14. Bushido Blade. Najlepsze bijatyki – redakcyjne top 15

Michał Grygorcewicz

14. Bushido Blade

Precyzyjne cięcia potrafiły uniemożliwić przeciwnikowi korzystanie z kończyn i na przykład zmusić go do czołgania się. - 2017-06-09
Precyzyjne cięcia potrafiły uniemożliwić przeciwnikowi korzystanie z kończyn i na przykład zmusić go do czołgania się.
W SKRÓCIE:
  1. Rok premiery pierwszej odsłony cyklu: 1997
  2. Producent: Light Weight
  3. Platformy: PlayStation

Pomysł stojący za obiema odsłonami cyklu Bushido Blade nawet dziś brzmi wyjątkowo intrygująco i ciekawie. Były to w pełni trójwymiarowe, nastawione na maksymalny realizm bijatyki, w których japońscy wojownicy ścierali się ze sobą przy pomocy broni białej i palnej. Żywotności postaci nie pokazywały paski energii – walki rozstrzygnąć mogło pojedyncze, precyzyjnie zadane pchnięcie bądź cięcie. Dobrze wycelowany atak potrafił także unieruchomić kończyny oponenta bądź go znacząco spowolnić. Takie podejście do rozgrywki czyniło potyczki pełnymi napięcia i wyczekiwania na najmniejsze odsłonięcie – liczyło się przede wszystkim opanowanie, wyczucie, a nawet prowokowanie oponenta.

Niestety, mimo ciepłego przyjęcia cykl zakończył swój żywot wraz z trafieniem do lamusa pierwszej konsoli Sony. Później studio Light Weight próbowało powtórzyć swoje wcześniejsze sukcesy na kolejnych generacjach sprzętu za sprawą opartej na podobnych założeniach serii Kengo, ta jednak – mimo doczekania się aż czterech odsłon – nigdy nie dorównała Bushido Blade.

Pojedynczy atak często kończył całą walkę. - 2017-06-09
Pojedynczy atak często kończył całą walkę.
Mortal Kombat

Mortal Kombat

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 19 kwietnia 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Jaka jest Twoja ulubiona seria bijatyk?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl