu dla dwóch osób, co pogrzebało serię i nie pozwoliło jej dożyć prawdziwego boomu na tego typu gry.

Pojedynki oparte były nie tylko na atakowaniu, ale także na stosowaniu przewrotów. - 2017-06-09
Pojedynki oparte były nie tylko na atakowaniu, ale także na stosowaniu przewrotów.
Mortal Kombat

Mortal Kombat

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 19 kwietnia 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Jaka jest Twoja ulubiona seria bijatyk?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl